Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM JULI

mangelica skrev 2021-06-23 20:41:04 följande:

Å spännande :). Kan se!!!

Vad kul att du är lika test tokig som jag haha, börjar oxo pp äl+6 haha xD

Ja haha, när jag väl börjat testa så kan jag inte sluta :D tog faktiskt ett test igår med som var helt blankt såklart xD får se vad morgondagens test visar :)
  • Hoppas2022

Dagens test var betydligt svagare än igår. Inget rosa och man fick vinkla för att se skuggan så visst är det spökstreck men jag kan ju vara gravid ändå :) är bara på äl+7-8. Har beställt ett predictor early som kommer på söndag så får vi se vad det säger :)

• Hoppas2022
    Bopbopipop skrev 2021-06-24 10:34:38 följande:

Hoppas det blir positivt! Du är väldigt tålmodig, jag hade sprungit o köpt ett testa tidigt på en gång! Funderar på att beställa nu så jag har när det finns möjlighet att testa. Tror jag har äl idag, har lite värk långt ner i magen på höger sida :)

Lycka till i bebisverkstaden idag då :) Haha ja, försöker ha tålamod, om jag haft ett apotek i närheten hade jag nog redan köpt ett testa tidigt :) jag tog två till RFSU och fick lite tydligare skuggor än i morse men inte så starka som igår. Jag har bestämt mig för att ta testa tidigt testet direkt på söndag så förhoppningsvis ger det ett tydligare svar så man inte har förstora förhoppningar. Är få på äl+10-11 på söndag. Jag fick äl på natten till torsdagen förra veckan, strax efter midnatt så därför blir det lite klurigt att räkna vilken dag jag är på efter äl. Om jag inte är gravid så får jag mens senast på torsdag nästa vecka.

En vanlig och två retuscherade bilder:

• Hoppas2022
    Bopbopipop skrev 2021-06-24 14:04:37 följande:

Haha tack! Åh jag förstår, har man inte apotek så nära så är det ju såklart skillnad. Vågar inte säga grattis än men hoppas jag får göra det på söndag!

Vill inte få upp dina förhoppningar heller men har hört innan att spökstreck blir gråa(?!) Och på ditt test tycker jag inte att det ser grått ut!

Men det är lite svårt det där med graviditetstest ändå.. :)

Mitt ena spökstreck förra månaden var svagt rosa men det är nog vanligare om de är gråa. Förra cykeln försvann spökstrecken några minuter efter testtiden och testen blev helt blanka. Denna cykel är strecken på de två sista testen kvar flera timmar efter. Testet igår var svagt rosa, testen idag är två gråa och ett svagt rosa. Får se nästa vecka (eller på söndag) om dessa är spökstreck :) riktigt spännande är det :) men visar det sig vara spökstreck igen så ska jag sluta köpa hem test, blir en dyr historia annars xD
  • Hoppas2022
    Anonym (Längtan2022) skrev 2021-06-24 21:18:52 följande:

Hej tänkte på det med spökstreck jag har BIM 4/7 men såhär såg mitt nytagna test ut och det kan ju inte vara annat än ett spökstreck tänker jag :) då det omöjligen redan skulle visa men skumt ändå

Du kan inte haft äl tidigare? Syns ju ganska tydligt där :) Men ja även på mig är det för tidigt, ägget fäster normalt runt dag 7 och testa tidigt testerna kan visa positivt från fem dagar innan mens. Så mest sannolikt är det spökstreck. Men sen finns alltid det i bakhuvudet att ägget faktiskt kan fästa på dag tre och då växer hoppet :)
  • Hoppas2022
    Längtar efter Dig skrev 2021-06-24 20:51:31 följande:

När har du BIM? Är själv på BIM -7, tror jag...

Jag fick glad gubbe den 14/6 och hade sex den dagen men inget mer. den 17e började jag få svagt mensvärk, som ökat. känns som jag mått svagt illa när jag gått snabbt. Blanka test dock, tog senast ett idag.

Men vad tror ni alla, ska jag då räkna BIM som 28e? eller 1/7?

BIM är 1/7 för mig. Jag tror din BIM blir den 29:e ? Tänker att om du hade positivt äl test 14:e och ägget släppte dagen efter den 15:e så bör BIM vara efter 14 dagar. Men det beror på hur många dagar efter äl din mens brukar komma. Vanligaste är 14 dagar men det kan variera från person till person.

Jag har symtom men kan lik väl bero på annat. Jag hade drag och tryck i livmodern i tisdags och igår. Var illamående igårkväll och till och från idag. Mina bröst är större än vanligt och ömma. Allt detta kan vara min PMS som drar igång nu innan mens men man hoppas såklart att det är tidiga graviditetssymtom.
  • Hoppas2022
    Anonym (Längtan2022) skrev 2021-06-24 22:56:29 följande:

Oj ingen aning men fick ju ett äl test som visade positivt 17/6 så känns ovisst men visst synd det tydligt men bleknat lite när det torkat men man blir ju helt klart fundersam, har lite mensvärk till och från. Men som sagt så ser det ju positivt ut på något sätt:) men jag har inga förhoppningar ;)

Spännande :) men blir inte din BIM den 2/7 om du fick positivt äl test den 17:e och troligtvis hade äl den 18:e ? Jag tycker ditt är starkare än mitt, håller tummarna för oss båda :)
  • Hoppas2022

Såg att jag försvunnit från listan så lägger in mig igen :)

BIM lista

1/7 Hoppas2022 (4:e försöket för 4:e barnet)

1/7 Längtar efter dig (4e försöket för barn nr 4, 1 MF)

1/7 JonnaCamilla ( 2a försöket, 1a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

5/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

8/7 Jolly74, 47 år (1:a sedan MA för 3:e barnet, 1 MA)

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2a försöket efter mf, tredje barnet)

14/7 muffins88, 33 år (tredje försöket, ett mf, andra barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, andra barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (andra försöker, första barnet)

25/7 Anonym (tusen), 33 år (5:e försöket, andra barnet, ett MA)

30/7 johanna1992, 28 år (första försöker, första barnet

• Hoppas2022

Dagens test var likadant som igår så med all säkerhet är det spökstreck. Kan ändå vara gravid med tanke på att det är några dagar kvar till BIM :) känns som om det är evigheter till på söndag och mitt predictor early!

Svar på tråden BIM JULI