Sola i bikini på gräsmattan?
Självklart har man rätt att sola i bikini på gräsmattan där man bor!
Lika självklart har folk rätt att titta på vad de vill under tiden de passerar.
Man kan inte räkna med att kunna sola i bikini och att alla som passerar ska vända bort blicken. Det är naivt, orimligt och går inte att bestämma var andra människor får ha sin blick som tur är..
Det är verkligen inte bara snuskgubbar som slänger ett ögonkast. Den snygga 25-åriga granntjejen kan vara lesbisk eller bisexuell också. Ser jag en snygg kvinna som solar kanske jag tittar lite, men mer som jaha? Som jag kan titta på ett fotbollsspelande barn eller någon som är ute med katten. Fast jag är bisexuell. Du tittar väl inte på varje lättklädd man (om du är straight) och dreglar heller? De flesta vet när man tittar för mycket alldeles oavsett vem man tittar på, uppseendeväckande, snygg eller ful..
Ville bara peka på att varje människa har rätt till sina egna tankar och rätten att använda sina egna ögon.
En människa i tråden tog upp att barn inte ska se en solande människa. What?! Tror du att ett barn får en traumatisk upplevelse av att se solande människor? Ge dig! Har sett solande människor i hela mitt liv, topless också. Liksom de flesta andra, helt normalt.
Det samma människa tog upp om sexuella övergrepp har ingenting med solande att göra. Sexuella övergrepp har tyvärr de flesta av oss blivit utsatta för i varierande grad, det är en handling.
Jag blev slagen med ett hundkoppel så jag vill helst att alla med hund använder mjuka badrocksskärp som koppel till sina hundar istället. Seriöst?! Lika dumt som ditt argument.
Det är dessutom fullt möjligt att bli våldtagen av en fullt påklädd man som enbart dragit ner gylfen och bara dragit av byxor och trosor/kallingar på den han våldtar, en näst intill helt påklädd fullbordad våldtäkt. Skulle den våldtagna personen få för sig att förbjuda kläder tror du? Nej..
Fortsätt att sola om du vill ts, men undvik stringtrosor, det kan du iaf spara till stranden eller hemma på balkongen. Själv brukar jag sola i trekantsöverdel och korta shorts när jag solar på gården.