• Anonym (Natura)

Betala i natura

Om du hamnar i en ekonomisk kris och du behöver akut hjälp med något i hemmet eller exempelvis med bilen som du inte kan lösa på annat sätt och hantverkaren ser trevlig ut, skulle du kunna överväga att betala skulden i natura om det kommer på tal?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Betala i natura
  • Mandel
    Mr K69 skrev 2021-06-08 09:28:43 följande:
    Nja så snårigt är det väl inte. Så länge båda är med på det, ömsesidigt, så är väl inte sex fel tycker jag. Lite kul faktiskt, jag såg en kvinna som skrev att hon sökte en händig man. Hon hade många trasiga saker i sitt hem och hon gillade att se på när han lagade. Kan väl tolka det lite som man vill...
    Man kan ju alltid säga att man kör rollspel Då går man ju fri!

Den sexige hantverkaren liksom...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mr K69
    Mandel skrev 2021-06-08 09:32:29 följande:

Man kan ju alltid säga att man kör rollspel Då går man ju fri!

Den sexige hantverkaren liksom...

Ja eller hembiträdet som alltid råkas klä sig i för kort kjol... Men faktiskt ganska sexigt med kvinnor som kör lastmaskiner och lastbilar också har jag upptäckt. Krävs ju dock lite avancerad rekvisita för de rollspelen
  • Anonym (Bea)

Har hänt men inte uttalat som en betalning. Efter att han fixat det som behövde göras bjöd jag på middag som slutade i sängkammaren. Win-Win!

• Mandel
    Mr K69 skrev 2021-06-08 09:41:57 följande:
    Ja eller hembiträdet som alltid råkas klä sig i för kort kjol... Men faktiskt ganska sexigt med kvinnor som kör lastmaskiner och lastbilar också har jag upptäckt. Krävs ju dock lite avancerad rekvisita för de rollspelen
    Tyckte tydligen inte x-maken för det hjälpte inte vad jag företog mig så tog han sig inte mer tid för mig för det.
    Spelade ingen roll hur mycket maskiner/verktyg/fordon jag körde för att underlätta hans dagar så han skulle få mer tid för familjen och oss.

Särbon är i alla fall imponerad över min verktygslåda och mina färdigheter. Dock märkte jag att många män i dejtingsvängen hade svårt för en kvinna med blonda lockar, röda läppar, långa naglar, höga klackar och med mer avancerad verktygslåda än dem...
    Hamnar alltid bland männen på alla sammankomster. Märkligt!
  • Anonym (Molly)

Absolut. Några burkar lingonsylt. En korg tomater eller liknande. Är ju egentligen svart, men om det är kris och företagaren i fråga är ok med det skulle jag kunna tänka mig det.

Betala med sex som många skrivit om - aldrig i livet.

• Mr K69
    Mandel skrev 2021-06-08 11:07:53 följande:

Tyckte tydligen inte x-maken för det hjälpte inte vad jag företog mig så tog han sig inte mer tid för mig för det.

Spelade ingen roll hur mycket maskiner/verktyg/fordon jag körde för att underlätta hans dagar så han skulle få mer tid för familjen och oss.

Särbon är i alla fall imponerad över min verktygslåda och mina färdigheter. Dock märkte jag att många män i dejtingsvängen hade svårt för en kvinna med blonda lockar, röda läppar, långa naglar, höga klackar och med mer avancerad verktygslåda än dem...

Hamnar alltid bland männen på alla sammankomster. Märkligt!

Meeen kvinna kom hit!!! Vi behöver precis någon med dina kvalifikationer på mitt jobb nu och jag någon som dig tillsammans i mitt hem. Tror ditt ex blev fartblind i sitt liv och tog dig förgivet att du alltid skulle finnas där oavsett. Glömde bort att se dig och dina behov, något jag tycker är väldigt viktigt i ett förhållande. Hoppas du har det bättre nu ivf
  • Mr K69
    Anonym (Molly) skrev 2021-06-08 11:31:26 följande:

Absolut. Några burkar lingonsylt. En korg tomater eller liknande. Är ju egentligen svart, men om det är kris och företagaren i fråga är ok med det skulle jag kunna tänka mig det.

Betala med sex som många skrivit om - aldrig i livet.

Det skulle jag uppskatta väldigt mycket. Veta att någon lagt sin kärlek bakom att göra något för mig tycker jag är väldigt fint. Sex som betalning för att jag hjälpt någon har jag lite svårt att tänka mig, det måste finnas ömsesidig attraktion på flera plan för att det ska finnas på kartan. Men alla tänker och gör olika så gränsen för vad som är rätt och fel är väl olika och tur är väl det.
  • Mandel
    Mr K69 skrev 2021-06-08 11:32:35 följande:
    Meeen kvinna kom hit!!! Vi behöver precis någon med dina kvalifikationer på mitt jobb nu och jag någon som dig tillsammans i mitt hem. Tror ditt ex blev fartblind i sitt liv och tog dig förgivet att du alltid skulle finnas där oavsett. Glömde bort att se dig och dina behov, något jag tycker är väldigt viktigt i ett förhållande. Hoppas du har det bättre nu ivf
    Lämnar inte mitt jobb som ordermottagare/innesäljare av skärande bearbetning och industriförnödenheter mot tillverkningsindustrin.
    Men tack för erbjudandet!
  • Anonym (Sören)

