Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM JULI

Dagens test var blankt. En skugga syns om man vänder och vrider men inget som kommer med på bild. Men det är ju flera dagar kvar till BIM så hoppet är inte ute :)

• Hoppas2022
    JonnaCamilla skrev 2021-06-26 13:55:14 följande:

Testade också med ett rfsu idag, helblankt! Men hade inte väntat mig nåt annat heller ju. Har också BIM 1/7. Testar med ett testa-tidigt imorn :)

Då är vi i samma sits, jag ska med testa med ett testa tidigt imorgon :) lycka till! Jag håller tummarna för oss!
  • Hoppas2022
    anna tuva skrev 2021-06-26 14:04:26 följande:

Hej!

Vad tror ni om detta ägglossningstest. Vet att jag borde skaffa digitala men men. Visst är det på gränsen till positivt?

Ja det är svårt med de stickorna. Det ser på gränsen till positivt eller kanske till och med positivt ut?
  • Hoppas2022
    Soffsen skrev 2021-06-27 09:43:46 följande:

Hej!

Nu hoppar jag in här. Inser att det var ett år sedan jag oplanerat blev gravid första gången. Lyckan var total men det slutade i missfall.

Fick ett till missfall i slutet av april i år och nu blir det tyngre och tyngre varje månad. Gjorde blodprov hos Werlabs i veckan som visade 37 nmol/L 7 dagar efter ÄL. Det borde ligga på upp emot 60 - 70 nmol/L.

Denna månad ska jag satsa på kost och allt som gynnar cykeln. Detta ska fan gå vägen.

1/7 Hoppas2022 (4:e försöket för 4:e barnet)

1/7 Längtar efter dig (4e försöket för barn nr 4, 1 MF)

1/7 JonnaCamilla ( 2a försöket, 1a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

5/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

8/7 Jolly74, 47 år (1:a sedan MA för 3:e barnet, 1 MA)

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2a försöket efter mf, tredje barnet)

14/7 muffins88, 33 år (tredje försöket, ett mf, andra barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, andra barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (andra försöker, första barnet)

25/7 Anonym (tusen), 33 år (5:e försöket, andra barnet, ett MA)

29/7 Soffsen, 27 år (1 års försök, första barnet, 2 tidiga missfall)

30/7 johanna1992, 28 år (första försöker, första barnet

Jobbigt att ha kämpat så länge, håller tummarna för att det är din tur snart! Jag antar det var progesteron de mätte? Jag tipsar om apiforce och rosenrot som bidrar till högre östrogennivå vilket ger en bättre hinna för ägget att fästa och en bättre gulkropp som i sin tur avger progesteron på en bra nivå. Jag har själv infertilitet och har en chans på ca 0,5-2 % att bli gravid per cykel. Tar apiforce och rosenrot dag 1-7 varje cykel för att öka chanserna.
  • Hoppas2022
    Bopbopipop skrev 2021-06-27 15:05:59 följande:

Hur har det gått? Har du tagit något testa tidigt?:)

Det har inte kommit ännu på posten men fick en spotting idag och känner att det är kört :( är riktigt ledsen :( Tänker ta testa tidigt testet så fort det kommer så jag kan få bekräftat att det är negativt så jag kan ställa in mig på att få mensen på onsdag/torsdag.
  • Hoppas2022
    Hallonglass91 skrev 2021-06-27 15:41:51 följande:

Åh :( Det är så jobbigt när man går mellan hopp och förtvivlan? Hoppas det bara är en spotting och inte mens. Lättare sagt än gjort men försök att njuta av dagen ändå, sanningen, eller vad man ska säga, kommer ju ändå fram sen.

Ja, jobbigt att inte veta och pendla mellan hopp och förtvivlan. Predictor early var helt blankt och har fått mer spottings så nu ställer jag in mig på nästa försök.
  • Hoppas2022
    Bopbopipop skrev 2021-06-27 16:15:59 följande:

Åh attans! Men jag fortsätter hålla tummarna för dig <3

Tror inte det blir något här den här månaden, är ju alldeles för tidigt för att testa men har bara en känsla att det inte gick vägen!

