Inlägg från: rosahimmel |Visa alla inlägg
  • rosahimmel

BIM JULI

Lägger till mig i listan! Grattis till er som hunnit plussa och lycka till till er som försöker och vill som jag. Fick ett svagt positivt test förra månaden som visade sig vara fel, hoppas på ett plus denna månaden.

1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

3/7 Anonym (JG), 34 år, (3e försöket, 2a barnet)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet) PLUSSAT

4/7 DrLavernius, 27år (3:e försöket, 1:a barnet)

5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)

6/7 Anonym (Förvirrad), 22 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 3/7 <3

7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet) PLUSSAT!! 4/7

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)

11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet)

13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3:e försöket, 2:a barnet. 1 missfall)

14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)

22/7 rosahimmel, 25 år (andra försöket, första barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)

25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)

26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)

28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)

30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)

31/7 Anonym (bebisdrömmar) (4:e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

• rosahimmel
    Hoppas2022 skrev 2021-07-05 13:52:26 följande:

Ville bara flika in något nytt jag läst sedan vi fick våra spökstreck. Om det är en skugga/vit/grå streck så är det ett negativt test. Det är bara kontrollinjen som syns då. Är testet färgat rosa/röd/lila/blå (beroende på vilket test man använder) då är det ett positivt test. Ofta är det då en kemisk graviditet men kan även i ovanliga fall bero på mediciner eller sjukdom. Om jag inte minns fel så hade du ett rosa streck? Det är förmodligen då en kemisk graviditet. Det var samma för mig. Fick flera svagt rosa streck men sen blanka test strax innan mensen. Mitt CB som jag tog i mars var tydligt blått så det anses positivt då. Jag har nu köpt 110 graviditets test som jag ska testa varje dag i 110 dagar då för att se när det blir positivt i cykeln. Detta för att säkerställa att det är kemisk graviditet.

Intressant detta med kemisk graviditet, bara hört talats om tidigare men läste lite om det nu och det känns inte orimligt att det kan ha varit en sådan. Var svårt att avgöra om strecket var gråaktigt eller rosa eftersom det var så svagt, men tycker det såg lite rosa ut när jag kollar tillbaka. Fick även mycket kraftigare mensvärk än vanligt denna gången, kanske kan ha ett samband? Kände du någon skillnad när din mens kom? Även dina tester visade ju relativt synliga streck och sedan inget alls någon dag senare, låter troligt att vi kan ha haft kemisk graviditet då..
  • rosahimmel
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-13 20:49:06 följande:

Hej!

Jag har haft likadant! Kommer och går och molar i mensmagen. Sen från igår har jag varit extremt trött fastän jag sovit bra på natten och även sovit lite på dagen.. Hoppas det är symtom på graviditet!!

Samma för mig! Hade ägglossning den 7-8 juli och haft mycket molande värk idag. BIM 22 juli.
  • rosahimmel
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-13 23:39:34 följande:

Tycker det är så konstigt! Antingen känner man efter just nu efter minsta lilla haha! Jag är så osäker i och med att jag vet inte exakt när jag hade äl och jag fick tillbaka min mens ganska nyligen. Blir spännande att se för oss vad som händer. Vi har ju bim ganska nära varann också :))

Håller med! Man känner ju efter särskilt mycket nu när man hoppas på ett plus. Men ovant för mig att känna molvärk såhär långt innan BIM, brukar börja först 2-3 dagar innan. Håller tummarna för oss, kul att följa varann!
  • rosahimmel
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-14 18:06:17 följande:

Jaa, sant! Ska du testa dig något tidigare?

Jaa, superkul att följas åt :))

Inte omöjligt, brukar försöka hålla mig från att testa innan BIM men såå svårt när man är nyfiken haha!! Hur ska du göra?
  • rosahimmel
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-16 07:46:37 följande:

Verkligen! Jag kunde inte hålla mig och testade mig igår men det var negativt. Är dock osäker om min bim verkligen är 19/7 jag hade äl flytningar även 7-8/7 så kanske inte har bim förrän 23/7 och då är det för tidigt att testa nu. Testar på måndag om mensen inte kommit, annars väntar jag till 23/7.

Låter rimligt att du kan ha senare BIM utifrån att du hade äl flytningar där vid 7-8. Spännande, hoppas på positivt!! Beroende på hur mina symtom är kommer jag nog testa någon dag tidigare också, har fortfarande molvärk men inga andra tydliga symtom. Har du några fler symtom?
  • rosahimmel

Ni som närmar er BIM, har ni några gravidsymtom? Jag har BIM den 22 och varit svagt illamående idag och igår, lite ömma bröst men annars inga andra känningar. Tveksam på om det tagit sig..:)

• rosahimmel
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 11:59:48 följande:

omg..  jag är så rädd för att få upp förhoppningarna nu. jag har typ tappat all koncentration nu, är helt borta.. jag tror jag måste springa och köpa ett test för att lugna mig. 

men tror du att det digitala testet kan visa ett trovärdigt resultat även om jag testar igen nu nu istället för att vänta till imorgon och testa på morgonen?

vet inte hur jag ska göra..

Tycker också testet såg positivt ut, jag hade testat med digitalt om jag var du! Så spännande, uppdatera oss gärna :) Håller tummarna för dig.
  • rosahimmel
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 14:03:48 följande:

Jag kan inte fatta det här. Ni hade rätt!! Ja kunde inte hålla mig och gick och köpte ett test.

Åh vad roligt!! Stort grattis :D
  • rosahimmel
    melle90 skrev 2021-07-20 10:48:42 följande:

Äl +10 idag, första försöket efter mitt MA..

Visst är detta positivt???? ????????

Ser tyvärr inget tydligt streck, men svårt att fånga svaga streck på bild ibland. Var det ett tydligt andra streck i verkligheten tycker du? Spännande:)
  • rosahimmel
    melle90 skrev 2021-07-20 16:16:31 följande:

Nja.. inte tydligt men det syns, det var inte blankt i alla fall. Väntar tills torsdag och tar ett nytt!

På denna bilden tycker jag det syns lite tydligare!
  • rosahimmel
    Nótt skrev 2021-07-20 17:34:34 följande:

Jag tycker mig haft symptom som inför mens, dock utan mensvärk eller färgare flytningar. Har BIM imorgon, onsdag eller torsdag. Min temp har dock sjunkit så antar att mensen kommer, även om tempen inte brukar sjunka flera dagar innan..

Samma här ungefär, inga större känningar än det jag brukar ha innan mens. Har dock ingen molvärk som jag brukar ha dagarna innan, men hade molvärk några dagar efter ägglossning.. Ingen som helst matlust heller, vet inte vad det beror på. Vi får uppdatera varann här!
  • rosahimmel
    Nótt skrev 2021-07-20 23:37:39 följande:

Ja det får vi göra! Mest troligt hade jag en rätt så sen ägglossning, och det är därför jag inte känner av något ännu. Men det stämmer inte riktigt med tempen, som droppade natten till igår och den brukar droppa samma natt. Så får jag mens på fredag tex så är det väldigt långt innan! Men.det återstår& se!

Ja det var ju lite underligt att tempen sjönk idag när du har BIM senare, tempen brukar ju ha rätt annars!
  • rosahimmel

Fick min mens idag tyvärr. Ingen mensvärk alls som jag brukar ha dock (kraftigt), och väldigt lite mens än sålänge.

Svar på tråden BIM JULI