• Liv00

BF Mars 2022

Hej här är en till ! Grattis till era graviditeter<3

Jag vet dock inte hur jag ska tänka,göra för blir helt plötsligt ensam med detta barn om jag väljer att behålla.. har också ett barn sen innan på 2 år, HUR ska man tänka? Pappan till barnet ignonerar mig helt,

:( jag älskar mitt barn över allt annat och ville att hen ska få ett syskon men det blir aldrig som man tänkt sig.. har alla säkra grunder med bostad,jobb,ekonomi,bil och massa kärlek men jag måste fatta ett beslut.. någon som kan vägleda mig ?<3 privat meddelande går super!

Och förlåt för mitt tråkiga inlägg!

• Liv00
    gabspo skrev 2021-06-29 22:21:37 följande:

Hej hej :) Här kommer en till som plussat precis. Bf 10/3 <3

Det blir vår efterlängtade trea efter mf på julafton 2020. Så vi hoppas denna vill stanna hos oss <3

Är gärna med i fb grupp lite längre fram sen :)

Grattis och håller tummarna för er! <3

Önska jag kunde ta bort mitt inlägg, man drunkar av alla känslor som kommer :*) denna tråden ska vara positivt och mitt mirakel kommer självklart få stanna om allt går vägen här med ha en fin dag!
  • Liv00
    Jez20 skrev 2021-06-30 22:54:14 följande:

Jag följs gärna åt här inne på familjeliv :) är inte riktigt redo att gå ut med att jag är gravid så här tidigt så vill vara anonym ^^ så om där är någon som vill följas här så säg gärna till <3

Vi kan gärna följas åt här! Jag känner detsamma just nu men sen kan man ju hoppa in i den gruppen :) är det ditt/erat första ? Grattis!
  • Liv00
    Jez20 skrev 2021-07-01 10:32:53 följande:

Okej vad skönt! Ja men precis :)

Jag har ju precis slutat med mina mediciner så väntar spänt på att de "riktiga" gravid symptomen skall börja! Är det något ni känner av redan nu? <3

Nej fy bubblan! Njut nu när du inte har symptom ×) för det kommer!

Jag är så yr hela tiden, och är sååå mega trött! Men tack o lov inte något illamående än! Ont i brösten samt pms till o från haha
  • Liv00
    Jez20 skrev 2021-07-01 13:22:28 följande:

Hej igen ^^ såg din fråga nu! Ja det är vårt första! Och vi har kämpat i 3 år! Men nu har jag plussat för första gången någonsin och det känns helt jäkla overkligt. Trodde inte på det förän läkaren på kliniken blev helt överlycklig i telefonen :p då slog det mig!

Men åh och jag såg nu din fråga!

Då förstår jag att du längtar efter alla symptomer!<3

Stort grattis till er igen !!
  • Liv00

Ni som kan mer än mig! <3

Hade min sista mens den 31/05, och ägglossning 06/14

Alltså är jag redan i vecka 4?! (Trode jag var i vecka 2-3 av någon anledning ,så bf 7 Mars

• Liv00
    Happiy skrev 2021-07-02 16:20:38 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med här! Grattis till alla som har plussat. Plussade 29/6, BF 5 mars! Jag är så nervös!

Stort grattis!!<3
  • Liv00
    Happiy skrev 2021-07-02 17:35:30 följande:

Tack :) Kanske att du är i gravidvecka 5 (4+4)??

Du har helt rätt 4+3 idag, enligt gravid appen också, blev bara chockad, går så fort men då är det så, tack för svar <3
  • Liv00
    Happiy skrev 2021-07-02 22:09:03 följande:

Så bra :) Jag tycker det går så långsamt nu! Längtar till 16 juni. Då har vi ett tidigt ultraljud inbokat. Förhoppningsvis är det en positiv dag:)

Åh så spännande!! Håller alla tummar och tår, den känslan när man för första gången man får se den lille i magen är så obeskrivlig!<3
  • Liv00
    Cupidus skrev 2021-07-05 08:49:42 följande:

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3 

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3 

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3 

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3 

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3 

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3 

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3 

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3 

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 9/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Tack s för du skapa denna grupp !:)
  • Liv00

Grattis till er alla <3!

Hur tänker ni nu dock med den jäkla Corona? Vågar man vaccinera sig.. det tar imot för min del men nu väntar man barn också.. fasen!! (Anti mot detta pga vad sker om några år när man tagit vacinet osv) frisk och klarat mig än sålänge ifrån denna skit..

