Elli123 skrev 2021-07-26 17:26:22 följande:
Var på gyn idag och träffade en läkare. Jag har ju, som jag skrivit, fått missfall. Idag när jag träffade en läkare sa hon att jag kunde ?klassa detta som en vanlig mens? men varför har jag fått 4 positiva graviditetstest om detta endast är mens? Blöder dessutom väldigt mycket nu och fullt med klumpar?. Hon sa att det kan vara missfall eller mens, vem vet typ så. Ingen undersökning gjordes utan fick åka hem direkt, låter märkligt tycker jag.. hade det varit missfall igår hade inte deras graviditetstest visat negativt vilket jag förstår men det var nästan som hon sa ?du har inbillat dig??
Märkligt och luddigt uttryckt, men jag antar att hon menade att eftersom missfallet kom så nära inpå mensen, så kan du räkna det som en vanlig mens. Vad gäller att gissa när du kommer att ha nästa ägglossning tex. Att den kommer komma ca 14 dagar efter din första blödningsdag. Tror inte att hon misstrodde dig, utan mer att hon menade att det blir mindre eventuellt "strul" med din cykel efter missfallet då du var så pass kort gången. Gissar jag.
Men som sagt, luddigt uttryckt och det ska det förstås inte vara. Hen borde ha förklarat ordentligt vad hon menade och förklarat varför de väljer att inte göra någon undersökning.