Inlägg från: Anonym (sol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sol)

Sola i bikini på gräsmattan?

Självklart har man rätt att sola i bikini på gräsmattan där man bor!

Lika självklart har folk rätt att titta på vad de vill under tiden de passerar.
    Man kan inte räkna med att kunna sola i bikini och att alla som passerar ska vända bort blicken. Det är naivt, orimligt och går inte att bestämma var andra människor får ha sin blick som tur är..
    Det är verkligen inte bara snuskgubbar som slänger ett ögonkast. Den snygga 25-åriga granntjejen kan vara lesbisk eller bisexuell också. Ser jag en snygg kvinna som solar kanske jag tittar lite, men mer som jaha? Som jag kan titta på ett fotbollsspelande barn eller någon som är ute med katten. Fast jag är bisexuell. Du tittar väl inte på varje lättklädd man (om du är straight) och dreglar heller? De flesta vet när man tittar för mycket alldeles oavsett vem man tittar på, uppseendeväckande, snygg eller ful.. 
    Ville bara peka på att varje människa har rätt till sina egna tankar och rätten att använda sina egna ögon. 

En människa i tråden tog upp att barn inte ska se en solande människa. What?! Tror du att ett barn får en traumatisk upplevelse av att se solande människor? Ge dig! Har sett solande människor i hela mitt liv, topless också. Liksom de flesta andra, helt normalt.
    Det samma människa tog upp om sexuella övergrepp har ingenting med solande att göra. Sexuella övergrepp har tyvärr de flesta av oss blivit utsatta för i varierande grad, det är en handling.
    Jag blev slagen med ett hundkoppel så jag vill helst att alla med hund använder mjuka badrocksskärp som koppel till sina hundar istället. Seriöst?! Lika dumt som ditt argument.
    Det är dessutom fullt möjligt att bli våldtagen av en fullt påklädd man som enbart dragit ner gylfen och bara dragit av byxor och trosor/kallingar på den han våldtar, en näst intill helt påklädd fullbordad våldtäkt. Skulle den våldtagna personen få för sig att förbjuda kläder tror du? Nej..

Fortsätt att sola om du vill ts, men undvik stringtrosor, det kan du iaf spara till stranden eller hemma på balkongen. Själv brukar jag sola i trekantsöverdel och korta shorts när jag solar på gården.

• Anonym (sol)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-06-13 22:20:23 följande:
    Håll dig till att knulla din sambo istället.

Sådär säger man väl inte till någon som lämnar sin åsikt! En av de vettigaste åsikterna i tråden dessutom!
  • Anonym (sol)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-06-13 22:20:23 följande:
    Dessutom, exakt vad menar du är trist för personen du citerade? Att hen tycker du får sola?
  • Anonym (sol)
    Anonym (Fler som vill) skrev 2021-06-13 23:33:20 följande:

Så sammanfattningen är,

Det är tillåtet,men du får stå ut med att diverse tanter muttrar och att andra tittar.

Så sola på och strunta i de andra eftersom de har rätt att både muttra och titta.

Var man än är eller vad man än gör får man väl stå ut med att någon slänger ett ögonkast på en? Det behöver inte vara sexuellt. Kanske tittar några sekunder längre om du gör något uppseendeväckande eller har extrem klädstil, är ovanligt snygg eller ful.
    Det är så grundläggande, pallar man inte det får man börja umgås med totalt blinda, och gömma sig för andra människor genom att bygga en stor mur runt sitt hus eller flytta ensam ut i skogen.
    Det går ju inte att blindoperera alla människor för att någon tycker att det är obehagligt att bli sedd. Tycker man att det är fruktansvärt att synas så solar man nog inte ute, man lär ju knappast gå ut heller och gör man det försöker man antagligen se så alldaglig ut som möjligt.

Muttrande tanter som klagar över tillåtna saker är bara att strunta i, precis. Hur cringe hade det inte varit att plinga på hos tanten och "Hej! Jag är din granne nere på tvåan, har hört dig muttra över att jag solar. Kan du snälla sluta muttra när jag solar? Jag tar illa upp."
    Bäst att alltså bara skita i ev mutter, från var det än kommer. Tanten har nog fått en så begränsad värld att varje liten vardaglig sak blir en höna av en fjäder.
  • Anonym (sol)
    miselda skrev 2021-06-14 10:38:17 följande:
    Men här måste alla acceptera att se halvnakna folk ligga ute, vi lever i sverige så man kan inte begära att folk ska ha någon självrespekt och inte ligga med halvnaken röv utomhus.
    Vore du gladare om Sverige skulle införa burkatvång för alla?

Det finns länder med hijabtvång, dessa länder är inte särskilt eftersträvansvärda och många vill fly från tex Saudi.

Var bor du som "tvingas" se så många halvnakna rövar när du är ute? Finns inget som är betydligt värre som du kan irritera dig på? Att folk slänger skräp ute tex? Det ser man varje gång man är ute till skillnad från solande grannar.
  • Anonym (sol)
    mari123 skrev 2021-06-14 15:38:53 följande:

Jag är 60+ och ALDRIG i hela mitt liv har jag hört talas om att ngn tycker illa vara över att ngn solar i bikini. På 80-talet gick damer i alla åldrar dessutom med bar överkropp. Fullständigt oladdat. Det kan väl inte vara så att vi är på väg mot ngn slags ny-puritanism? Liksom slöjorna brer ut sig?

Nypuritanism, där är du något på spåret!

Även i mitten/slutet på 90talet solade jag och väninnorna topless.

Nu verkar det knappt tänkbart.

Hänger nog ihop både med både ökad muslimsk befolkning och alt right-nissar. De är mer lika än gemene man tror. Tar till sig färdiga åsiktspaket och tycker sex är till för barnalstring, abort är skit mm.
Svar på tråden Sola i bikini på gräsmattan?