• Linnie

Kan man polisanmäla skolan för bristande skolresultat?

Jag har bara läst halva tråden så ber om ursäkt ifall någon redan kommit med detta tips.

Ts, jag antar att din dotter likt de flesta ungdomar gillar sociala medier?
    Säg åt henne att fundera på ett användarnamn till hennes nya alternativa instagramkonto. Kontot får inte innehålla någon som helst svenska, bara engelska, hon ska inte följa eller följas av folk hon redan känner heller om det inte är vuxna omkring henne som strikt enbart använder engelska i kommunikationen.

Jag gjorde ett sådant konto när G+ fanns förut när jag kände att min engelska behövde tränas upp. Det gick fort att få en bättre engelska i skrift. 
    Om hon skäms över sin dåliga engelska behöver hon ju inte skriva med folk från engelsktalande länder, hela världen är full med folk som har konto på engelska trots annat modersmål med väldigt varierande kunskaper i engelska.
    Men givetvis ska hon ändå följa konton med perfekt engelska, när hon ser ett ord hon inte känner igen så kollar hon google translate.
    Hon kommer nog helt säkert själv att märka skillnad på någon vecka, eller dagar om hon ägnar kontot 45-60 min om dagen. Och hon kommer att lära sej mycket bättre engelska på ett roligt sätt som de flesta ungdomar uppskattar.
    Eftersom detta ger snabba resultat så kommer hennes självförtroende i språket att öka fort vilket kommer att göra henne stolt.

Ett annat sätt är att kolla Netflix och liknande utan subtitles. Men det är kanske nästa steg. Gissar att hon inte kommer att hänga med i början om hon inte fått godkänt trots närvaro.

Svar på tråden Kan man polisanmäla skolan för bristande skolresultat?