Svarade nej, men kom precis ihåg att jag hade en deal med en tjejkompis för länge sen, vi var båda i 20-årsåldern. Hon var "händig" på många sätt och duktig med saxen, så när jag behövde klippa mig, ringde jag och "bokade tid" hemma hos henne. Första gången frågade jag henne hur mycket hon ville ha betalt, vi var båda fattiga studenter på den tiden, och dessutom singlar båda två, så jag blev rätt förvånad när hon svarade att hon gärna tog betalt in natura! Hon blev min stammisfrisör i över ett år, tills jag träffade min fru

• Mr K69
    Anonym (Sören) skrev 2021-06-08 16:31:21 följande:

Svarade nej, men kom precis ihåg att jag hade en deal med en tjejkompis för länge sen, vi var båda i 20-årsåldern. Hon var "händig" på många sätt och duktig med saxen, så när jag behövde klippa mig, ringde jag och "bokade tid" hemma hos henne. Första gången frågade jag henne hur mycket hon ville ha betalt, vi var båda fattiga studenter på den tiden, och dessutom singlar båda två, så jag blev rätt förvånad när hon svarade att hon gärna tog betalt in natura! Hon blev min stammisfrisör i över ett år, tills jag träffade min fru

Du var rätt korthårig på den tiden kan jag tänka mig :)
  • Anonym (Skulle inte kunna hända)

Ja det hade jag kunnat tänka mig. Men det är ganska lätt att säga, för någon som vill ligga med mig (som dessutom verkar trevlig) är väldigt sällsynt, så möjligheten att detta skulle kunna hända är väldigt, väldigt låg.

• Mr K69
    Anonym (Skulle inte kunna hända) skrev 2021-06-08 22:58:45 följande:

Ja det hade jag kunnat tänka mig. Men det är ganska lätt att säga, för någon som vill ligga med mig (som dessutom verkar trevlig) är väldigt sällsynt, så möjligheten att detta skulle kunna hända är väldigt, väldigt låg.

Har du verkligen verkligen inte något som kan gå sönder hemma hos dig?
    Mr K69 skrev 2021-06-08 23:09:54 följande:
    Har du verkligen verkligen inte något som kan gå sönder hemma hos dig?
    Trodde sex var det som avsågs. Om det gäller sex, så visst min anal kan gå sönder men har hemorojjder så jag tror ingen vill in där frivilligt ändå. Inte ens det kåtaste homot i världen skulle vilja ge sig in där.
  • Mr K69
    Anonym (Skulle inte kunna hända) skrev 2021-06-08 23:15:16 följande:

Trodde sex var det som avsågs. Om det gäller sex, så visst min anal kan gå sönder men har hemorojjder så jag tror ingen vill in där frivilligt ändå. Inte ens det kåtaste homot i världen skulle vilja ge sig in där.

Ja nu tänkte jag att något skulle gå sönder som du inte kan laga och du får hjälp med, hänger du med nurå? Kan ju hända att du får hjälp med salva till din ända i samma veva
    Mr K69 skrev 2021-06-08 23:19:45 följande:
    Ja nu tänkte jag att något skulle gå sönder som du inte kan laga och du får hjälp med, hänger du med nurå? Kan ju hända att du får hjälp med salva till din ända i samma veva
    Nu hänger jag med. Men jag har inte möjligheten att betala för hjälp med något i natura, eftersom ingen vill ha min naturabetalning. Därför blir det väldigt enkelt att säga att jag hade kunnat tänka mig att betala i natura, eftersom jag aldrig hade behövt leva upp till det och faktiskt göra det.
  • Anonym (Ush)
    Mr K69 skrev 2021-06-07 14:18:40 följande:
    Kan bara hålla med dig. Ömsesidig attraktion annars får det vara. Fy alltså hennes skamkänslor bara av att vara tvungen, det vill jag verkligen inte leva med att ha bidragit till. En kram räcker, om jag inte är allt för svettig efter jobbet är klart
    Du låter som en fin manGlad
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)
    Anonym (Natura) skrev 2021-06-06 07:15:18 följande:
    Betala i natura

Om du hamnar i en ekonomisk kris och du behöver akut hjälp med något i hemmet eller exempelvis med bilen som du inte kan lösa på annat sätt och hantverkaren ser trevlig ut, skulle du kunna överväga att betala skulden i natura om det kommer på tal?

Nej, jag skulle inte anlita svart arbetskraft. Jag har tillräckligt med pengar och kontakter för att lösa mina problem. 

Däremot skulle jag anmäla personen om den föreslog något sådant. 
  • Anonym (Mn)

Allt är relativ!
    känns allt bra så varför inte. Allt beror på situationen och hur bekväm jag är med personen.  Hade det varit någon där det hade känts ?aldrig i livet? så hade det inte kunnat ske.

Svar på tråden Betala i natura