Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Sola i bikini på gräsmattan?

Men allvarligt, vi har gemensamma regler som vi har kommit överens om i samhället att förhålla oss till (och vissa områden tex brf:ar har sina). Vad sedan andra tycker är en annan sak. Ska alla gå omkring och förhålla sig till vad andra tycker så blir det jäkligt svårt att göra någonting överhuvudtaget. Vill man inte se någon ligga och sola så behöver man faktiskt inte se på heller liksom man inte lagar mat som man inte tycker om och svär över att det inte är gott. Nä släpp tuttarna fria, det är sommar!

• Anonym (K)
    Anonym (Fiffi) skrev 2021-06-14 10:04:55 följande:

Man får inte släppa tuttarna fria. Man är efterbliven om man inte kan grundläggande sociala regler och drabbar alla

Något åt samma håll om man inte förstår skämt och ironi ;)
  • Anonym (K)

Ska vi slå vad om att det grundar sig i avund eller svartsjuka? Kanske lite svårt att få bevis för iofs

• Anonym (K)
    mari123 skrev 2021-06-14 16:32:50 följande:

Den där "topless-perioden" var märklig på många plan. Knappt att man kan tänka sig den idag. Minns hur gamla tanter med hängbröst jämte unga flickor köade barbröstade till glasskiosken och inte kan jag tänka mig att någon "snuskgubbe" låg i buskagen! Det var så naturligt! Den där "snuskgubben" gick nog hem och tittade i en gammal katalog från Åhlen och Holm där kvinnorna hade BEHÅ

Ha ha ja att vara tonårig kille då var inte lätt. Var ju annat lite mer avslöjande mode på badbyxor och shorts då. Vet inte men många gånger tycker jag tjejerna gillade att retas också, gillade att visa upp sig och råkade stå lite för nära osv. Inte alla givetvis men många.
  • Anonym (K)
    mari123 skrev 2021-06-14 16:51:22 följande:

Okej. Men nog blev du väl lite van efter ett tag? Efter 300 par bröst så kunde väl även du våga gå ner i badet?

Nä vet jag har nog totalt misslyckats med att vänja mig med nakna bröst och annat naket
  • Anonym (K)
    Anonym (Dina) skrev 2021-06-14 19:16:24 följande:

Att inte spela hög musik efter klockan 22 är att visa hänsyn. Att inte låta sina barn springa precis där en familj äter middag är att visa hänsyn. Att inte grilla under någon annans balkong är att visa hänsyn. Att inte slänga fimpar eller annat skräp på den gemensamma gräsmattan är att visa hänsyn. Att inte använda parfym i hissen är att visa hänsyn. Att tömma luddfiltret i tvättstugan är att visa hänsyn.

Att klä sig heltäckande när man ska sola för att någon kanske tar illa vid sig av en bikini?.det är bara dumt.

Klokt skrivet och dessutom olagligt att skräpa ner
  • Anonym (K)
    Anonym (Dina) skrev 2021-06-15 20:45:40 följande:

Ja. Vi svenskar gör så i Sverige. Det skulle aldrig falla mig in att åka till Saudiarabien och lägga mig att sola i bikini på en gräsmatta.

Vad är så farligt med att ett barn får se hur en människokropp ser ut?

Finns det gräsmattor där?
  • Anonym (K)
    miselda skrev 2021-06-15 19:51:53 följande:

Man solar inte med bikini i parker eller där allmänheten är, barn vuxna allt. Man gör bara inte så. Jag vet svenskar gör så och kunde skyla er kropp lite för respekten för andra och er själva tycker jag. 

Hjärtligt välkommen till Sverige! Landet där frihet och jämställdhet är fina ord om än det finns mycket kvar innan vi är där. Hoppas du också trivs med de värderingar vi har här så hjälps vi åt tillsammans att bygga världens finaste land där allas olikheter accepteras
  • Anonym (K)
    miselda skrev 2021-06-16 09:29:44 följande:

Jaha okej tack så mycket då. Vadå finns mycket kvar? Är det inte redan som ni vill ha det?

