• Happiy

BF Mars 2022

Hej! Jag vill gärna vara med här! Grattis till alla som har plussat. Plussade 29/6, BF 5 mars! Jag är så nervös!

• Happiy
    Liv00 skrev 2021-07-02 17:07:13 följande:

Ni som kan mer än mig! <3

Hade min sista mens den 31/05, och ägglossning 06/14

Alltså är jag redan i vecka 4?! (Trode jag var i vecka 2-3 av någon anledning ,så bf 7 Mars

Tack :) Kanske att du är i gravidvecka 5 (4+4)??
  • Happiy
    Ann Lis skrev 2021-07-02 20:31:49 följande:

Hoppar på här jag med :) hade en kemisk graviditet förra månaden

plussade i natt svagt men tydligt bf 18 mars

Grattis till plus :)
  • Happiy
    Liv00 skrev 2021-07-02 21:41:02 följande:

Du har helt rätt 4+3 idag, enligt gravid appen också, blev bara chockad, går så fort men då är det så, tack för svar <3

Så bra :) Jag tycker det går så långsamt nu! Längtar till 16 juni. Då har vi ett tidigt ultraljud inbokat. Förhoppningsvis är det en positiv dag:)
  • Happiy

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

• Happiy
    Elin11989 skrev 2021-07-07 11:08:49 följande:

Hur mycket symtom har ni andra? jag går och känner efter hela tiden haha, har lite ömma bröst, speciellt på natten och morgonen sen molvärk som kommer och går. Lite ökade flytningar och behöver kissa oftare annars känner jag inget, önskar jag kunde känna lite mer men antar att det kommer, det är ju så tidigt än men de blir ju som någon slags trygghet att allt är bra när man har symtom även om det kan vara både och förstås. Jag tycker oron i början är ganska jobbig. Funderar på att boka ett privat tidigt ultraljud, vilken vecka är bäst att vara i då för att man ska vara relativt säker på att något syns?

Jag har inte alls mycket symtom! Ungefär som dig! Vaknar så tidigt på morgonen vilket jag aldrig gör annars! Jag har bokat in ett tidigt ultraljud 16/7. Då är jag i gravid vecka 7 (6+5). Det gör mig trygg att veta att vi ska få åka dit och se om det finns hjärtljud! Är det så underbart och allt är bra, kommer vi boka in ett NIPT-test i gravidvecka 10.
  • Happiy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 12:45:28 följande:

Har ni redan bokat nipt eller ska ni? Vart ska ni och göra det?

Jag vill inte boka NIPT-test förens jag är säker på att det finns liv. Finns det liv kommer vi boka in ett NIPT-test i gravidvecka 10. Är det ok att jag inte berättar var? Det är på en privat klinIk. Jag är inte redo att dela så mycket om allt ännu. Kommer säker dela mer senare om allt är bra.

Hoppas det är ok?
  • Happiy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 14:47:49 följande:

Ja gud ingen fara. Tänkte bara så dom har tider då. Jag har bokat till v11 vilket blir i mitten på augusti men det fanns knappt några tider kvar. Jag tänker att jag garderar lite och avbokar om det blir så istället så jag vet att det finns en tid.

Men förstår. Man är ju orolig så klart. När har du tidigt ultraljud?

Ja det är bra! Vi har tid i nästa vecka på fredag 16/7. Jag är så nervös! Sist vi gjorde ultraljud i gravidvecka 7, år 2020, fans det inget liv. Jag fick göra medicinsk abort. Nu ett år senare hoppas jag att vi ska få uppleva lyckan :)
  • Happiy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 16:14:14 följande:

Ja det förstår jag att det är nervöst. Håller verkligen tummarna för er. Vi har inte tid förrän 21/7. Hoppas det går snabbt.

Tack! Håller tummarna för er med :) Vi får alla försöka att njuta av sommaren!
  • Happiy
    Justicejusti skrev 2021-07-09 20:25:36 följande:

Börjar bli lite galen, illamåendet, konstant trötthet, metallsmak i munnen och ömma bröst och jag vet att det bara är början. Är i v.6 (5+1) med första barnet, och kan lägga till jag är 25. Och fått tid för inskrivning 3 augusti, längtar såååå mycket. Känns så långt dit. Hur kan man fördriva den tiden? har ni några tips? Har inte vågat berätta för någon än förutom min ena bästa vän. Planen är väl att berätta för föräldrarna nästa vecka, hur berättade ni? 

Grattis till dig :) Se till att ha en fysisk aktivitet varje dag. Läs mycket om graviditet och barns fysiska och psykiska utveckling! Bara att berätta att man är gravid :)
  • Happiy

Hej! Idag var vi på tidigt UL. Allt såg bra ut och vi fick höra hjärtljud! Jag är så lättad! Vet att allt kan hända men idag glädjer jag mig. Vi bokade NIPT-test till 17/8 och det känns bra!

BF 8/3-22

• Happiy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-16 15:38:15 följande:

Grattis så kul

Tack!! Håller tummarna för er och hoppas allt går bra på onsdag :)
  • Happiy
    Flip12 skrev 2021-07-16 22:56:42 följande:

Oj redan tidigt UL. Till mig sa de tidigast vecka 8+0. Nu blir jag Avis?.

Man kan höra hjärtljud och mäta huvud-rump längd från gravidvecka 7 (6+0).

Jag bokade privat.
  • Happiy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-21 15:27:47 följande:

Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.

Stort grattis! Så fint :)
Svar på tråden BF Mars 2022