Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Sola i bikini på gräsmattan?

mari123 skrev 2021-06-14 17:39:33 följande:
    Jag minns 80-talet och top-less-modet glasklart. MEN inte var det ngn allmän "lössläppthet"? Jag tänker att de där bara brösten var så naturliga så de blev HELT "sexlösa". Nu är ju jag kvinna och hetero så jag vet ju inte MEN så upplevde jag det. På 70-talet var jag ung och DET var en udda tid. Hur det var då vill jag inte ens minnas. Har jobbat med att förtränga det.
    Skogshuggaren skrev 2021-06-14 17:48:23 följande:
    Jodå, visst vande man sig. Jag var också tonåring under den perioden, och i och med att det var så vanligt att tjejer och kvinnor gick utan överdel blev det inget konstigt. Visst spanade man lite extra på dem, men inte mer än så. 
    Tecum skrev 2021-06-14 17:50:39 följande:
    Haha, ja det fanns ingen anledning att smyga i buskarna på den tiden, gubben blev bara smutsig och fick myror i brallorna. Märkligt att det kan förändras så pass på så kort tid, nu är det närmast skandal om någon råkar visa en bröstvårta.
    Men ingen tog skada av hur det var då, ingen blev shamad eller traumatiserad och det var inte fler sexbrott på den tiden. Sex och nakenhet var något naturligt, inte farligt och utnyttjande som idag när en del inte ens tål se kvinnor som solar i bikini...
    Jag instämmer med er, konstigt att det verkar ha blivit så otroligt känsligt idag. Jag förstår inte vart dessa 1920-30-tals-tankar kommer ifrån. Hur kan de ens uppstå 2021, obegripligt.

• Postman
    mari123 skrev 2021-06-14 19:32:17 följande:
    Ja VAR kommer de ifrån? Nästan så man tänker att det är ngt som kommer utifrån! Varifrån då? Norge?
    Haha Norge är nog tveksamt. Ja man undrar verkligen, hur kan vi plötsligen gå emot ett allt mer prydare inställning, hur kan vi vara emot abort osv, det är märkliga strömningar nuförtiden. Eller är det bara på internet som dessa åsikter florerar?
Svar på tråden Sola i bikini på gräsmattan?