• Nexis

BF Mars 2022

Hej! Hänger gärna på här. Har nyligen plussat för första gången nånsin efter vårt första IVF-försök, vi har försökt i drygt 3 år. Känns fortfarande väldigt overkligt! BF ca 12/3 (är inte hundra på hur man ska räkna när man gjort IVF).

• Nexis
    Jez20 skrev 2021-07-04 11:55:08 följande:

Hej! Det är exakt som mig då :) också 3 års kämpande och pluss för första gången efter första IVF! Grattis!! <3

Åh vad roligt, stort grattis! :) Känner du av några symptom än, utöver de som blir av progesteronet?
    Emmalucy skrev 2021-07-04 12:00:31 följande:

Hej! Såg att ni plussade från IVF, stort stort grattis! :) jag har också kämpat att bli gravid, var under min andra utredning (första för några år sen med exet) och fick progesteron... tydligen allt jag behövde :)Extra stort grattis! Det är en lång lång resa tills man börjar IVF, vilken lättnad att alla kämpande funkade tillslut :)

Jag undrar om vi inte ska skapa en lista där folk kan lägga till sig själv, så vi har lite bättre koll över alla BF datum? Vad tycker ni andra?

Själv har jag precis nått äl+14 idag, men det är BIM + 3 pga kort LP. Har plussat sedan äl+9 så det käns som en evighetsväntan redan :D testade första digital idag och fick 2-3 på veckoindikatorn, så jag börjar våga hoppas nu efter oändligt många kemiska mf i baggaget. Har aldrig kommit till 4+0 så det börjar kännas på riktigt nu :) hur mår ni andra?

Ja, tiden går verkligen långsamt när man väntar. Håller tummarna att det går vägen för dig denna gången! :)
  • Nexis
    Jez20 skrev 2021-07-04 13:08:25 följande:

Nä jag slutade ta progesteronet i onsdags på TD så nu börjar det väl sakta men säkert gå ur kroppen! Ingen mer uppblåst mage! Halleluja ^^ har dock fortfarande ont i brösten! Tror inte de riktiga symptomen har kommit igång än! Själv då?

Okej, skönt! :) Jag hade TD i torsdags men skulle trappa ner så har två-tre dagar kvar innan jag slutar helt, så ev symptom beror nog på det än. Ser oerhört mycket fram emot att slippa ta dem!
  • Nexis

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 9/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

• Nexis
    Jez20 skrev 2021-07-12 13:22:20 följande:

Hej alla. Måste fråga, är det någon mer som inte har molvärk utan mer som spänningar? Det spänner näst intill hela tiden. Hör ju till saken också att jag inte riktigt kan gå på toa som normalt heller så kan det kanske vara det? Är väldigt rädd för utomkvedskap men det spänner inte bara på 1 sida och jag har inte haft några blödningar. Någon som varit med om något liknande? Är i vecka 7

Jag upplever också att det känns som spänningar, blandat med molvärk. Det typ drar på något sätt. Jag har också känt av som träningsvärk i övre delen av magen sen jag plussade i princip, känns väldigt konstigt. Går också och oroar mig för utomkveds, men känner av på båda sidor också, och inga blödningar än så länge så håller tummarna för oss.
  • Nexis
    Jez20 skrev 2021-07-12 18:30:48 följande:

Oh det där har jag också i övre delen av magen! Exakt som träningsvärk! Vad skönt att vi är två som känner likadant <3 Det är säkert ingen fara men klart man oroar sig! Längtar så till första ultraljudet så man kan få veta om allt står rätt till än så länge eller inte! Håller tummarna för oss båda!

Svarade dig men det blev visst inte postat. Ja, samma här, har tyvärr inte ultraljud förrän v 32 eftersom kliniken har semesterstängt, inte mycket att göra åt. Hade varit skönt att få veta att det finns något som lever där inne :)
    helle88 skrev 2021-07-12 21:05:06 följande:

väldigt ledsam uppdatering från mig. jag fick ett missfall i helgen så jag får ta bort mig från listan. Hade sett fram emot en marsbebis och tyckte det var min tur efter över ett och ett halvt års försök. Men det var det inte. Lycka till allihopa <3

Beklagar verkligen :( Håller tummarna att nästa gång går vägen <3
  • Nexis

Hade äntligen tidigt ultraljud igår och fick se sprattel och ett pickande hjärta, så skönt! Allt såg bra ut, men jag är visst i v 11 redan (10+2). Är fortfarande konstant illamående men hoppas det avtar snart, börjar bli påfrestande att inte kunna äta.. :)

• Nexis
    klunkerkranich skrev 2021-08-11 07:57:46 följande:

Hej alla! Igår gick fick vi se inte ett utan två pickavde hjärtan på ultraljud i v 9+1! Är i chock! Har en 1,5-åring hemma också?har begärt att få gå med i fb-gruppen för att kunna prata av mig lite men inte blivit insläppt än. Var det till ta man skulle skriva?

Vad roligt, stort grattis! :)
    hurtänktedunu skrev 2021-08-11 08:39:11 följande:

Men så härligt. Vilken vecka trodde du att du var i?

Jag trodde v 10 så "tappade" en vecka, men vi har ju gjort IVF och jag var inställd på att det antagligen skulle justeras lite eftersom man räknar annorlunda :)
Svar på tråden BF Mars 2022