Sola i bikini på gräsmattan?
Måste vara på gräsmattan du lägger dig i bikini och solar? Går det inte bra att göra det på stranden eller på din balkong?
Måste vara på gräsmattan du lägger dig i bikini och solar? Går det inte bra att göra det på stranden eller på din balkong?
[quote=81186887][quote-nick]Anonym (Hmm) skrev 2021-06-13 22:20:23 följande:[/quote-nick][/quote]
Okej så om det är helt problemfritt att fläka ut sig i bostadsområdet varför skriver hon en hel tråd om ämnet då? Man går inte in i köpcentrum, på restaurang eller i mataffär i enbart badkläder även om det inte är olagligt. Samtidigt går man inte och pruttar högljutt och gör fula miner åt folk. Varför? För att vi anpassar oss efter varandra. Ingen vill se en halvnaken röv i vädret när man vill sitta ifred och njuta av utsikten eller går på promenad.
Man solar inte med bikini i parker eller där allmänheten är, barn vuxna allt. Man gör bara inte så. Jag vet svenskar gör så och kunde skyla er kropp lite för respekten för andra och er själva tycker jag.
Sen också när det är sommar så dricker ni ännu mer. På midsommar så alla tanter och gubbar solbrända och fulla med glas i handen dricker vin och gubbarna dricker öl. Barnen är också med när ni dricker och märker att ni blir förändrade med alkoholen. Även om ni kan hålla er så är barn inte dumma dom känner när ni har hällt i er eran älskade alkohol. Sen grillar ni griskött och tanterna pratar mer och mer för dom blir mer fulla, om semester och visa bilder och ta foto med mobilen, männen har skjorta och shorts och grillar fläskkotletter och öl i handen. Kallar ni det en fin kultur? Hahaha jag skrattar så jag dör
Tack för att du vill vara vän med mig men jag har så det räcker både här och snap[/quote
[quote=81192852][quote-nick]Silverjenny skrev 2021-06-16 18:14:20 följande:[/quote-nick]Men nu är vi i Sverige och här är kulturen att det är helt okej att sola i bikini, klä sig i kortkort och röka och dricka (även om man är tjej). Jag har bott många år i muslimska länder och tro mig, det finns mycket jag inte gillar med den svenska kulturen. Allt fokus på alkohol t.ex att det ska bjudas på alkohol så fort man firar något, t.o.m barnens kalas eller bara en helt vanlig middag hemma en vardag. Och just därför uppskattar jag att ha en fot i en annan kultur. Jag pendlar halvårsvis nu och har gift mig med en man i det muslimska landet, och när jag är där anpassar jag mig helt och fullt till de koder och den kultur som råder där. Som utlänning har jag den skyldigheten. Men när jag är i Sverige får jag acceptera och anpassa mig till hur det är här (jag är född svensk) och det måste du också göra. Valet som både du och jag har annars är att flytta härifrån. Största delen av världen har inte samma liberala syn på vare sig nakenhet eller alkohol mm, så det lider ingen brist på alternativ om den svenska stilen inte passar.
Resten av världen har inte kommit lika långt som oss än. Vi kan tänka själva och vara den man vill utan att någon annan ska bestämma hur. Frihet men med eget ansvar! Bodde granne ett par som var muslimer och jag tyckte det var jätteroligt faktiskt att umgås med dem och prata om olikheter. De ville leva som oss, bli som oss men ändå leva med sin kultur med oss. Går ju hur bra som helst för dem nu 20 år senare.
Jag menar du gjort mig nästan att jag blev jättearg innan. Men tänker inte på det mer. Jag ska gå o duscha nu.
Men varför blev du arg?
Ok, men hoppas att du förstår att det fortfarande är tillåtet att titta på dig samt även fotografera. Precis som om du hade kläder på dig
Granntjejen går runt i sin bikini med blekfet kropp, iof på sin tomt men det är ingen trevlig syn