Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

BIM JULI

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-16 07:41:44 följande:

Jaa, jag vet! Jag hade en inre förhoppning om att inte behöva vänta så länge på bim. Jag ska lägga in mig i listan och då lägger jag in 23/7 så får. Vi se om mensen kommer tidigare eller då eller om jag får ett positivt test.. Men magkänslan säger faktiskt att det inte blev något.

Okej, då får vi samma bim igen haha! Jaa, jag skulle vilja testa tempa mig också. Vilken temp hade du och vad har du för app?

Jag skyller på att det är tidigt på morgonen och dålig nattsömn haha! Du skrev ju vad du hade för temp och app. Ber om ursäkt haha!
  • Anonym (Försökmednr2)

Lägger in mig i bim listan då jag inte gjort det än :)

1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet) PLUSSAT

5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)

6/7 Anonym (Förvirrad), 22 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 3/7 <3

6/7 Inorina, 32 år (3e försöket, 1a barnet) PLUSSAT

7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet) PLUSSAT!! 4/7

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 6/7!

9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT!

10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)

10/7 Frolis, 28 år, (3e försöket, 1:a barnet) PLUSSAT 8/7 <3

11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)

11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet

11/7 Anonym (E), 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet)

13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3:e försöket, 2:a barnet. 1 missfall)

14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet) PLUSSAT!

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)

16/7 Anonym (JG), 33 år, (2A, 3e barnet)

21/7 Sjp30, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

22/7 rosahimmel, 25 år (andra försöket, första barnet)

22/7 Nótt, 32 år (första försöket, äl kan vara mellan 21-23/7)

23/7 Försökmednr2, 30 år (andra barnet, andra försöket)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)

24/7 Melle90, 30 år (2:a försöket, första sedan MA, 2:a barnet)

25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)

26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)

28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)

30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)

30/7 DrLavernius, 27år (4:e försöket, 1:a barnet)

31/7 Anonym (bebisdrömmar) (4:e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

31/7 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)

• Anonym (Försökmednr2)
    rosahimmel skrev 2021-07-17 02:10:31 följande:

Låter rimligt att du kan ha senare BIM utifrån att du hade äl flytningar där vid 7-8. Spännande, hoppas på positivt!! Beroende på hur mina symtom är kommer jag nog testa någon dag tidigare också, har fortfarande molvärk men inga andra tydliga symtom. Har du några fler symtom?

Jaa, men jag hade även äl flytningar 4/7 men misstänker att ägget inte kunnat släppt och kanske släppte efter 7-8/7 för därefter försvann äl flytningarna. Återstår att se!

Okej, vad spännande! Inte långt kvar nu :)

Alltså, jag tycker det varit lugnare. Tröttheten är bättre, har fortfarande molvärk men mer av och till. Men annars känns det mer som symtom på att mensen är på g. Haft lite pms haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-17 13:32:43 följande:

Haha ingen fara!

Ok spännande! Jag testar den 23e om inte mensen kommit! :D

Men har en känsla att den kommer komma dock, känns absolut inte som att jag är gravid nu. Hade ett litet hopp innan i och med det konstiga illamåendet och känsligheten för ägg, men känns som att allt e borta. Iförsig har vi inte ätit ägg igen sen dess, men iaf:P

Molvärken är iaf kvar varje dag, undra om det är något tecken på nåt annat som kan vara knasigt där nere. Är det verkligen normalt att ha molvärk typ varje dag efter ÄL?

Okej, inte långt kvar nu! Ah, okej :/ samma som mig, Ibland får man bara den där känslan. Jag har också molvärk fortfarande, men mer av och till men också känt av varje dag.. Ingen aning! Men man kanske borde ringa barnmorska och fråga om det fortsätter och inte ger sig.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Trollskan skrev 2021-07-17 14:40:00 följande:

Jag börjar misstänka att jag fick en nidblödning när det fäste och sen att det har släppt eftersom jag fortsätter att blöda lite smått från och till.

