• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Tussan94
    Lillis85 skrev 2021-06-22 20:07:01 följande:

Här vill jag va med!

Kommer ha bf 2 mars :)

Åh så kul!

Är det första? :)

Jag har en son som är född i Juni 2019!

Har ett missfall och ett utomkveds bakom mig.

Missfall fick jag för ca 10 år sedan o utomkvedset fock jag I februari..
  • Tussan94
    Lillis85 skrev 2021-06-22 20:07:01 följande:

Här vill jag va med!

Kommer ha bf 2 mars :)

Åh så kul!

Är det första? :)

Jag har en son som är född i Juni 2019!

Har ett missfall och ett utomkveds bakom mig.

Missfall fick jag för ca 10 år sedan o utomkvedset fock jag I februari..
    Lillis85 skrev 2021-06-22 22:19:13 följande:

Nej, det är vårt femte ????

Har också tidiga missfall och missed abortion bakom mig. Så är lite jobbiga veckor nu.

Illamåendet gav sig till känna i em :/ hoppas det var en tillfällig visit, tycker det känns tidigt mot hur jag "brukar ha".

Fick boka tid för hälsosamtal idag då jag ändå var tvungen att ringa och rådfråga om covid vaccinet. Kändes mycket märkligt. Overkligt allt ting än så länge. Men väldigt lyckliga ????

Till våren rullar vi barnvagn och bär på bebis ????????

Men så kul!! :D

Tråkigt med MA och missfall :(

Jag har sån halsbränna o brösten ömmar rejält..

Ja men visst är det så, jag får tidigt ultraljud pga. Utomkvedshavandeskapet, så den 12/7 ska jag in o kolla till allt. Känns himla skönt <3
  • Tussan94
    Chanor011 skrev 2021-06-23 11:45:53 följande:

Hej!

Jag vill också gärna vara med här! Vi plussade i söndags och har bf 2 mars 2022. Det är vårat första barn!

Vi började försöka i september 2021, fick ett väldigt tidigt missfall i december och ytterligare ett mf i vecka 7, förra månaden. Blev gravida igen direkt på första försöket efter senaste missfallet.

Nu ska det förhoppningsvis få gå vägen <3

Grattis till graviditeten! <3

Håller alla tummar och tår för att det går vägen denna gången ?
  • Tussan94
    Saffransbulle skrev 2021-06-23 20:16:57 följande:

Jag ser nu att andra strecket inte syns på min bild =D

Det syns i verkligen iaf.

Ser allt något :)

Hoppas att det går vägen för er denna gången <3
  • Tussan94

Kul att vi börjar bli några stycken!

Jag har skapat en FB- sida då jag är lite dålig på att svara här.

Den är helt dold och kan inte hittas av andra.

För er som vill vara med där kan ni skicka ett meddelande till mig med förnamn och efternamn, samt en beskrivning av eran profilbild så bjuder jag in.

• Tussan94

Hej!

Jag har skapar en grupp på Facebook som är helt dold, den går ej att söka på.

Dock behöver jag bli vän under en kort stund för att kunna bjuda in till gruppen.

Då skicka ett meddelande till mig här så tar vi det vidare.

• Tussan94
    Lillysmamma83 skrev 2021-06-24 20:56:59 följande:

När jag fick min son för 3.5 år sedan så skapades det en vänta-barn grupp genom familjeliv på FB. Vi hade namnet på ett bakverk som att det var en receptgrupp typ. Men bara vi från FL blev tillagda i gruppen via tjejen som var administratatör. Jag är fortfarande med där och vi är ungefär 50 aktiva mammor med 3,5 åringar som följts åt genom allt . Det är verkligen så fint och kul även genom tuffa tider. Flera har även blivit vänner i verkliga livet då de ex bott i större städer som Sthlm. Jag tycker det vore roligt att följas åt och ha någon att dela detta med då våra vänner och bekanta inte vet om något men jag har behov av att få prata om det :D

Sen kan man ju hoppa in i gruppen lite längre fram när man känner sig redo bara ???? <3

Så har jag det också, fick barn i Juni 2019 och vi pratar dagligen i gruppen :)

Jag har döpt gruppen till Vårlängtan!
    Lillysmamma83 skrev 2021-06-24 20:56:59 följande:

När jag fick min son för 3.5 år sedan så skapades det en vänta-barn grupp genom familjeliv på FB. Vi hade namnet på ett bakverk som att det var en receptgrupp typ. Men bara vi från FL blev tillagda i gruppen via tjejen som var administratatör. Jag är fortfarande med där och vi är ungefär 50 aktiva mammor med 3,5 åringar som följts åt genom allt . Det är verkligen så fint och kul även genom tuffa tider. Flera har även blivit vänner i verkliga livet då de ex bott i större städer som Sthlm. Jag tycker det vore roligt att följas åt och ha någon att dela detta med då våra vänner och bekanta inte vet om något men jag har behov av att få prata om det :D

Sen kan man ju hoppa in i gruppen lite längre fram när man känner sig redo bara ???? <3

Precis, så har jag det också med en grupp från 2019. Så mysigt att kunna följas åt länge utan att känna varann!

Gruppen heter Vårlängtan o man behöver som sagt bli vän med mig för att kunna komma in i gruppen.

När jag bjudit in så tar jag bort som vän direkt!
  • Tussan94

Grattis till alla er som nydligen plussat :)

Jag har startat en grupp, den är helt dold. Går inte att söka på och syns inte för någon annan än de som är med!

