Sola i bikini på gräsmattan?
Här i vår BRF bor ingen gammal lomhörd tant som vi känner att vi måste rätta oss efter. Här kan man ligga och sola på gräsmattan i bikini.
Här i vår BRF bor ingen gammal lomhörd tant som vi känner att vi måste rätta oss efter. Här kan man ligga och sola på gräsmattan i bikini.
Ja, du får sola i bikini på gården. Jag skulle inte åka hiss eller gå i trapphuset i endast badkläder, men att ute på gården lägga sig på en filt eller i en solstol förstår jag inte problemet med.
Den gång jag höjde på ögonbrynen var när en granne gick ut och lade sig topless mitt på gården. Det tyckte jag var att gå över gränsen.
Jag är 60+ och ALDRIG i hela mitt liv har jag hört talas om att ngn tycker illa vara över att ngn solar i bikini. På 80-talet gick damer i alla åldrar dessutom med bar överkropp. Fullständigt oladdat. Det kan väl inte vara så att vi är på väg mot ngn slags ny-puritanism? Liksom slöjorna brer ut sig?
Jag tänker så här, har man insynsskyddad trädgård så gör man vad man vill, är det gemensamma utrymmen får man visa hänsyn, det är alltså en sak att gå till stranden och en annan i det direkta grannområdet, där ska man visa hänsyn och det känna mer än gränslöst att springa omkring halvnaken där
Jag är inte pryd men var sak har sin plats. Vill man visa upp sig finns stranden eller så flyttar man till hus med insynsskyddad trädgård, bor man tätt med andra så är det A och O att visa hänsyn