Inlägg från: Soltjej25 |Visa alla inlägg
  • Soltjej25

Vill jag ha barn eller ej?

Hej!

Jag ska försöka göra en lååååång historia kort.

Först och främst, snälla avsky mig inte.

Jag har i omgångar känt att jag vill ha barn, alltså haft en redig längtan. Jag har en man, vi båda har fasta jobb. Det enda problemet är boendet.

I varje fall så har det nu hänt att jag blivit gravid 2 gånger och jag har varit jätteglad båda gångerna, i drygt 1 vecka. Sedan av någon anledning (vet ej om det är hormoner) så har jag börjat panika, på ett sätt som inte går att förklara. Jag har mått så oerhört dåligt, känt att nej detta går inte alls. Och det har slutat i abort.. av ren panik.

Efter aborterna har det känts bra, i ungefär ett halvår sedan kommer längtan tillbaka (som nu) och jag vet inte vad som är fel. Jag vill ha barn, tror jag.. men jag orkar liksom inte längre att bli gravid och sedan få panik och göra abort. Jag lider av depressioner och GAD och vet inte om detta kan vara boven i dramat.

Jag förstår liksom inte, ena sekunden vill jag ha barn så mycket att det värker i mig. Andra sekunden när jag väl är gravid så känner jag bara nej och att allt är äckligt ( att vara gravid alltså ) jag får såna panik känslor och det går inte att förklara.

Vad är det för fel på mig?

• Svar på tråden Vill jag ha barn eller ej?
  • Soltjej25
    Anonym (Inget fel) skrev 2021-06-13 21:46:41 följande:

Det behöver verkligen inte vara något fel alls på dig. Men om jag ska säga vad jag tror så tror jag att det kan bero på din depression precis som du själv är inne på. Kanske kan vara en bra idé att prata med någon som kan hjälpa dig med dina tankar. Att du känner du kan reda ut dina känslor och förstå varför du känner som du gör i de situationerna du känner att en graviditet ger dig panik. När du väl sen jobbat med dina tankar och fortfarande känner att en graviditet är någon du vill så kanske du är redo eller mer förberedd på hur du ska hantera situationen. Kommer du dock fram till att en graviditet är en omöjlighet pga panik så skulle jag säga att det inte är rätt väg att gå för dig just nu i livet.

Låter jobbigt att ha det på det vistet men jag tror man måste jobba på sig själv först innan man kan ge av sig själv hel hjärtat till någon som behöver en så mycket som ett barn behöver sina föräldrar.

Tack så hemskt mycket för ditt svar!
  • Soltjej25
    Anonym (Lizen) skrev 2021-06-13 21:50:58 följande:

Använd preventivmedel om du inte vill bli gravid.

Jag har kopparspiral så du behöver inte oroa dig.

Jävligt onödig kommentar.
Svar på tråden Vill jag ha barn eller ej?