Den har även ett lite mer diskret namn så om någon skulle se i ens telefon kopplas det inte direkt till att det är en BF Mars 2022 grupp :)

Skriv ett pm till mig så förklarar jag hur vi går till väga för att jag ska kunna bjuda in till gruppen :)

Kommer hålla den något mindre, kanske 50 personer beroende på hur många som vill vara med!

• Tussan94

Hej alla!

Sorry att jag är seg på att svara här på meddelanden o även fb men är sällan inne på telefonen nu under semestern..

Svarar så snabbt jag kan o lägger till i gruppen på FB :)

Ha det fint alla mars-mammor <3

• Tussan94
    Frufröken1 skrev 2021-08-02 12:58:47 följande:

Hej

Jag har bf 28 feb (beräknat på sista mens) men jag gissar att det kommer flyttas fram någon dag och hamna i mars så jag har följt den här tråden ett tag.

Nu hoppar jag också gärna in här då jag känner mig så orolig och behöver ventilera lite.

Sedan i lördags morse har jag haft blödningar. Intr mycket alls men det har kommit då och då under varje dag sedan dess. Det är som blodstrimmor i genomskinlig flytning (ursäkta detaljer) som kommer på pappret när jag är på toa, jag har alltså inte behövt använda trosskydd eller så. Jag har också som mensvärk, den är inte extrem men känner av det typ hela tiden. Igår kväll var värken lite starkare och i fredags kväll fick jag helt plötsligt stark mensvärk som kändes i ryggen.

Någon med erfarenhet som kan säga vad ni tror? Är det hopplöst?

Mitt gravidillamånde försvann också i typ fredags så det känns ju som att det är mycket som pekar mot missfall. Känns bara så jobbigt att inte veta!

Välkommen :)

Grattis till plusset!

Att blöda under en graviditet är vanligt, såklart blir men jätte orolig, men har du någon Barnmorska du kan prata med? Få lite tips o råd?

Jag blödde mellan v.12-19 med sonen, inget konstigt o de hittade aldrig anledning till varför jag blödde.

Skulle iaf inte ha sex, anstränga mig allt för mycket, typ springa hoppa mm.

Har du blött mer efter värken i ryggen?
  • Tussan94
    Vevoz skrev 2021-08-08 13:05:54 följande:

Försökt sedan augusti 2021? Alltså en gång? Eller fattar jag fel :O

Inte ens reflekterat att jag skrivit 2021 :P

Menar ju givetvis 2020 :')
  • Tussan94
    Jez20 skrev 2021-08-08 17:53:51 följande:

Jag har förstått det men jag är så nervös att det här skall gå åt skogen så jag känner verkligen inte att jag vill att någon skall veta att jag är gravid än ^^ och här kan man vara anonym!

Tror jag hemskt gärna skulle vilja gå med när jag har nått 12 veckor och det inte "behöver vara hemligt" längre! OM där fortfarande finns plats i gruppen då! <3

Ingen mer än vi som är med i gruppen ser att du är med. Den är helt privat och går inte ens att söka på :)

Skicka ett meddelande till mig när du känner dig redo så löser vi det :)
  • Tussan94
    Jez20 skrev 2021-08-11 22:11:43 följande:

Tjejer! Måste skriva av mig. Blödde förra veckan på måndagen. Var på ultraljud (hos IVF kliniken) på onsdagen allt såg perfekt ut. Började blöda igen denna måndagen MEN har även väldigt mycket molvärk. Inget rött blod och inga klumpar (sorry för tmi).

Låt oss nu inte anta det värsta att det är MF på G. Är det inte jätte märkligt att ens barnmorska inte ens vill göra ett ultraljud för att se vad tusan det är som blöder?!?! Har inskrivning nästa vecka men då görs inget UL.. Kan ju inte vara jätte bra att gå runt och blöda.. jag vet de säger att brunt blod = gammalt blod men varför fortsätter det komma då?

Sen läser jag överallt att det är "vanligt" men inga av mina vänner som har barn har någonsin blött... så känner mig väldigt förvirrad.

Jag blödde mellan v.12- v.19 med sonen, de gjorde ett ultraljud där de kunde se att det kom från livmodern, men de kunde inte säga vad som hänt. Barnet mådde bra o de gjorde ingenting mer.

Jag fick stå på mig ganska mycket för att få ett ultraljud o se vad som hände.

Så prata med kvinnokliniken o inte barnmorskan så kanske de lyssnar o kollar :) Eftersom det tyvärr är så vanligt att man blöder har de inte som rutin att göra ultraljud o se vad det är...
  • Tussan94

Går fotfarande att gå med i fb-gruppe , skicka ett pm till mig så löser vi det :) stänger ned den i början av september!

• Tussan94
    Tussan94 skrev 2021-08-26 11:46:23 följande:

Går fotfarande att gå med i fb-gruppe , skicka ett pm till mig så löser vi det :) stänger ned den i början av september!

Menar att jag inte släpper in fler efter 1/9 :)
  • Tussan94

Har fått en del nya meddelanden om att få komma med i Fb-gruppen. Pga att jag ville hålla gruppen liten och familjär valde jag att stänga den den första september.

Sorry!

Men finns flera grupper på fb om man söker på BF mars 2022 :)

Svar på tråden BF Mars 2022