Inlägg från: Anonym (Dina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dina)

Sola i bikini på gräsmattan?

Självklart får du sola i bikini på en gräsmatta. Jag skulle bara ignorera tanten. Jag tycker också att du ska ignorera de flesta idiotkommentarer som du har fått här i tråden.

Vi lever i ett fritt land och det är din kropp.

• Anonym (Dina)
    Anonym (Fiffi) skrev 2021-06-13 16:25:16 följande:

Jag tycker du akta dig. Folk kan gå förbi och de dig. Har själv varit utsatt för sexuella övergrepp och det är ingenting jag vill få påtvingat på näthinnan.

Bättre du solar på balkongen eller på landet. Sedan kan det komma snuskgubbar som fotar i smyg om runkar och i värsta fall sprider bilderna.

Vi har inte något burkatvång i Sverige utan här får kvinnor klä sig som de vill. Att sola i bikini på en gräsmatta måste man som kvinna få göra.
  • Anonym (Dina)
    Anonym (Fiffi) skrev 2021-06-14 06:13:17 följande:

[quote=81186887][quote-nick]Anonym (Hmm) skrev 2021-06-13 22:20:23 följande:[/quote-nick]

Okej så om det är helt problemfritt att fläka ut sig i bostadsområdet varför skriver hon en hel tråd om ämnet då? Man går inte in i köpcentrum, på restaurang eller i mataffär i enbart badkläder även om det inte är olagligt. Samtidigt går man inte och pruttar högljutt och gör fula miner åt folk. Varför? För att vi anpassar oss efter varandra. Ingen vill se en halvnaken röv i vädret när man vill sitta ifred och njuta av utsikten eller går på promenad.[/quote]

Rättelse: DU vill inte se en halvnaken röv. Därför anser du att alla ska anpassa sig efter DIG.

Det finns ju även normala människor som faktiskt inte bryr sig om någon vill sola lite, de få varma månader vi har här i Sverige.

Mitt tips till dig är att anpassa dig eller stanna hemma.
  • Anonym (Dina)
    Anonym (Fiffi) skrev 2021-06-14 10:04:55 följande:

Man får inte släppa tuttarna fria. Man är efterbliven om man inte kan grundläggande sociala regler och drabbar alla

Fast du vet ju inte ens vad grundläggande sociala regler är. Det är inte förbjudet eller ens socialt avvikande att sola i bikini. Det är inte heller förbjudet att sola topless, även om det har blivit mindre vanligt och därmed mindre accepterat de senaste tjugo åren.

Om du vill klä dig heltäckande är det också tillåtet och i de flesta sammanhang socialt accepterat. Det betyder inte att något annat är fel. Det betyder inte heller att du är efterbliven.
  • Anonym (Dina)
    Anonym (nja) skrev 2021-06-14 18:08:17 följande:

Jag tänker så här, har man insynsskyddad trädgård så gör man vad man vill, är det gemensamma utrymmen får man visa hänsyn, det är alltså en sak att gå till stranden och en annan i det direkta grannområdet, där ska man visa hänsyn och det känna mer än gränslöst att springa omkring halvnaken där

Jag är inte pryd men var sak har sin plats. Vill man visa upp sig finns stranden eller så flyttar man till hus med insynsskyddad trädgård, bor man tätt med andra så är det A och O att visa hänsyn

Att inte spela hög musik efter klockan 22 är att visa hänsyn. Att inte låta sina barn springa precis där en familj äter middag är att visa hänsyn. Att inte grilla under någon annans balkong är att visa hänsyn. Att inte slänga fimpar eller annat skräp på den gemensamma gräsmattan är att visa hänsyn. Att inte använda parfym i hissen är att visa hänsyn. Att tömma luddfiltret i tvättstugan är att visa hänsyn.

Att klä sig heltäckande när man ska sola för att någon kanske tar illa vid sig av en bikini?.det är bara dumt.
  • Anonym (Dina)
    miselda skrev 2021-06-15 19:51:53 följande:

Man solar inte med bikini i parker eller där allmänheten är, barn vuxna allt. Man gör bara inte så. Jag vet svenskar gör så och kunde skyla er kropp lite för respekten för andra och er själva tycker jag. 

Ja. Vi svenskar gör så i Sverige. Det skulle aldrig falla mig in att åka till Saudiarabien och lägga mig att sola i bikini på en gräsmatta.

Vad är så farligt med att ett barn får se hur en människokropp ser ut?
  • Anonym (Dina)
    Anonym (K) skrev 2021-06-15 20:48:01 följande:

Finns det gräsmattor där?

Ja, ett par stycken.
Svar på tråden Sola i bikini på gräsmattan?