Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Sola i bikini på gräsmattan?

bbarajag skrev 2021-06-13 15:31:46 följande:
    Tack för svar :) Att fråga henne är lönlöst för hon är väldigt virrig och ganska jobbig att prata med. Får inga ordentliga svar.

Tack för svar :) Att fråga henne är lönlöst för hon är väldigt virrig och ganska jobbig att prata med. Får inga ordentliga svar.
    Men om hon är virrig och kanske på väg in i demens ska du inte ta åt dig av hennes kommentar. Du har all rätt att sola i bikini på din gård.
  • Tecum
    mari123 skrev 2021-06-14 16:32:50 följande:
    Den där "topless-perioden" var märklig på många plan. Knappt att man kan tänka sig den idag. Minns hur gamla tanter med hängbröst jämte unga flickor köade barbröstade till glasskiosken och inte kan jag tänka mig att någon "snuskgubbe" låg i buskagen! Det var så naturligt! Den där "snuskgubben" gick nog hem och tittade i en gammal katalog från Åhlen och Holm där kvinnorna hade BEHÅ smile1.gif
    Haha, ja det fanns ingen anledning att smyga i buskarna på den tiden, gubben blev bara smutsig och fick myror i brallorna. Märkligt att det kan förändras så pass på så kort tid, nu är det närmast skandal om någon råkar visa en bröstvårta.
    Men ingen tog skada av hur det var då, ingen blev shamad eller traumatiserad och det var inte fler sexbrott på den tiden. Sex och nakenhet var något naturligt, inte farligt och utnyttjande som idag när en del inte ens tål se kvinnor som solar i bikini...
  • Tecum
    Skogshuggaren skrev 2021-06-15 09:11:30 följande:
    Två teorier:

1. USA. Det mesta av TV-serier, musik, filmer, internetkanaler mm kommer från USA. Vi översköljs av amerikanska värderingar. Där är man betydligt mer pryd, speciellt bröst verkar vara väldigt laddat.

2. Invandring från muslimska länder. Ingen har väl missat hur kvinnor måste täcka sig i dessa kulturer. Kanske har det influerat oss i Sverige?

Själv tror jag mer på 1:an.
    Stämmer, jag känner en tjej som var med i ett flicklag på turné i USA på 90-talet. I en paus lade de sig att sola i en park i New York, topless som de brukade hemma. Resultatet blev att poliser ryckte ut och de var nära att få dryga böter.
Svar på tråden Sola i bikini på gräsmattan?