Det låter inte helt orimligt om du har bim 23/7. Såg att du skrev det. Jag har också bim då :) ska du testa något tidigare eller ska du hålla dig till BIM?

Håller tummarna att det var nidis!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Trollskan skrev 2021-07-17 21:25:35 följande:

Har testat i några dagar mest för att jag är nyfiken, ska nog inte testa mig imorgon eftersom det fortfarande är för tidigt men kommer nog inte kunna låta bli.

Tack! Jag hoppas det är en kraftigare ?nidis? :)

Jaa, det är ju svårt att låta bli faktiskt! Håller tummarna!
  • Anonym (Försökmednr2)
    KSRG8887 skrev 2021-07-17 23:05:22 följande:

Inbillar jag mig eller finns där ett extremt svagt streck? Ena bilden har jag höjt kontrasten på (vet att man ska se tydligt utan att redigera för att det ska räknas som positivt). Tog testet ikväll på ÄL+10 (ev. +9). Överanalyserar testerna alldeles för mycket, borde bara sluta och vänta ett par dagar men absolut inget tålamod :)

Jag ser också! Men svårt att säga om det är grått eller rött! Så lurigt när det är så svagt! Hoppas på att det är rött och blir starkare :)
  • Anonym (Försökmednr2)

Idag var bim här men jag är osäker som sagt om min äl verkligen blev av 4/7. Jag tror jag hade 7-8/7 vilket betyder att bim inte är förrän på torsdag typ.. Tog ett vanligt clearblue idag på morgonen. Negativt inom test tiden. Sen när jag skulle slänga en tom toarulle i papperskorgen ca en timme senare så ser det ut som på bilden.. Jag är fullt medveten om att det INTE räknas som positivt då tiden gått ut. Men det jag undrar är om någon varit med om samma eller läst om andra som fått såhär EFTER test tiden och isåfall hur det blivit sen?

• Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 10:43:22 följande:

Hmm ok. Det kanske är så man alltid haft (molvärk då och då), men att man verkligen analyserar allt nuförtiden och då märker man det? Men kanske är bra att fråga en gyn eller så som du säger ifall det fortsätter så här. 

Jag ska till gyn för en allmän check-up tänkte jag i augusti, då ska jag ställa frågan om molvärken tänkte jag!

Jag har ännu inte fått min mens så min första tanke med 10 dagars lutealfas och BIM den 19e gäller inte. Jag får se vad som händer till den 23e (14 dagars lutealfas).

Jag kände mensvärk tidigt imorse när jag halvsov fortfarande.. så aa, mensen kommer nog i veckan.. jag skriver nog av denna månad :(:(:(:(:(:(:(

Jaa, så himla svårt att veta. Okej, ja det låter klokt!

Avvakta till torsdag så får du se om mensen kommer eller positivt test. Jag tog ett imorse som var negativt inom test tiden men som sen blev lite blått som att ett kryss var på väg. Du kan se mitt inlägg som jag nyss la upp med bild. Vet att det inte gills, men undrar ju om det kan vara så att det är påväg att bli positivt eller om det kan bli så utan att det är något. Jag är inställd på negativt och mens på torsdag då jag tror min bim är. Haft jättemkt molvärk igår och inatt!

Hoppas att du inte får mens! Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 14:34:22 följande:

Jag ska göra det, får se vad som händer tills på torsdag. Känns som att hela den här veckan är doomsday :P

Hmm ja jag såg bilderna, men har aldrig fått ett streck nånsin på ett gravtest tidigare. Inte tagit mer än 1 under dessa månader som vi försökt men ändå. Ingen erfarenhet. Kanske är på väg eller så är det fel då det var långt efter testiden - så svårt att veta. När andra lagt upp likadana bilder så har det verkligen gått åt båda hållen (pos eller neg sen), tycker inte mig ha fått en uppfattning om vilket resultat som varit vanligast i slutändan... 

Det bästa hade varit att endast testa med digitala test egentligen för att undvika all förvirring, men de är ju så mycket dyrare!!

