joni86 skrev 2021-06-17 01:28:31 följande:
Jag tänker såklart likadant, och det är fruktansvärt jobbigt. Men om man tänker på konsekvenserna som kan hända om han fortsätter, och troligtvis åker dit på det iallafall så småningom. Tycker man det är okej att köra bil med och röka när barnen gått o lagt sig, så känns det lika jobbigt. Jag har försökt prata med honom, men det är så normaliserat för han.
Jag har pratat med polisen om hur jobbigt detta är, och
de säger att de finns där för att hjälpa och inte förstöra. Jag vet inte vad jag skulle gjort annars.
Det är inte alltid alls sant, och det är väldigt väldigt många som inte delar den erfarenheten.
Men visst kan det och när du ringt på det viset och om de kommer dit och är lite m,er överseende.
Dock är inte systemet uppbyggt på ett sätt att det är till en hjälp för alla, det är bara de som slutar direkt efter poliskontakt som kommer inte uppleva det för negativt.
Din man kommer inte sluta röka på låter det som, och där är effekten av polisen mer påfallande.
Din man ska inte framföra fordon onyktert, han har själv skrivit på att han inte ska göra det.
Så varför han gör det är sjukt.