Inlägg från: Anonym (JG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JG)

BIM JULI

LakritsHallon87 skrev 2021-07-03 18:53:59 följande:

Inte säkert, spermier kan ju leva 5 dagar därinne o invänta ägglossning. Jag o min sambo låg tre gånger under min fertila vecka + måndagen efter för att öka på chanserna inklusive dagen då jag fick positivt äl-test, men du har nog maxat chanserna säkert tänker att ju fler gånger man får till det desto bättre men vad vet jag, kan ju ha fel.

Du hade alltså 4/7 och jag 7/7 haha vi får se hur det gick för mig haha har inget hopp kändes som det kom mindre i slutet av veckan
  • Anonym (JG)
    mandy93 skrev 2021-07-04 08:37:31 följande:

Grattis alla som har plussat!! :)

Här kom mensen nu på morgonen så jag får väl hoppa in i en augusti-tråd när den är igång. Nästa BIM är 2/8. Ägglossningen förväntas mitt i stugsemestern, vi får se hur det går haha! Är fortsatt optimistisk för att det ska bli en vårbebis 2022 :)

Ha en fin söndag alla!

Hände mig också och vi fick till det varje dag ändå haha man blir ju kreativ
  • Anonym (JG)
    mangelica skrev 2021-07-04 06:29:19 följande:

Asså så sjukt, jag plussade idag :)<3

Det blir en till bebis i mars, bebis nr 6 i skaran! Jag är så lycklig!!!

Det gick åt en del test imorse innan jag vågade ta ett digitalt haha

Grattis! Kan du inte dela med dig hur länge du försökt med varje barn?
  • Anonym (JG)

En fundering kanske dum fråga men?:

om man inte ser äl-flytningar el har ont i äggstockarna under äl som Man vanligtvis gör. Beror det i så fall på att man redan blivit befruktad?

Borde haft äl igår men haft 0 kännetecken, inte ens idag märker jag något och legat varje dag denna veckan kan det bero på det?

• Anonym (JG)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-04 14:42:20 följande:

Kanske lite deppigt svar men det låter mer troligt att ägglossningen uteblev då :(

Aldrig varit med om det. Är det vanligt ?
  • Anonym (JG)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-04 17:10:34 följande:

Anses normalt att den uteblir 1-2 gånger per år för kvinnor i fertil ålder utan några fertilitetsproblem.

Eller menar du att du blev gravid förra cykeln annars? Isåfall är det ju inte konstigt om äl uteblev denna månaden :) äl-smärtan brukar ju vara när ägget ska släppa då det är svårt att hinna få till en befruktning innan ägget ens släppt.

Nej jag har haft mens däremellan men har förvisso varken tagit gravtest el ältest. Men brukar ha älsymtom i form av sekret och värk

Aja jag får börja testa mig så jag fattar när och om jag har det antar jag. Trodde man alltid hade en gång i månaden
  • Anonym (JG)
    Elli123 skrev 2021-07-05 08:19:02 följande:

Vet inte när jag ska våga testa mig för vet inte ens om jag prickat in ägglossning? Hade enormt ont i magen för en vecka sedan och då trodde jag det kunde vara ägglossning och fick rätt starkt på äl testet, men har inte haft nå äggviteflytningar, får man alltid det? Isåfall kan jag inte haft någon äl.. ska ha mens nästa måndag 12/7.. eller ska man bara låta tiden gå utan att testa sig och se om man får mens eller inte? Har köpt Natural Cycles som jag funderar på att börja använda om det inte blir graviditet denna månad!

Samma som för mig! Någon skrev här ovan att äl uteblir några gånger per år. Kände inte till det
  • Anonym (JG)
    Elli123 skrev 2021-07-05 08:19:02 följande:

Vet inte när jag ska våga testa mig för vet inte ens om jag prickat in ägglossning? Hade enormt ont i magen för en vecka sedan och då trodde jag det kunde vara ägglossning och fick rätt starkt på äl testet, men har inte haft nå äggviteflytningar, får man alltid det? Isåfall kan jag inte haft någon äl.. ska ha mens nästa måndag 12/7.. eller ska man bara låta tiden gå utan att testa sig och se om man får mens eller inte? Har köpt Natural Cycles som jag funderar på att börja använda om det inte blir graviditet denna månad!

Samma som för mig! Någon skrev här ovan att äl uteblir några gånger per år. Kände inte till det
  • Anonym (JG)
    Fialotta8 skrev 2021-07-06 18:00:55 följande:

Jag hade inga symptom på äl denna månaden vid beräknad heller utan den va typ 10dagar senare. Så h0ll ut!

Ok skönt att höra. Håller hoppet uppe då lite halvt i alla fall haha. Vi ligger ju i snitt varannan var tredje dag så någon gång lär det väl prickas
  • Anonym (JG)

När brukar ni ta testa tidigt? 6 dagar innan el väntar ni någon dag?

Svar på tråden BIM JULI