• Liv00
    Elin11989 skrev 2021-07-06 21:48:13 följande:

Jag jobbar i vården och blev full vaccinerad i juni vilket känns skönt just nu, jag tvekade in i de sista med att ta men jag blev jätte dålig förra året när jag hade covid och skulle inte vilja ha de som gravid så just nu känns de skönt

Tack för ditt svar!
    Elin11989 skrev 2021-07-06 21:48:13 följande:

Jag jobbar i vården och blev full vaccinerad i juni vilket känns skönt just nu, jag tvekade in i de sista med att ta men jag blev jätte dålig förra året när jag hade covid och skulle inte vilja ha de som gravid så just nu känns de skönt

Åh fy! :( då förstår jag, och jobbar du inom vården så har du nog inte så mycket annat val än att ta den, vilken vecka är du nu i? <3
  • Liv00
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 06:51:57 följande:

Jag behöver tack och lov inte fundera. Färdigvaccinerad redan i början på februari. En ren självklarhet. Vi har så många vaccin som räddat oss mot otaligt antal sjukdomar. Jag känner inte nån som inte vill vaccinera sig. Alla runt mig är redan vaccinerade. Bara min man som väntar på dos 2.

Och efter v.12 kan ju alla vaccinera sig så jag hade inte velat riskera att dra på mig sjukdomen utan skydd under en graviditet då en graviditet är en risk i det fallet

Vi tycker alla olika om saker och ting, och jag respekterar dem som är för vaccin men låt mig ha mitt tyckande;)

Men är det så att det är en risk för bebisen att gå utan vaccin pga Corona så måste jag tänka om självklart, tack för ditt svar:)
  • Liv00
    Elin11989 skrev 2021-07-07 08:08:15 följande:

Nej tyvärr är det väl så men känt mig tveksam som sagt. Jag går in i v 6 på fredag vilken vecka är du i?

Ja men jag med:(! okej mysigt! Klarat dig ifrån illamående än? Hehe, gick in i v6 igår
  • Liv00
    Elin11989 skrev 2021-07-07 09:35:19 följande:

Då ligger vi nästan lika ja inget illamående ännu faktiskt, bara väntar att det ska dyka upp men minns ej vilken vecka det kom med dom andra barnen men jag tror det var runt 7-8. Mår du illa?

Hehe ja! :)

Igår mådde jag illa på morgonen men inget som har fortsatt tack o lov! Ser inte heller fram imot den fruktansvärda halsbränna man åker på senare i graviditeten ×) jag är mega känslig så bara mått skit i mina graviditeter så kanske denna gång man får njuta istället? :D
  • Liv00
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 12:38:41 följande:

Jag säger inget om vad du känner. Du får tänka och tycka precis som du vill. Allas rätt. Sa bara hur jag kände. Lägger ingen värdering i andras åsikter.

Toppen :) och tänker du vaccinera dig så gör självklart det, pekar inga fingrar över andras beslut
  • Liv00
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 21:38:50 följande:

Jag jobbar i vården så är vaccinerad sedan början på februari då jag tog sista sprutan. Känns bra att det gjordes för så länge sedan nu när jag blev gravid.

Toppen och jag väljer att inte vaccinera mig faktiskt,
  • Liv00
    hurtänktedunu skrev 2021-07-08 20:54:48 följande:

Bäst att följa det man känner är rätt. Ingen annan kan ju bestämma åt en.

Men efter en historia om min kollegas vän som fick corona som gravid som blev skit dålig och där dom blev tvungna att ta ut barnet mycket tidigare vilket medförde skit dålig bebis och mamma svävar mellan liv och död så känner jag att det är klokt med vaccin.

Men så länge man övervägt allt och känner sig trygg med sitt beslut är det absolut viktigaste.

Lycka till med graviditeten.

Men fy stackars den mamman och bebisen! Hoppas dem mår bra idag! Vill inte skriva varför för att skrämma upp andra! Tack och detsamma!:)
  • Liv00

[quote=81244844][quote-nick]helle88 skrev 2021-07-12 21:05:06 följande:[/quote-nick]väldigt ledsam uppdatering från mig. jag fick ett missfall i helgen så jag får ta bort mig från listan. Hade sett fram emot en marsbebis och tyckte det var min tur efter över ett och ett halvt års försök. Men det var det inte. Lycka till allihopa <3

Så så ledsen för din skull!! Skickar en stor kram och ta hand om dig, önska ingen ska behöva gå igenom det, men livet är så orättvist minst sagt men håller alla tummar att det ska gå ivägen när ni orkar igen <3 och hoppas du inte känner att felet är hos dig för det är det inte, Stor kram till dig och ge inte upp <3

• Liv00

Jag lyckas alltid göra fel! Ha ha, om någon kan tagga henne så tack!<3

Svar på tråden BF Mars 2022