Soff skrev 2021-06-07 14:51:12 följande:
Hej <3 <3
Precis, samma här <3 känns skönt att ha en grupp där vi alla kan känna mest samhörighet <3
Åh, jag har tänkt på dig flera gånger och förstår att du måste mått/mår dåligt över detta. Jag kan bara föreställa mig hur jag själv hade känt. Fruktansvärt! :( <3 känner verkligen med dig. Som att det inte varit kämpigt nog liksom.
Jag håller tummarna för dig <3 Kramar
Gulliga du <3 Tack! Älskar, älskar, älskar denna grupp! och att vi kokat ner oss första-försökare. Hoppas så mycket på att jag snart får plussa igen och att jag får ta med mig massa (helst alla förstås!) utav er till en BF-tråd, för jag vill fasiken aldrig lämna den här gruppen <3
Det har varit kämpigt och kan känna mig så tom emellanåt fortfarande, men mycket bättre sedan förra veckan. Blev lättare då man inte blöder och ständigt blir påmind om att man är mitt i det... Nu kan jag ändå se det positiva i att vi faktiskt lyckats en gång och hoppas på att det ska gå igen snart nu när polypen är borta.
Jag har fantastiska vänner, men när det kommer till den här historien så är det faktiskt hellre er jag pratar med. Hur omtänksamma och bra de än är, så kan de inte leva sig in i den här tröstlösa resan som ni kan. Jag har känt att min oro tidigare förminskats av de (på ett fint och försiktigt och peppigt sätt, men ändå) och det har varit och ÄR så himla viktigt för mig att FÅ prata om den. Den viftas ofta bort, precis som med mitt missfall. "Men tänk så bra att ni lyckats nu" är en fras som alla sa i första kontakten. Förstås. Jag hade säkert sagt samma sak eftersom man gärna vill vara peppig. Men är det något jag tar med mig från detta är det att vara finkänslig med det där... ofta vill man inte ha pepp när man sträcker ut en hand, utan bara få outa och ventilera och få en kram/medkänsla.
Jag håller alla tummar för dig med <3