• Cupidus

BF Mars 2022

Hej!
    Här är en till som plussade med första barnet igår och har bf den 14/3-22!

Känns sååå sjukt att själv få skriva här efter alla timmar man spenderat på att läsa om allas plussande och symptom haha 

Helt sjukt nog plussade jag på ÄL+8 och blev SÅ förvånad eftersom att det inte verkar vara många som gör det, dock BIM-3 så har en kort lutealfas (10+-1).
    Dessutom plussade jag på första försöket, så till alla som är oroliga över kort lutealfas (har själv googlat sönder) var inte det, man kan visst bli gravid snabbt!

Kan lägga till att jag kör med NC vilket hjälp otroligt för att förstå sin cykel, och ägglossning som sker när temp går upp. Älskar NC!

• Cupidus

Gick inte att ladda upp bilden i förra inlägget, men här är mina pluss på ÄL+8 Förvånad

Stort grattis till era graviditeter! Jag följs gärna åk i en fb-grupp även om det är tiiiidigt och allt kan hända

• Cupidus
    hurtänktedunu skrev 2021-06-30 09:14:49 följande:

Glömde ju skriva att jag har bf 5 mars.

Någon som har några symtom?

Någon mer än mig som har kontrollbehov. Har redan bokat ett tidigt ultraljud i v.9 och sen bokat kub i slutet på augusti eftersom vår region inte erbjuder det.

Hej vad kul!

Jag har inga direkta symtom mer än ont i körtlarna i brösten, vilket jag alltid har innan mens.... Känns konstigt att inte alls må illa eller så men det är ju så tidigt så antar att det kan komma haha. 
    Kanske sticker till där nere supersnabbt ibland men hade också lika gärna kunnat vara innan mensen-symtom. Men testade grav-test även i morse med ett svagt streck så håller mig lugn 

Har du några symtom? 
  • Cupidus
    hurtänktedunu skrev 2021-06-30 11:18:55 följande:
    Det hinner säkert komma. Jag mådde lite illa första veckan men inte nu. Men jag har inte mått illa någon av dom två tidigare graviditeterna mer än enstaka gång. Så förväntar mig inte det nu heller.

Nu har jag ont i brösten och brännande känsla i bäckenet. Samma som förra gångerna. Men har du passerat bim än?
    Okej vad skönt att slippa det!

Nej ska ha mens imorgon egentligen så är väldigt tidigt ännu!
  • Cupidus

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3 

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3 

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3 

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3 

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3 

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3 

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3 

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3 

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 9/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

• Cupidus
    hurtänktedunu skrev 2021-06-30 14:15:41 följande:
    Ja det har vart skönt att slippa med tanke på att man vet hur det kan vara. Men jag kan ta vilka symtom som helst så länge bebis mår bra. Har bokat tid för ultraljud 25 juli så hoppas vi få se ett tickande hjärta.

Åh vad spännande. Jag kände att det var skönt när man passerat bim men jag testade ju typ en vecka innan. Så väntan var lång.

Är det första barnet för er?
    Åh vad spännande, tidigt ultraljud privat då alltså? Vilken vecka är du i då?

Ja det är första barnet, så allt är helt nytt! Är det ditt första också?
  • Cupidus
    Cupidus skrev 2021-07-05 08:52:23 följande:
    Åh vad spännande, tidigt ultraljud privat då alltså? Vilken vecka är du i då?

Ja det är första barnet, så allt är helt nytt! Är det ditt första också?
    Ser att det är ditt tredje, så kuuul!
  • Cupidus

Hur tänker ni kring KUB och NIPT?

I Sthlm får man inte göra KUB under 35år, och man kan enligt en barnmorska inte heller få remiss och göra privat då de fått order om att de inte får skicka oss yngre än 35år på remiss pga "stark oro", de kommer inte igenom liksom.

Har försökt boka 2 st KUB privat men fått svar att de inte tar emot privata kub och att man därför måste ha remiss...
    Känner mig kluven, ska jag strunta i det helt eller betala en förmögenhet för NIPT (som är det enda man får boka privat).

Hur gör ni under 35år?

• Cupidus
    hurtänktedunu skrev 2021-07-12 12:54:52 följande:
    Jag har bokat tid för både kub och nipt i augusti så ska jag bestämma mig lite närmare för hur vi ska göra. Men antagligen blir det nipt test. Känns tryggare. Jag bokade kub privat i Västerås. Sen fanns det även på crocus i sthlm.
    Åh tack, vilken klinik i Västerås?

Såg att Crocus endast har NIPT och ej kub :)
  • Cupidus
    hurtänktedunu skrev 2021-07-12 12:49:15 följande:
    Jag är 6+2 idag
    Kul! Jag är 6+1 idag, så typ exakt samma Glad
  • Cupidus
    Cupidus skrev 2021-07-12 13:31:40 följande:
    Kul! Jag är 6+1 idag, så typ exakt samma Glad
    här gick det snabbt i svängarna... 5+1 hehe *önsketänkande*
  • Cupidus
    helle88 skrev 2021-07-12 21:05:06 följande:

väldigt ledsam uppdatering från mig. jag fick ett missfall i helgen så jag får ta bort mig från listan. Hade sett fram emot en marsbebis och tyckte det var min tur efter över ett och ett halvt års försök. Men det var det inte. Lycka till allihopa <3

ez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 10/3

Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Honeycake - 31 år, första barnet. BF 13/3

Lillinejja- 26år, andra barnet. BF 13/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Syskonlängtann - Tredje barnet, BF 16/3

Frolis - 28år - första barnet - BF 21/3

Affirmation - 28år - första barnet - BF 12/3

Ellendellen - 29 år - andra barnet - BF 20/3

Åh beklagar verkligen, lider så med dig... Hoppas på snabb lyckosam graviditet för er igen! Måste vara otroligt tufft, massa styrkekramar! Hjärta Er tid kommer Hjärta
Svar på tråden BF Mars 2022