Inlägg från: Anonym (smart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (smart)

Tipsat polisen

ja vad ska man säga. det var kanske inte så smart gjort om du tänker efter. nu kommer antagligen inte polisen gå vidare med detta ändå. Men om dem nu skulle ta in de som säljer till din kille så kommer polisen även gå igenom mobilen och antagligen hitta att han och din kille skrivit med varandra. tex hej johan du har inte en 5 grönt jag kan få köpa? och skulle dem nu göra det så är en husrannsakan att vänta. hittar dem något åker din kille på ringa. hittar dem inget tar dem möjligen in honnom på ett urinprov som kommer visa positivt detta leder ochså till att han döms för ringa. och vips så är hans liv extremt begränsat dem närmaste 5 åren. lycka till med att hitta nytt jobb med en dom. + har ni barn kopplas socialtjänsten in. 

• Anonym (smart)
    joni86 skrev 2021-06-17 01:28:31 följande:
    Jag tänker såklart likadant, och det är fruktansvärt jobbigt. Men om man tänker på konsekvenserna som kan hända om han fortsätter, och troligtvis åker dit på det iallafall så småningom. Tycker man det är okej att köra bil med och röka när barnen gått o lagt sig, så känns det lika jobbigt. Jag har försökt prata med honom, men det är så normaliserat för han.

Jag har pratat med polisen om hur jobbigt detta är, och de säger att de finns där för att hjälpa och inte förstöra. Jag vet inte vad jag skulle gjort annars.
     polisen finns inte där för att hjälpa dig det säger dem för att de vill ha mer information av dig. vad är det du tänker polisen skulle hjälpa med? polisen är inte socialtjänsten eller någon form av kurator dem existerar endast för att trygga samhället genom brotsbekämpning. alla som någonsin varit på förhör får höra att dem bara försöker hjälpa.
Svar på tråden Tipsat polisen