• EmmaAnna

BF Mars 2022

Hej. Hoppar in här. Plussade för 2 veckor sen, bf är 6/3. Har haft blödningar till och från sen i torsdags. Vul i fredags visade en fostersäck men inget mer, enligt läkaren var det fullt normalt. Skall in den 19 juli för nytt vul för att se om det utvecklats. Är livrädd då förra graviditetens vul i v 8 inte visade något och 3 dagar senare fick jag missfall. Är tredje barnet men en ny pappa.

Någon mer som har blödningar?

• EmmaAnna

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

EmmaAnna - 35 år, tredje barnet BF 6/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 10/3

Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Honeycake - 31 år, första barnet. BF 13/3

Lillinejja- 26år, andra barnet. BF 13/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Syskonlängtann - Tredje barnet, BF 16/3

Frolis - 28år - första barnet - BF 21/3

• EmmaAnna
    Jez20 skrev 2021-07-14 20:23:15 följande:

Hur går det för er alla? Är det någon som varit på VUL än?

Jag var på vul förra veckan. Då kunde de endast se en fostersäck och inget mer. Men enligt läkaren helt normalt då jag var i v 5+3. Har tid för nytt vul nu på måndag. Är ärligt sagt totalt livrädd.
  • EmmaAnna

][quote-nick]Jez20 skrev 2021-07-14 21:59:00 följande:[/quote-nick]Oj men vad tidigt! Hur får man ett sådant tidigt test? Är säker på att ni kommer se mer nästa måndag då :)[/quote]

Fick blödningar och ont i ena sidan så de var tvungna att se så det inte var utomkveds. Förra året gjorde jag ett ultraljud i vecka 8 som visade att graviditeten stannat redan i vecka 4, fanns inte ens en fostersäck då, så var säker på att de inte skulle hitta något denna gången. Känns som det är långt till måndag...

• EmmaAnna

Hur mår ni andra? Jag är så extremt trött, känns som om jag aldrig sover fast jag sover mer än vanligt.

• EmmaAnna
    MAJOLE skrev 2021-07-15 08:27:13 följande:

Hoppar in här i tråden jag också :) bf 21 mars<3

Välkommen och grattis till plusset!
  • EmmaAnna

[quote=81249667]Okej ja men då förstår jag! <3 vi alla håller tummarna för dig![/quote]

Tack <3

• EmmaAnna
    hurtänktedunu skrev 2021-07-15 09:58:44 följande:

Men 5+3 är ju väldigt tidigt så det låter helt normalt. Vi har sett i v6+3 som tidigast

Precis så försöker landa i det. Men är svårt ibland, vill helst veta nu.
  • EmmaAnna
    hurtänktedunu skrev 2021-07-15 10:43:28 följande:

Alla ni som kommer nya. Vi har en Facebook grupp också. Vill man med kan man skriva till henne som startade tråden.

Har skickat meddelande och hoppas på svar!
  • EmmaAnna
    hurtänktedunu skrev 2021-07-15 14:56:44 följande:

Förstår det. Håller helt med. Det är alltid så att tiden går sakta i sådana här fall

Om den gör.. skulle önska att man kunde snabbspola fram till i alla fall vecka 13.
  • EmmaAnna

Tänkte om vi skulle göra en liten presentation av oss?

Jag är 35 år gammal. Har två barn sen innan, en dotter på 15 år med autism och ADHD och en son på snart 9 år. Väntar nu mitt, förhoppningsvis, tredje barn. Till hösten börjar jag tredje terminen till förskollärare och arbetar utöver det extra på Circel K och inom hemvården. Jag bor med min sambo, vi har mina barn nästan på heltid och hans två på halvtid. Hans barn är 16 och 19 år. Han har även en dotter på 22 som flyttat hemifrån.

Förutom oss tvåbenta så har vi 3 hundar, 4 vuxna katter och förnärvarande 7 kattungar, 2 kaniner, 8 höns och 1 häst.

• EmmaAnna
    hurtänktedunu skrev 2021-07-15 19:56:02 följande:

Ja men eller hur. Skulle kännas riktigt bra. Men nu går jag på semester i morgon sen när jag kommer tillbaka om 3 veckor är jag i alla fall i v.11 så vi hoppas semestern går snabbt.

Vad skönt med semester. Den har ju en tendens att flyga fram så snart är du i veckan 11 ;)
  • EmmaAnna
    Amiolia skrev 2021-07-15 15:25:18 följande:

Hur gör ni för att hålla er vakna på jobbet? Jag är så himla trött jämt nu och jag pratar inte om åh jag känner mig lite sömnig-trötthet nej utan: gud-jag-kommer-att-kollapsa-av-trötthet. Sista två timmarna på jobbet är jag som en zombie och ibland råkar jag faktiskt somna...

Har inget bra tips. Jag har fullt upp så hinner inte känna efter men sen när jag skall hem/kommit hem så är jag som en zombie.
Svar på tråden BF Mars 2022