Inlägg från: Elin11989 |Visa alla inlägg
  • Elin11989

BF Mars 2022

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Hej! Hänger gärna på här Plussade i torsdags med mitt tredje barn, vi han inte försöka så länge så jag är i chock då jag hade räknat med att det skulle ta en stund, det gick snabbt med ettan och tvåan men min yngsta är 9 år så jag är lite äldre nu även om jag såklart inte är gammal (32) så trodde jag ändå att de skulle ta lite tid. Hittills känner jag inte så mycket av graviditeten mer än ömma bröst och molvärk. Så kul med denna tråd

• Elin11989

Ringde för att boka tid för inskrivning på mvc och fick tid redan nu på torsdag, det känns väldigt tidigt? Går in i v 6 på fredag. Minns inte hur det var med dom andra barnen

• Elin11989
    Emmalucy skrev 2021-07-05 17:10:39 följande:

Vad jag minns från vården var det typ "grattis, vi ses i v12" har du en lång cykel? Vården la nämligen inte räkna och utgår endast från senaste mens, oavsett när du hade äl. Vul i v6 brukar vara privat eller om man har haft extremt svårt/många mf och behöver extra koll. Men hey, why not :D!

Jag angav senaste mensen när jag bokade tiden, som sagt minns inte hur det var med dom andra barnen men har för mig att det var inskrivning runt v 8-9 då
  • Elin11989
    Liv00 skrev 2021-07-06 21:25:20 följande:

Grattis till er alla <3!

Hur tänker ni nu dock med den jäkla Corona? Vågar man vaccinera sig.. det tar imot för min del men nu väntar man barn också.. fasen!! (Anti mot detta pga vad sker om några år när man tagit vacinet osv) frisk och klarat mig än sålänge ifrån denna skit..

Jag jobbar i vården och blev full vaccinerad i juni vilket känns skönt just nu, jag tvekade in i de sista med att ta men jag blev jätte dålig förra året när jag hade covid och skulle inte vilja ha de som gravid så just nu känns de skönt
  • Elin11989
    Liv00 skrev 2021-07-07 07:38:41 följande:

Tack för ditt svar!Åh fy! :( då förstår jag, och jobbar du inom vården så har du nog inte så mycket annat val än att ta den, vilken vecka är du nu i? <3

Nej tyvärr är det väl så men känt mig tveksam som sagt. Jag går in i v 6 på fredag vilken vecka är du i?
  • Elin11989
    Liv00 skrev 2021-07-07 08:45:49 följande:

Ja men jag med:(! okej mysigt! Klarat dig ifrån illamående än? Hehe, gick in i v6 igår

Då ligger vi nästan lika ja inget illamående ännu faktiskt, bara väntar att det ska dyka upp men minns ej vilken vecka det kom med dom andra barnen men jag tror det var runt 7-8. Mår du illa?
  • Elin11989
    Honeycake skrev 2021-07-07 09:05:57 följande:

Hej alla! Man blir ju bra nervös när man ens medger för någon om att man är preggo haha (: Det är så pass tidigt så bara min sambo och jag vet än så länge, så därför är det ändå kul att ha lite fler att ventilera med. Roligt att vi är så många!

Jag är lite ny på FM så jag vill gärna gå med i gruppen på FB också. Hur skulle jag gå tillväga då? 

------

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3Happiy - 31år, första barnet BF 5/3Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3Sol093 - 28 år, första barnet, BF 9/3Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Honeycake - 31 år, första barnet. BF 13/3

Jag har berättat för min bästa vän men det för att vi spenderar tre veckor tillsammans nu på hennes semester så jag ville gärna berätta något innan jag börjar må illa ;)
  • Elin11989

Hur mycket symtom har ni andra? jag går och känner efter hela tiden haha, har lite ömma bröst, speciellt på natten och morgonen sen molvärk som kommer och går. Lite ökade flytningar och behöver kissa oftare annars känner jag inget, önskar jag kunde känna lite mer men antar att det kommer, det är ju så tidigt än men de blir ju som någon slags trygghet att allt är bra när man har symtom även om det kan vara både och förstås. Jag tycker oron i början är ganska jobbig. Funderar på att boka ett privat tidigt ultraljud, vilken vecka är bäst att vara i då för att man ska vara relativt säker på att något syns?

• Elin11989

Skönt att höra att jag inte är den enda med lite symtom

Vi verkar vara många som har ganska lika.

Jag ska ringa idag och se om jag kan boka tidigt ultraljud, jag bor i en mindre stad så jag är osäker vad som finns häromkring. KUB erbjuds alla i mitt län så det ska jag göra

Svar på tråden BF Mars 2022