Insamling till familj
Snällt tänkt men jag hade nog i den stunden blivit arg. Hade känts helt fel att göra pengar på ett dött barn. Om de inte verkligen behöver pengarna så blir det nog helt fel.
Var på sjukhus en längre tid när mitt barn var allvarligt sjukt. Blev arg på alla som skulle snacka pengar. Jag hade inget som helst behov av det och kände mig dels förminskad, som att jag inte kunde sköta min privatekonomi typ. Men jag blev också arg för det kändes som att de la fokus där för att de inte vågade prata om och stötta mig i det som jag verkligen behövde. Att de sköt ifrån sig insikten om att mitt barn kanske aldrig skulle bli bra och kanske dö. Jag levde med det varje dag men mina närmaste vred sig som maskar för att undvika det ämnet.
Vet att de gjorde så gott de kunde men frågor om jag behövde pengar var verkligen som ett rött skynke för mig då. Jag uppfattade det som att de försökte köpa sig fria .
En insamling kan ju dessutom uppfattas som att du försöker profitera på deras olycka. De kan ju inte veta säkert att pengarna kommer dem tillgodo