Tack!! Håller tummarna för dig med!!

Nee, det brukar ju inte synas något alls.. Efter test tiden har jag sett torkstreck där det ska vara. Men då har det varit grått och inte blått. Det är det som gör mig fundersam men jag kommer ju få svar inom kort förhoppningsvis :) har ett digitalt hemma, men vill spara det tills på torsdag om mensen inte kommit!

Förstår att det känns så nu varje dag haha! Ska du testa något tidigare?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 08:57:56 följande:

ahaa okej! Har du tagit nåt mer test nu eller ska du vänta till på torsdag istället?

Jag hade faktiskt velat testa nu, min temp är ganska hög :S Den kan såklart dippa närsomhelst säkert, det är ju 3 dagar kvar till mens vad som helst kan hända haha.. förra månaden dippade den dagen innan jag fick min mens. men jag har bara vanliga RFSU stickor hemma! tror inte de funkar så tidigt... och har läst av andra i det här forumet att de inte tycker att de är så bra heller??

testar du endast på morgonen med första kisset? eller hur gör du?

Jag skulle ta ett nu på morgonen men direkt när jag satte mig på toan så kom mensen som ett brev på posten haha! Ingen bebis denna månad! Känns helt okej eftersom vi ändå hade sagt att vi skulle vänta till augusti.. Så nu ska jag bara fundera på om vi ska köpa äl test eller bara fortsätta se hur det går att bara köra på.

Okej, nee som kommer nog inte visa något.. Jag har fått spök med rfsu tidigare så jag gillar dom inte haha. Föredrar predictor early eller babyplans graviditetstest:)jag tar alltid morgonurin för i början av en graviditet är hcg nivåerna så låga och det är svårt att upptäcka ibland. På morgonen är urinen som mest koncentrerad och därför lättare att upptäcka hcg.. Men det beror också helt klart på vart man är i sin cykel. Innan BIM skulle jag alltid ta på morgonen, efter bim ska det inte spela jättestor roll!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (JG) skrev 2021-07-20 09:56:12 följande:

Jag sa också augusti faktiskt och det var väl ändå tur man inte började då med tanke på att det verkar ta tid denna gången.

Blir mitt tredje försök nu men denna gång provar jag äl-test från clearblue. Aldrig haft äl test innan bara app

Om någon har erfarenhet av dessa så dels gärna med er

Jag har använt clearblue äl test, dom lila som visar både hög och max fertilitet. Jag tyckte dom var enkla att använda men jag fick aldrig fullt utslag. Fick bara hög. Sen tog testerna slut och så fortsätter jag med billiga stickor och då hittade jag äl kort därefter :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 09:56:59 följande:

Vad tråkigt!! Men nu slapp du slösa ett test! Haha. Håller tummarna för augusti, majbebis då!

Är det sant.. ja jag misstänkte det haha. Jag tog ett test precis nyss trots att det inte var morgonens första kiss och med ett RFSU test tyvärr haha. Det här va resultatet:

Och spökstrecket levererades så klart, RFSU diskriminerar ingen :P

Men du.. Det där ser inte ut som ett spök! Jag tror du ska springa och köpa ett tidigt test för jag tror du är gravid faktiskt. För det där ser rosa ut!! Åh vad spännande! Håller tummarna! Jag stannar kvar i tråden tills jag vet hur det gått för dig sen hoppar jag vidare till augusti träden :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 14:52:13 följande:

du hade rätt!!

Stort stort grattis! Gud vad kul!!

Sjukt konstigt, jag har inte fortsatt blöda under dagen.. Men ibland kan jag få så i början av mensen. Men ah får se hur det fortsätter kommande dagar!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 21:10:48 följande:

Tack så mycket! Känns overkligt :D

Hmm intressant! Avtar det då hela dagen eller bara en stund?

Njaa, det kommer väldigt lite sen kommer det mer dagen efter. Så får se imorgon, men helt säker på att det är mensen som bråkar.
Svar på tråden BIM JULI