Inlägg från: TheDucky |Visa alla inlägg
  • TheDucky

Utbränd pga utebliven sömn, hjälp!

Har ni testat ersättning? Tänker att på kvällen och natten kan du köra det och sen amning på dagen när ni inte ger puré/mat/gröt. Men vet att jag gick upp och matade med gröt mitt i natten till min första i den åldern då bvc ville att vi skulle sluta helt med ersättningen.

Ingen av mina har heller gillat välling.

• TheDucky
    TheDucky skrev 2021-06-12 08:21:17 följande:

Har ni testat ersättning? Tänker att på kvällen och natten kan du köra det och sen amning på dagen när ni inte ger puré/mat/gröt. Men vet att jag gick upp och matade med gröt mitt i natten till min första i den åldern då bvc ville att vi skulle sluta helt med ersättningen.

Ingen av mina har heller gillat välling.

Läste nu ni gett ersättning. Men om du ger ersättning bara under första gången det vaknas mitt i natten? Fungerar inte det? För då borde bebisen stå sig minst 3 h iaf.
  • TheDucky
    Häxansurtantdeluxe skrev 2021-06-12 08:47:49 följande:

Någon gång har vi provat det men inte funkat, däremot kunde man ju prova att gå ersättning som första nattmål under en tid för att se om sömnen ändrar sig!

Testa att t.ex. pappan ger ersättning på kvällen och om barnet vaknar under natten. Kan ta några dagar innan det ger effekt men så länge inte ersättningen spottas ut så borde det gå bra. För de blir ju mättare av att få ersättning än bröstmjölk.

Även samsovning och liggamma som det redan tipsas om är ett alternativ. Eller du får sova t.ex. när pappan är hemma
Svar på tråden Utbränd pga utebliven sömn, hjälp!