Inlägg från: Anonym (Liknar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liknar)

i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera

Du liknar en kompis. Han är från Hässleholm. Han har också fått höra hela livet att han inte ser svensk ut (han är überskånsk).

Jag har mörka toner och bruna ögon. Vid flertalet tillfällen har jag fått frågan var jag kommer ifrån eller om jag är från Balkan (jag härstammar iallafall från svenska bönder från 1600-talet som är så långt tillbaka släktens forskning går).

För endel är det bara så att man inte ser ut som etnisk svensk för att man har mörkare toner.

• Anonym (Liknar)
    ettnamn93 skrev 2021-06-20 20:09:41 följande:

gjorde det faktiskt igår trodde det räckte som det var förut men du har rätt jag antar att vem som helst kan få dem så.

angående min grammatik jag blev mobbad större delen av mitt liv fick båda armar brutna när jag var typ 13 och fick byta skola, fick depression när jag bytte och blev tagen ut ur den skola och fick hemundervisning lärde mig ingenting tills skolplikten tog slut, allt jag kan har jag lärt mig själv, tror det enda jag kommer ihåg som något jag lärde mig är att läsa sen är det svart.

All språkkunskap kan du googla dig till (och även allt annat i princip). Allt går att lära sig. Det går att väga upp en kass skolgång och ändå erhålla kunskapen som behövs.

Jag fick ofta höra att jag var svag språkligt tills jag började på universitetet och det visade sig finnas personer som uppskattade mitt sätt att utrycka mig på skriftligt. Däremot är jag svag när det kommer till grammatiska regler och kan inte termerna. Jag klarar mig helt fin ändå.

Lycka till på dejten!
Svar på tråden i dejting app så får jag reaktioner att jag inte ser svensk ut med mera