Inlägg från: Anonym (Vilma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilma)

Sola i bikini på gräsmattan?

Ok, så här tänker jag om solningens aspekter som kommit upp i tråden:

Det är vad jag vet fullt tillåtet. Det jag tycker att du kanske kan tänka på är att inte ha miniliten string och pytteliten trekantsöverdel som typ bara täcker bröstvårtorna. I såna är man ju i princip naken och det hade jag som granne inte tyckt var särskilt trevligt.

Och lägg dig inte så att grannen inte kan titta ut alls genom fönstret utan att se din rumpa i förgrunden. En halvnaken bak är kanske inte vad man vill ha precis utanför fönstret vid middagen.

Sen är det ju så, precis som skrivits, att du kan bli ett runkobjekt. Precis som det är tillåtet för dig att visa din avklädda kropp så är det tillåtet för andra att titta på den och tänka som de vill (men inte göra och säga!!). Min gamle far sa en gång när vi pratade om offentlig lättkläddhet - tror du att de förstår att en gammal gubbe som jag tänker på snusk när jag ser dem? Vill de verkligen det?

Och var rädd om dig. Hudcancer har ökat med 60% de senaste tio åren. Och svenskarna verkar ha ändrat sina solvanor och vill bli 80-talsbruna igen. På 80-talet (eller var det tidigt 90-tal?) kördes landsomfattande kampanjer för att öka kunskapen om sol och hudcancer. Men unga vuxna idag var ju inte med på den tiden. Min gissning är att det är de som solbadade på 70- och 80-talen som idag drabbas av hudcancer. :( Det kommer ju oftast när man blivit lite äldre.

Men jag vet, det är sååå skönt att ligga och känna solen mot huden. Jag älskar det, men har barn numera så hinner som tur är inte sola särskilt mycket.

Nu har mamman sagt nog med moralkakor.

Svar på tråden Sola i bikini på gräsmattan?