Hur går era döttrar klädda när de går i skolan?
Varierar väl från dag till dag men vad är vanligast? Och skriv gärna om det är nåt av alternativen du undviker att ha på dottern i skolan?
Varierar väl från dag till dag men vad är vanligast? Och skriv gärna om det är nåt av alternativen du undviker att ha på dottern i skolan?
Mjukisbyxor och träningsbyxor går man inte ute bland folk med, det är sånt man sover i eller tränar i. Trashigt så det skriker om det.
Min tioåriga dotters favorit är nog jeggings och tröja. Jeans ibland, samt shorts, kjol och klänning också en hel del. Tights och leggings är samma sak i min värld? Sällan mjukisar i skolan men det har hänt nån gång. Magtröjor har vi inte haft några önskemål på än iaf.
I mina söners klasser gick "alla i träningsbrallor som tex Adidas, eller mjukisbyxor, ända upp på gymnasiet. Varför är det så farligt? Tjejerna däremot brukade inte ha det.
Så småningom måste man ju släppa taget lite och se barnen som egna individer som själva kan välja hur de vill se ut och klä sig. Du kommer att behöva börja tänka att du inte "skickar iväg dem" i vissa kläder utan att "de själva går iväg" i vissa kläder. Precis som att du själv väljer vad du vill ha på dig en viss dag i en viss situation.
Finns säkert en massa föräldrar som ser med lite lätt fasa på hur deras barn klär sig i vissa åldrar, men som inser att det är en del av barnets utveckling till att bli en egen individ och att det bara är att hålla god min och se tiden an.
När jag var i yngre tonåren var det modern med trasiga jeans, mina föräldrar förstod aldrig grejen med det "jeans som är trasiga redan när man köper dem?". Men de hindrade mig aldrig från att ha såna jeans, och hade jag inte fått ha det så hade jag ju varit utanför i mitt umgänge där såna jeans var enligt modet.