• 1234Hejhej

Gravid vecka 6

Hej tjejer!

Det mitt första barn jag väntar gravid vecka 6, har börjat få som liknade mens i början var det ljus rosa sedan brunt och till slut rött har inte fått klumpar nånstans har inte ont inget men när jag kissar så kommer det droppar så kissar blod, var hos läkaren dom såg puls på barnet men fick svar av läkaren det tecken på missfall??? När jag kom hem slutade jag blöda, blödde lite nu imorse när jag vaknade så fick jag blod igen rött men inga klumpar har inte ont? Har nån fått liknade???? Behöver verkligen hjälp håller jag på få missfall elelr är nått normalt??

• Svar på tråden Gravid vecka 6
  • Aya2019
    1234Hejhej skrev 2021-06-06 07:55:04 följande:

Hej tjejer!

Det mitt första barn jag väntar gravid vecka 6, har börjat få som liknade mens i början var det ljus rosa sedan brunt och till slut rött har inte fått klumpar nånstans har inte ont inget men när jag kissar så kommer det droppar så kissar blod, var hos läkaren dom såg puls på barnet men fick svar av läkaren det tecken på missfall??? När jag kom hem slutade jag blöda, blödde lite nu imorse när jag vaknade så fick jag blod igen rött men inga klumpar har inte ont? Har nån fått liknade???? Behöver verkligen hjälp håller jag på få missfall elelr är nått normalt??

Jag är gravid i vecka 12 nu. Men i vecka 6-7 när jag gick på toaletten på morgonen för att kissar kom det blod. Det droppade inte men när jag torkade mig såg man klart och tydligt färsk blod hade det från 05.00 på morgon fram till 09.00. Åkte till privat gyn men allt såg bra ut.

Om du känner dig orolig besök gynekologen.

Har du ont som mensvärk och kramper samtidigt som blod kan det vara missfall då
  • 1234Hejhej

Det så jag har blodet försvinner osv, jag har vart hos läkaren dom säger bara tecken på missfall, jag har inte ont nånstans när jag kissar så kommer det lite mens med o kissen men det försvinner och då får jag ljus rosa resten av dagen

• Jag är bara jag

Jag blödde rejält v.7 med första barnet. Krävdes binda, blödde en vecka. Helt säker på ett 5:e m.f, men det gick bra. Mina m.f har snabbt eskalerat med klumpigt blod och smärta. Den ofarliga blödningen var liksom "ren".

• Anonym (Gabbi)

Hejhej , fick du typ slem när du blödde ? Jag får slem med blod men då o då har inte alls ont nånstans

• Ericky

Hej,

Jag känner mig dig och hoppas att det är en ofarlig blödning som verkar vara väldigt vanligt. Jag fick själv tyvärr missfall nyligen i vecka 5 (första barnet och efter 10 månaders försök). Började med rosa flytningar, sen brunt, sen rött blod och lite slemblandat. Hade hopp i fa ska många dagar eftersom jag inte blödde klumpar eller hade ont. Blödde heller inte något i binda, utan det kom bara på pappret när jag torkade mig. Tillslut, efter typ 5-6dagar, blödde jag i binda och började få koagulerat blod. Lite mer klumpar, lite mer blod. Hade emella åt lätt mensvärk men det var det. Så efter 5-6 dagar insåg jag att det tyvärr car missfall. Tog totalt 1,5 vecka för mig att blöda ut allt. Slutade blöda I fredags och har nu negativa gravtest.

Var förstörd första dagarna, och kunde inte se hur jag skulle få energi till att orka försöka mer, men nu några dagar efter sista blödningsdagen har jag återhämtat mig ganska bra och försöker på nytt. Hoppas så att det inte ska ta 10 månader till nu bara <3

Kram på dig!

• zeldisen34

Jag hade "mens" som vanligt första 2 månaderna. Dvs riklig mens, klumpar och mensvärk. Därefter mens 3 och 4 månaden med men betydligt sparsammare, men även med klumpar, kraftig mensvärk och rött blod.

Nu visste jag pga "mensen" inte att jag var gravid och knaprade ibumetin, det har sett bra ut nu förra veckan då jag fick veta om graviditeten. Men ska på ul koll på tisdag och hoppas verkligen att det med ser bra ut.. oron är olidlig.

Så det behöver inte vara missfall på gång. <3 Försök tänka positivt! Kram

Svar på tråden Gravid vecka 6