Mortiscia80 skrev 2021-06-24 11:37:41 följande:
Du måste ju verkligen ha problem om du ska skälla på mig för att nån annan håller med mig. Det är verkligen inte på mitt bord. Jag var inte ett dugg överlägsen, jag är fullt seriös.
jag har inte skällt på dig fär att en annan individ håller med dig. Jag bara pekade på era likheter i ert dåliga beteende mot mig. Och jo, du försökte spela överlägsen men det föll platt.
Att en normalt funtad människa med lagom sociala färdigheter skulle skriva till en annan att hon "tycker synd" om denne finns nämligen inte på kartan. Om det inte handlar om att medvetet försöka håna.
Ibland klarar folk inte ens av att stå för vad de gör.
Enkelt svar jo, det är minoritetsgruppen själva som har tolkningsföreträde .
Nä. Det är det inte.
Det är 2020-talet nu. Gammal, unken och daterad woke-kultur från 00- och 10-talet är passé. Det är nya tider nu.
Det ges inga trigger-varningar för att skydda folks känslor längre. Det stoppas inga yttranden och samtal som riskerar att irritera och motsäga folks världsbild.
Gnälligast snöflinga styr inte längre det offentliga samtalet och du har ingen som helt rätt att inte bli upprörd och störd.
Och jo, jag har så klart läst länken, det är bara du som inte förstår begreppet respekt, annars hade vi inte ens haft den här diskussionen.
Förklara gärna för oss andra hur man enligt dig ska tolka ordet "respekt" i meningen: "
utan att visa tillräcklig respekt för den senare kulturen"