Som vi vill ha det, du är också med :) Vi lever inte i ett helt jämställt samhälle men är på god väg.
  • Anonym (K)
    miselda skrev 2021-06-16 09:40:44 följande:

Alltså det hade ju inte varit helt fel om man inte måste sola så fort det blir varmare väder. I många länder så aktar man sig för solen därför att man vet att det kan vara skadligt som till exempel hudcancer, rynkor, solfläckar och att huden helt enkelt kan skadas av uv strålning. I varma länder är man såklart också utomhus men man använder solskydd, man sitter i skuggan och man ligger inte och pressar och solar. Men här när solen kommer så går ni ut till stranden, gården, parken, balkongen överallt för att ligga och sola och förstöra huden. Sen tycker ni det ser så snyggt ut när ni blir bruna, många blir röda också men det tycker ni är helt okej för då har ni "fått färg" säger ni. Egentligen är huden bränd som första gradens brännskada (huden är bränd bara det yttre hudlagret) så jättekonstigt beteende ni har! 

Mycket har du rätt i men läs på lite om solens effekt på kroppen och avsaknad av sol vintertid. Ju längre norrut man kommer i landet så har vi kortare somrar dessutom. Menar ju inte att man ska bli vidbränd bara för det. Sedan använder nog de flesta solskydd i någon form. Solen står också lägre här uppe så det blir lägre uv strålning än närmare ekvatorn där solen står i zenit mitt på dagen.
  • Anonym (K)
    miselda skrev 2021-06-16 10:00:12 följande:

Men ni kan ta D vitaminer om rädd att sakna. Den är lägre men ändå jag tror kan få nästan samma farliga för huden här i sverige också om inte skyddar sig. Köp solskydd 50+ och använd den. Jag har alltid 50+ solskydd på mig och köpte på Normal vet du vilken affär det är? Dom har bra och du kan köpa den jag köpte som heter Nivea om du inte vill slösa på andra märke. Den Nivea jag har den är jättebra faktiskt och kanske kostade 70 kronor jag kommer inte ihåg men ska kolla nästa gång jag ska dit. Det är en sån reseflaska så den är inte stor men den räcker länge ändå.

Jo jag brukar använda lite olika. Brukar dock sällan ligga och sola alltför länge utan att ha något att göra. Beror ju också på vilken hudtyp man har hur man tål sol. Vilket land kommer du ifrån?
  • Anonym (K)
    miselda skrev 2021-06-16 10:10:23 följande:

Skicka till mig meddelande så kan jag ge min snapchat så kan jag skicka bild på vilken jag har. Du ska inte ta med lägre för du får inte samma skydd med dom. Sen köp på Normal affären som jag för dom har billigare än apoteket, dom är skitdyra där. Sen har jag en som är saltspray för håret den skydddar också för solen jag ska skicka bild på den. Jag har svart hår och svarta ögon så vissa tror jag kan tåla mycket sol men min hud är jättevit så jag bränner mig jättelätt jag har hudtyp 1 vet du? Så du ska använda den innan du går ut sen ta med den i väskan så kan du ta på dig när du är ute efter några timmar. Det är reseflaska så den passar i väskan och tar ingen plats. Men du har satt dig anonym så jag kan inte skicka meddelande till dig så skicka till mig sen ska du få min snap så ska jag visa vad du ska köpa okej

Tack för att du vill vara vän med mig men jag har så det räcker både här och snap
  • Anonym (K)
    miselda skrev 2021-06-16 21:01:00 följande:

Muslim jag sa aldrig det men okej.

Ja tur att inte största delen av världen har sån syn på nakenhet och alkohol. Iallafall det finns hopp.

Resten av världen har inte kommit lika långt som oss än. Vi kan tänka själva och vara den man vill utan att någon annan ska bestämma hur. Frihet men med eget ansvar! Bodde granne ett par som var muslimer och jag tyckte det var jätteroligt faktiskt att umgås med dem och prata om olikheter. De ville leva som oss, bli som oss men ändå leva med sin kultur med oss. Går ju hur bra som helst för dem nu 20 år senare.
  • Anonym (K)
    miselda skrev 2021-06-16 21:22:56 följande:

Men alla vill inte som ni, också du har gjorde mig nästan jättearg innan

Men varför blev du arg?
Svar på tråden Sola i bikini på gräsmattan?