Inlägg från: Bopbopipop |Visa alla inlägg
  • Bopbopipop

BIM JULI

Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-30 09:48:47 följande:

När räknar ni äl? Är det från positivt äl-test eller från när ägget släpper?

Kanske är olika men jag räknar från när ägget släpper :) har dock inte tagit några äl-test nu :)
  • Bopbopipop
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-30 11:56:15 följande:

Känner du när ägget släpper eller hur vet du när det släppt? Tycker sånt är så himla klurigt!

Vet ju inte helt säkert eftersom jag inte tagit äl-test men får oftast som mensvärk på ena sidan samt mycket flytningar 1 gång i månaden runt äl så gissar på att det är då det släpper. Men vet inte 100% att det är så :)

Hade jag tagit äl test och inte känt av hade jag nog räknat från dagen efter positivt test :)
  • Bopbopipop

Tror jag är på äl+7 idag (inte tagit något äl-test) och igår kände jag som ett stick i nedre delen av magen, alltså som en nål typ! Jag hoppas att det är något bra, funderar på att ta ett första test imorgon, är ju fortfarande tidigt så kan ju absolut visa negativt och i så fall kommer jag ta ett till på söndag när jag är på äl+10 det var då jag plussade med tidigare barn :D

• Bopbopipop
    Elin11989 skrev 2021-07-01 10:44:17 följande:

Här kommer bild på morgonens test :)

Åh jag ser streck på alla 3! Vågar man säga grattis? :)
  • Bopbopipop
    Elin11989 skrev 2021-07-01 11:34:51 följande:

Jag känner inte så mycket faktiskt, haft lite molvärk från och till och lite ömma bröst :) häftigaste är att jag kände av när ägget fäste vilket tempen bekräftade med en sänkning, precis en vecka sedan idag, då mådde jag illa hela dagen och hade mycket molvärk

Vad häftigt! Jag kände som ett nålstick i livmodern igår, jag hoppas att det var ägget som fäste! Är ju väldigt delade meningar ifall man kan känna det eller inte men jag hoppas :D mådde illa hela förmiddagen igår, sticket kom på eftermiddagen!
  • Bopbopipop
    Anonym (Längtan2022) skrev 2021-07-02 09:14:35 följande:

Morgonens test tolkar jag som solklart negativt, BIM måndag. Hade lite molvärk när jag vaknade och smått illamående men det verkar inte som det tagit sig iallafall:) ska kanske prova annat än RFSU test oxå

Bara jag som ser ett streck på testet? Kan ju va en skugga också men
  • Bopbopipop
    Anonym (Längtan2022) skrev 2021-07-02 14:15:37 följande:

Kunde i vanlig ordning inte låta bli att testa en gång till idag

Ser något på dessa också! Framförallt nedersta bilden :) håller tummarna!
  • Bopbopipop

När man haft ont i ländryggen i 2 dagar och sen läser att det kan va ett tidigt gravidsymtom, då blir ju inte hoppet mindre direkt :D nästa vecka är det dags för test

• Bopbopipop
    mangelica skrev 2021-07-03 15:32:57 följande:

Hjälp, ser någon ett sträck?

Jag ser ett svagt streck! Säger ett försiktigt grattis och så hoppas jag att det blir starkare imorgon!

Jag är på äl+10 imorgon och då ska jag testa med exakt likadant test, hoppas på samma resultat :)
  • Bopbopipop

Äl+10 idag, tog test imorse där jag själv ser ett streck oavsett om det är en armlängds avstånd eller nära men får inte med det på bild.. än så länge tror jag det är spök, ska testa igen om 2 dagar tänker jag :)

Svar på tråden BIM JULI