Inlägg från: Anonym (Fiffi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fiffi)

Sola i bikini på gräsmattan?

bbarajag skrev 2021-06-13 14:32:08 följande:

Någon som vet om man får sola vart man vill? Jag bor i hyreslägenhet och solar med bikini på gräsmattan bredvid lägenheten. 3 grannar kan se mig sola eftersom deras fönster är framför mig. Skulle jag sola på annat ställe här så är det antingen nästan vid entrédörren till mitt trapphus eller där alla 6-7 balkongerna är, då ser fler mig liksom.

Granntanten på typ 95år kommenterade till en annan granne för några dagar sen (hon är typ döv så hon skrek typ, så jag hörde klart och tydligt) ?Hon ligger ju nästan naken!?, och det störde mig lite. Vet även att fler grannar stört sig på att jag solar i bikini och vill inte se mig så ?lättklädd?. Är det ens tillåtet att jag solar såhär?

Ps. Jag vet att hon är gammal och säkert inte tänker likadant som yngre generationen. Men ändå. Vill gärna veta om det finns någon speciell regel.

Jag tycker du akta dig. Folk kan gå förbi och de dig. Har själv varit utsatt för sexuella övergrepp och det är ingenting jag vill få påtvingat på näthinnan.

Bättre du solar på balkongen eller på landet. Sedan kan det komma snuskgubbar som fotar i smyg om runkar och i värsta fall sprider bilderna.
  • Anonym (Fiffi)

Man kan få hudcancer också så inte bra för din hälsa eller att lära småbarnen detta.

• Anonym (Fiffi)
    Tecum skrev 2021-06-13 17:23:42 följande:

Men om hon är virrig och kanske på väg in i demens ska du inte ta åt dig av hennes kommentar. Du har all rätt att sola i bikini på din gård.

Fast det är ju obehagligt för oss som varit utsatta för övergrepp.
  • Anonym (Fiffi)
    Anonym (V) skrev 2021-06-13 17:32:31 följande:

Vad är obehagligt, virriga tanter?

Nej det senare i inlägget som inkluderar att man tvingas stirra in i någons nästan avklädda röv o lökar. Det passar inte alla. Åk till stranden som alla andra
  • Anonym (Fiffi)
    Anonym (E) skrev 2021-06-13 17:38:39 följande:

Tvingas....? Titta bort bara. Som alla andra. (Förutom snuskgubbarna förstås.)

Det är inte min uppgift - jag ska kunna gå i mitt område utan att behöva bevittna sånt. Det gäller även blottare. Jag har svårt att tro att du skulle acceptera att någon gick fram till dig när du hade picknick och rapade och pruttande 1m från dig eller spelade jättedålig musik i örat på dig. Man ska inte behöva leka blind och döv i sitt eget bostadsområde.
  • Anonym (Fiffi)
    Anonym (34:an) skrev 2021-06-13 18:37:08 följande:

Fortsätter du sola så ser du snart ut som din 95-åriga granne och då lär ingen bry sig????

Haha precis !
  • Anonym (Fiffi)

[quote=81186887][quote-nick]Anonym (Hmm) skrev 2021-06-13 22:20:23 följande:[/quote-nick][/quote]

Okej så om det är helt problemfritt att fläka ut sig i bostadsområdet varför skriver hon en hel tråd om ämnet då? Man går inte in i köpcentrum, på restaurang eller i mataffär i enbart badkläder även om det inte är olagligt. Samtidigt går man inte och pruttar högljutt och gör fula miner åt folk. Varför? För att vi anpassar oss efter varandra. Ingen vill se en halvnaken röv i vädret när man vill sitta ifred och njuta av utsikten eller går på promenad.

• Anonym (Fiffi)
    Anonym (K) skrev 2021-06-14 08:58:08 följande:

Men allvarligt, vi har gemensamma regler som vi har kommit överens om i samhället att förhålla oss till (och vissa områden tex brf:ar har sina). Vad sedan andra tycker är en annan sak. Ska alla gå omkring och förhålla sig till vad andra tycker så blir det jäkligt svårt att göra någonting överhuvudtaget. Vill man inte se någon ligga och sola så behöver man faktiskt inte se på heller liksom man inte lagar mat som man inte tycker om och svär över att det inte är gott. Nä släpp tuttarna fria, det är sommar!

Man får inte släppa tuttarna fria. Man är efterbliven om man inte kan grundläggande sociala regler och drabbar alla
  • Anonym (Fiffi)
    chrissepisse skrev 2021-06-14 06:55:38 följande:

Ja, du får sola i bikini på gården. Jag skulle inte åka hiss eller gå i trapphuset i endast badkläder, men att ute på gården lägga sig på en filt eller i en solstol förstår jag inte problemet med.

Den gång jag höjde på ögonbrynen var när en granne gick ut och lade sig topless mitt på gården. Det tyckte jag var att gå över gränsen.

Varför skulle du inte åka hiss med bikini varför varför är det nåt fel med det kanske??? Åk top med nipple covers
Svar på tråden Sola i bikini på gräsmattan?