Jez20 skrev 2021-06-22 14:29:07 följande:
Ja jag vet inte heller hur jag skall orka med längre. Har kommit till en punkt där jag inte ens orkar träffa mina vänner som har barn för att jag helt enkelt inte orkar mentalt. Man känner sig helt ensam och även om man har någon man kan prata om det med så är det liksom omöjligt för dem att verkligen förstå om de inte själva är i samma sits..
t.om. de som kan ha varit i samma sits verkar glömma det lika fort igen så fort de blivit gravida.. vet att det är jag som är extra känslig också men FAN det får man va!!! Det här måste vara något av de jobbigaste man kan gå igenom
Trodde jag hade svarat under gårdagen, men verkar inte som mitt inlägg registrerade, så skriver igen :)
Jag tänker att det är okej att inte orka träffa sina gravida vänner eller vänner som har barn, nånstans måste man värna om sig själv också. På så sätt har det varit tacksamt med Covid för det har funnits en bra ursäkt att inte träffa människor. Man blir oerhört skör under processen och är i konstant kris, ens reaktioner är inte alltid så rimliga. Jag kan vara upp och ner 100 gånger på en dag och har oftast svårt att se saker från den ljusa sidan när det blir tufft.
Anonym (Rem34) skrev 2021-06-22 14:38:48 följande:
Väntar också på mitt 3e IVF nu. Så jobbigt att klinikerna håller stängt
Det är superjobbigt, förstår såklart att de behöver semesterstängt, men när var dag känns som en oändlighet så är det en riktig plåga att behöva vänta flera veckor/månader samt en sommarstängning.