Tack för tummarna <3 tyvärr var testet blankt och har fått mer spottings så nu ställer jag in mig på nästa försök.

På tal om det med känsla så kan jag berätta att jag inte haft någon känsla på att jag skulle vara gravid i någon av mina graviditeter. Nu i den sista så var min första tanke när mensen uteblev att jag kommit i klimakteriet. Först när jag var fem dagar sen slog det mig att jag borde ta ett graviditetstest. Trodde ändå det skulle vara negativt men blev så överraskad när det visade positivt. Vi hade då haft oskyddat sex i 10 år och jag hade accepterat att vi inte skulle få fler barn så det fanns inte i min verklighet att jag skulle kunna vara gravid. Ville bara säga att man kan känna fel :) håller tummarna för dig <3
  • Hoppas2022
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-27 22:22:02 följande:

Tänker att spotingen kan vara en liten nidis? och själv har jag aldrig plussat tidigare än äl+12 så än är inte hoppet ute <3 Men förstår dig att du blir ledsen, jobbigt när man kämpar och får upp hoppet och sen händer saker som tar ifrån en alla ens förhoppningar och drömmar. Då får man bli ledsen 

Tack för uppmuntrande ord <3 Jag tror det är vanliga spottings, brukar få det upp till fem dagar innan mens. Predictor early var negativt så jag ställer in mig på nästa försök nu. Jag är nog extra negativ idag men jag vet inte ens varför jag är så dum och tror att jag kan få ett barn till. Tog tio år innan jag blev gravid med minstingen och jag är nog ännu mindre fertil nu när jag är äldre. Har nog tänkt fel kring allt. Vi har bekanta som plötsligt blev fertila efter 15 år barnlöshet när de var runt 40 och fick tre barn på raken. Jag har nog snöat in mig på att det skulle vara samma för oss och tänkt att jag med skulle bli gravid lätt nu. Men uppenbarligen har inget ändrats. Kommer nog inte få fler barn :(
  • Hoppas2022
    Villblimamma96 skrev 2021-06-28 14:48:06 följande:

Jag hakar på den här tråden. Är inne på 7e försöket nu. Skulle egentligen ha BIM den 8/7, men igår fick jag en blödning? som dock verkar vara över idag (nästan i alla fall). Blev ingen ordentlig mens, men inget plus heller, så jag vet inte. Hoppas ju ändå förtvivlat på att jag blött nu för att jag blivit gravid, men det är kanske inte så ändå. Var det mensen som kom igår så är nya BIM 26/7. Jag tempar också men min temp har inte sjunkit ännu utan bara stigit än så länge. Dock brukar jag inte ha perfekt tempkurva i vanliga fall heller utan tempen gör lite som den vill? Håll tummarna att min blödning är någon form av nidblödning och att ägglossningen kom tidigare den här månaden, även om det verkar ytterst osannolikt. Förresten: OM jag har tur och det var en nidblödning hur lång tid kan det ta innan det visar positivt på ett test? När ska jag ge upp och acceptera att det bara var mens liksom?

Bifogar en bild på testet från igår som jag ser något svagt på men min sambo sa att det var blankt och att jag tolkar för mycket för att jag hoppas. Det var inte mer positivt på dagens test heller.

När hade du äl? Skuggan på testet syns! Hoppas det är början på något :)
  • Hoppas2022
    Villblimamma96 skrev 2021-06-28 15:24:42 följande:

Jag vet inte? Jag skulle ha haft ägglossning nu egentligen? så oavsett kom den ju för tidigt. Fick den här blödningen på dag 19 i cykeln, borde ha haft en cykeln på ca 32 dagar. Hade samlag 10 dagar innan blödningen, är det mens så borde jag ha haft ägglossning då någon gång, det är enda temperaturdippen jag har hunnit ha också. NC verkar lika förvirrad den här månaden som jag! Fattar ingenting

Ok, det blir spännande att följa :) hoppas blödningen beror på graviditet. Annars kan det finnas olika orsaker, man kan även få en blödning vid ägglossning. När ska du testa igen?
Svar på tråden BIM JULI