Inlägg från: Bopbopipop |Visa alla inlägg
  • Bopbopipop

BF Mars 2022

Hej allesammans!

Jag plussade med andra barnet den 6/7 och bf är för närvarande 15/3.

Är det någon mer än jag som inte känner några symtom? Blir ju orolig.. med första barnet kom flertalet symtom direkt.

• Bopbopipop
    klunkerkranich skrev 2021-07-19 21:46:42 följande:

Jag är gravid med andra barnet, v 6+0 idag. Har absolut inga symtom dock, vilket jag hade i den av mina graviditeter som lett till barn. Har även haft ett utomkvedshavandeskap där symtomen försvann i v 5/6 och några dagar senare började jag blöda. Är det någon mer som inte har några symtom eller har erfarenhet av att det skult sig väldigt mellan olika graviditeter? Ska på ultraljud på onsdag iaf men är så sjukt orolig att det ska vara utomkveds igen eller MA.

Är i v 5+6 idag, har inte heller några som helst symtom. Med mitt tidigare barn började jag må illa i v 5, hade jätteont i brösten osv. Får hoppas på det bästa bara. Ultraljud I september så är ett tag kvar.. hoppas det går bra för dig <3
  • Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-07-20 07:27:55 följande:

Alltså har blivit sjukt nojig senaste dagarna? Tror typ inte att jag är gravid för känner inget, men gjorde ett till test i fredags som var positivt. Försöker förlita mig på att kroppen gör sitt men vill bara veta NU att det gått vägen. Vet inte heller vart jag kan vända mig för tidigt UL där jag bor, det är i Gävleborg så har någon tips får ni gärna komma med det. Tidigare har jag iallafall känt molande värk men nu känner jag INGET förutom att mina bröst har blivit dubbelt så stora typ.. hjälp en oroande tjej tack!!

Jag är också sjukt nojig, tog ett till test idag.

Känner ingenting jag heller, får bara hoppas att det går vägen. Inget ultraljud förrän i september och jag längtar såå mycket. Håller tummarna för att det går bra för oss trots att vi inte känner något <3
  • Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-07-20 08:35:11 följande:

Skönt att man har varandra i denna grupp<3 jag får helt enkelt försöka andas ut och tänka att positivt är positivt, har inskrivningssamtal den 4/8 så får berätta om att jag är orolig då.. vad gör man på inskrivningssamtalet? Tar man ytterligare tester då?

När jag gick på inskrivningssamtal med första barnet så var det blodprov och så pratade man. Det var i princip bara det. Nu vet jag att jag fått tid för blodprov och inskrivning som två separata besök.
  • Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-07-21 08:47:03 följande:

Jag har nu bokat ett tidigt ultraljud men det kostade 1350kr, förhoppningsvis är det värt det. Har fortfarande inga som helst symptom känner mig inte gravid över huvudtaget, blir så orolig fast jag försöker sluta tänka på det..

Åh hoppas det går bra! Här får vi vänta till september då det inte finns någon som utför privat ultraljud
  • Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-07-25 08:28:20 följande:

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

Åh, beklagar verkligen att det inte gick vägen den här gången <3
  • Bopbopipop
    Fridaemmy skrev 2021-08-05 14:59:49 följande:

Va på tidigt ultraljud idag... vi ska få tvillingar! 6 år av längtan men nu jäklar :D

Stooort grattis! ????
Svar på tråden BF Mars 2022