Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

BF Mars 2022

Hej alla! Hoppar gärna in här. Vi har gjort ivf och fick ett plus i fredags som hade ökat i styrka igår. Bf 10 mars. Verkar vara några som vill hänga kvar här på FL ett tag precis som jag!?

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 9/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3

• Clemmentina
    Elin11989 skrev 2021-07-05 15:48:29 följande:

Ringde för att boka tid för inskrivning på mvc och fick tid redan nu på torsdag, det känns väldigt tidigt? Går in i v 6 på fredag. Minns inte hur det var med dom andra barnen

Tror det är standard numera. Jag gick i vecka 6 i höstas men det blev missfall. :( Tänkte nog vänta tills jag gjort ett tidigt vul den här gången. Men får se vad de säger när jag ringer.
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-07-06 13:55:05 följande:

Hur tänker ni alla med de här nipt/kub testerna man kan göra? Är väldigt nervös bara av att tänka på det.

Vi kommer förmodligen också boka ett privat nipt. Men håller med om att det gör en lite nervös!
  • Clemmentina
    Justicejusti skrev 2021-07-06 18:32:31 följande:

Åhh jag plussade i lördags, första barnet, känns så sjukt läskigt men samtidigt väldigt spännande. Jag och sambon har försökt sen september 2020 och äntligen ???? bf 9 eller 10 mars beroende på vilken app jag tittar på????

Grattis! Jag har bf 10/3....så vi ligger lika i tid. :) Vilka appar har du?
  • Clemmentina
    Justicejusti skrev 2021-07-06 23:50:52 följande:

Åh va härligt!

Laddade ner egentligen typ 8 appar men gillar Preglife och graviditet+ bäst. Du då?

Kul! Inte laddat ner en enda ännu. Preglife har jag koll på men ska spana in den andra. Tack! :)
  • Clemmentina
    Elin11989 skrev 2021-07-07 11:08:49 följande:

Hur mycket symtom har ni andra? jag går och känner efter hela tiden haha, har lite ömma bröst, speciellt på natten och morgonen sen molvärk som kommer och går. Lite ökade flytningar och behöver kissa oftare annars känner jag inget, önskar jag kunde känna lite mer men antar att det kommer, det är ju så tidigt än men de blir ju som någon slags trygghet att allt är bra när man har symtom även om det kan vara både och förstås. Jag tycker oron i början är ganska jobbig. Funderar på att boka ett privat tidigt ultraljud, vilken vecka är bäst att vara i då för att man ska vara relativt säker på att något syns?

Väldigt få symptom här med. Lätt molvärk i bland, kanske lite metallsmak i munnen och ett lätt illamående om jag inte ätit (men nästan inte så jag tänker på det).

På grund av semestern är den tidigaste tiden jag kunde hitta ett ultraljud (de klinker som erbjuder i vecka 7 verkar ha stängt) i vecka 8+0.
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-07-07 13:35:17 följande:

Jag läste överallt att man har sitt första ultraljud i typ vecka 18? Eller har jag helt missuppfattat ? Jag har ju genomgått IVF så skulle egentligen ha ett tidigt ultraljud i vecka 7 men eftersom klinikerna är stängda så blir det när de öppnar i vecka 10! Vill också seeee!! Känner inte att jag kan tro på det riktigt förän jag har sett!!

Symptomen jag har just nu är svåra att förklara. Känner mig typ allmänt sjuk? Precis som om jag skall få en förkylning eller nått. Lite illamående, trött, hängig, huvudvärk från och till.

Samma för mig...fick också i vecka 10 så bokade ett privat för känner att jag inte kan vänta så länge. I vecka 18-20 gör man rutinultraljud. För en del är det första ultraljudet. Min region erbjuder dock alla ett tidigt ultraljud i vecka 12-14 (om man inte gör kub för då göra ultraljudet i samband med det). En del mvc kan också erbjuda ultraljud. :)
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-07-07 17:58:22 följande:

Oh okej! Jag har verkligen INGEN koll på något. Har kämpat med att bli gravid i 3 år och under den tiden har det varit för smärtsamt att läsa om själva graviditeten eller om att vara mamma. Man är så fokuserad på att BLI gravid så man glömmer lite bort att tänka på det som kommer sen! Har iaf en första träff med en barnmorska i morgon så kanske hon kan hjälpa mig lite :)

Förstår precis! Vi har också kämpat i tre år drygt. Du kommer säkert känna att du har mer koll efter besöket imorgon! :) Spännande!
  • Clemmentina
    Ellendellen skrev 2021-07-09 08:36:59 följande:

När ringer man mvc när det är andra barnet? Går man på det där första hälsosamtalet då också?

Jag har precis pratat med dem (5+1 idag). Jag väntar i och för sig mitt första barn men kommer ha hälsosamtal och inskrivningssamtal ihop (mitt val...var på hälsosamtal för ett halvår sedan men fick sen missfall) i vecka 10.
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-07-09 20:16:52 följande:

Tack! Ja hon har skrivit ut någonting men vill helst inte ta medicin om jag inte absolut måste! Men det är verkligen på gränsen!

Testa seaband (åksjukeband). Hjälper långt ifrån alla men kan vara värt att testa om en vill undvika mediciner. Postafen är receptfritt men många blir tydligen väldigt trötta av det. Hoppas du hittar något som hjälper.
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-07-10 09:33:51 följande:

Tack! Blev tipsad om det igår kväll så skall köpa det idag! Kan ju bara använda bandet hemma där ingen ser men funkar det så är det värt det!! Känner mig inte som en människa längre ^^ vill bara sova för att slippa må illa..

Vi får hoppas att det är bättre än inget. Låter jobbigt att vara så illamående. Berätta gärna om/hur det funkar för dig!
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-07-10 20:07:55 följande:

Tack <3 Har haft banden på mig idag! Kan säga att de har lindrat! Dock tar det inte bort illamåendet helt för mig men definitivt bättre än innan!

Åh vad skönt att det lindrar en del! :)
  • Clemmentina

Hej alla! Lämnar tråden efter konstaterat missfall. Så ledsen då detta var vårt tredje på drygt ett år. Önskar er alla lycka till!

Svar på tråden BF Mars 2022