BIM JULI
Ja så himla svårt! Jag tog ett nytt imorse och det tycker jag är positivt utan att tveka.
Ja så himla svårt! Jag tog ett nytt imorse och det tycker jag är positivt utan att tveka.
Hoppar också in här. Försökt få till barn nr. 2 sedan maj 2020, men är på försök 9 pga. oregelbunden mens. Bör ha BIM runt 24/7 om kroppen samarbetar. Hoppas verkligen det är vår tur nu, var beredd på att det kunde ta längre tid än första (som blev till på andra försöket) men nu börjar jag misströsta...
2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)2/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)5/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)8/7 Jolly74, 47 år (1:a sedan MA för 3:e barnet, 1 MA)8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)11/7 Rårakan, 36 år (2a försöket efter mf, tredje barnet)14/7 muffins88, 33 år (tredje försöket, ett mf, andra barnet)24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, andra barnet)15/7 Fridahello, 25 år (andra försöker, första barnet)
25/7 Anonym (tusen), 33 år (5:e försöket, andra barnet, ett MA)30/7 johanna1992, 28 år (första försöker, första barnet)
sådär! tillslut fick jag till det utan att den blev grå
Trevlig midsommar på er!
Idag på ÄL+6 damp min temp ner lite och jag hoppas att det är en såkallad implantationsdipp ;) igår mådde jag illa till och från som jag vissa månader gör i samband med ägglossning, tänker att det kanske var hormonpåslag inför att ägget ska fästa, allt hoppas man ju på i dessa dagar, tur att andra människor inte vet hur man dagarna i enda analyserar varenda litet symtom för då skulle dom tro att man är galen ;)
Dagens test var likadant som igår så med all säkerhet är det spökstreck. Kan ändå vara gravid med tanke på att det är några dagar kvar till BIM :) känns som om det är evigheter till på söndag och mitt predictor early!
Ja, vad bra att du uppdaterade listan
Min menscykel brukar nästan alltid vara 28 dagar, ibland 27. Med två utav barnen så hade jag nog äl några dagar tidigare då jag blivit bakflyttad en hel vecka med två utav barnen. och några enstaka dagar med ett utav dem. Så känner att det är svårt nu att veta hur jag ska tänka med BIM typ.
Men om jag ska tänka den 29e så är jag på BIM -3 då, så finns hopp än. Jag testade idag med rfsu testa tidigt och fick negativt.
Håller med om detta med ömma bröst, illamående och mensvärk, så svårt att veta om det beror på graviditet eller bara vanlig pms. Men känns som jag har mer mensvärk denna menscykel än vad jag brukar ha. Usch vill bara veta nu!
Hej!
Vad tror ni om detta ägglossningstest. Vet att jag borde skaffa digitala men men. Visst är det på gränsen till positivt?
Det har inte kommit ännu på posten men fick en spotting idag och känner att det är kört :( är riktigt ledsen :( Tänker ta testa tidigt testet så fort det kommer så jag kan få bekräftat att det är negativt så jag kan ställa in mig på att få mensen på onsdag/torsdag.
Tack för uppmuntrande ord <3 Jag tror det är vanliga spottings, brukar få det upp till fem dagar innan mens. Predictor early var negativt så jag ställer in mig på nästa försök nu. Jag är nog extra negativ idag men jag vet inte ens varför jag är så dum och tror att jag kan få ett barn till. Tog tio år innan jag blev gravid med minstingen och jag är nog ännu mindre fertil nu när jag är äldre. Har nog tänkt fel kring allt. Vi har bekanta som plötsligt blev fertila efter 15 år barnlöshet när de var runt 40 och fick tre barn på raken. Jag har nog snöat in mig på att det skulle vara samma för oss och tänkt att jag med skulle bli gravid lätt nu. Men uppenbarligen har inget ändrats. Kommer nog inte få fler barn :(
Jag hakar på den här tråden. Är inne på 7e försöket nu. Skulle egentligen ha BIM den 8/7, men igår fick jag en blödning? som dock verkar vara över idag (nästan i alla fall). Blev ingen ordentlig mens, men inget plus heller, så jag vet inte. Hoppas ju ändå förtvivlat på att jag blött nu för att jag blivit gravid, men det är kanske inte så ändå. Var det mensen som kom igår så är nya BIM 26/7. Jag tempar också men min temp har inte sjunkit ännu utan bara stigit än så länge. Dock brukar jag inte ha perfekt tempkurva i vanliga fall heller utan tempen gör lite som den vill? Håll tummarna att min blödning är någon form av nidblödning och att ägglossningen kom tidigare den här månaden, även om det verkar ytterst osannolikt. Förresten: OM jag har tur och det var en nidblödning hur lång tid kan det ta innan det visar positivt på ett test? När ska jag ge upp och acceptera att det bara var mens liksom?
Bifogar en bild på testet från igår som jag ser något svagt på men min sambo sa att det var blankt och att jag tolkar för mycket för att jag hoppas. Det var inte mer positivt på dagens test heller.
Hoppar gärna in här! 3:e försöket, BIM 11 juli
Första barnet
Ni börjar perioden av testande för mig! Äl+7 idag och startar med ett sånt här test haha kan ni se något?
Testet är av märket abblo pharma som mäter från 5 mIU/mL. Irl kan jag se ett streck men osäkert om det är färgat eller ej men det är såpass starkt att man behöver inte vinkla testet :).
Vad tror ni?