• Nótt

BIM JULI

Hej! Hoppar med här!

Jag missade tyvärr exakt när jag hade ÄL då vi var på semester & jag glömde termometern på ett hotell.. vet på ett ungefär dock, så bör ha BIM kring 21-23 juli!

Första försöket :)

• Nótt

1/7 JonnaCamilla, 29 år (2:a försöket, 1:a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket, 3:e barnet) PLUSSAT

5/7 Mamma8212 (2:a försöket, 3:e barnet)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4:e försöket, 1:a barnet, 1 MA)

6/7 Anonym (Förvirrad), 22 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 3/7 <3

6/7 Inorina, 32 år (3e försöket, 1a barnet) PLUSSAT

7/7 mangelica92 (2:a försöket, 6:e barnet) PLUSSAT!! 4/7

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT 6/7!

9/7 Anonym (Esma), 25 år (1:a försöket, 2:a barnet) PLUSSAT!

10/7 Viola94, 27 år (2:a försöket, 1:a barnet)

10/7 Frolis, 28 år, (3e försöket, 1:a barnet) PLUSSAT 8/7 <3

11/7 PrettyMoon, 30 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2:a försöket efter mf, 3:e barnet)

11/7 LakritsHallon87, 33 år (2:a försöket, 1:a barnet)

11/7 RoyalCanin (3:e försöket, 1:a barnet

11/7 Anonym (E), 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet)

13/7 Majole, 28 år (1:a försöket, 4:e barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3:e försöket, 2:a barnet. 1 missfall)

14/7 Fialotta8, 29 år (1:a försöket, 3:e barnet) PLUSSAT!

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, 1:a barnet)

16/7 Anonym (JG), 33 år, (2A, 3e barnet)

21/7 Sjp30, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

22/7 rosahimmel, 25 år (andra försöket, första barnet)

22/7 Nótt, 32 år (första försöket, äl kan vara mellan 21-23/7)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, 2:a barnet)

24/7 Melle90, 30 år (2:a försöket, första sedan MA, 2:a barnet)

25/7 Längtar efter dig (5:e försöket, 1 MF)

26/7 Jolly74, 47 år (2:a försöket sedan MA, 3:e barnet)

28/7 Hoppas2022, 37 år (5:e försöket, 4:e barnet)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, 1:a barnet)

30/7 Ylva, 33 år (3:e försöket, 3:e barnet)

30/7 DrLavernius, 27år (4:e försöket, 1:a barnet)

31/7 Anonym (bebisdrömmar) (4:e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

• Nótt

Hej!

Är idag på BIM -3 till -5 beroende på vilken dag äl inträffade. Tycker mig ha lite annorlunda symptom än kan brukar innan mens, men oj vad lätt det är att överanalysera!

Men har följande:

Ömma bröstvårtor och bröst (brukar bara ha bröst men har väl iofs hänt att även vårtorna ömmat)

Fram tills igår har jag hade en spänningskänsla i vänster äggstock

Noll mensvärk (kan ibland börja få känningar en vecka innan, men inte alltid)

Fortsatt mycket flytningar även efter äl (osäker om jag brukar ha det)

Och i förrgår hade jag lite rosa flytning, det brukar jag aldrig ha. Nid? Skulle isf varit på äl +6 - +8 kom dock direkt efter sex så kanske har med det att göra? Men var inte blod utan kändes som att det kom ut med en rätt så ordentlig tjock flytning (spricker lite ibland men då är det alltid endast blod och då klarrött)

Tog ett tidigt test i torsdags på äl +6 - 8 som var negativt. Tänkte reste igen på måndag men vet inte om jag kan hålla mig haha! Imorgon är det äl+ 9 - 11

• Nótt

Tog ett tidigt graviditetstest idag, på BIM -3 till -5. Var toknegativt? :(

• Nótt

Får göra det.. min temp sjönk inatt så känns som mensen ärmar g. Har dock noll mensvärk och tempen brukar aldrig sjunka innan för mig. Skumt!

Inga färgade flygningar heller.

Anonym (Ylva) skrev 2021-07-19 00:24:48 följande:

tråkigt! =(

en del pussar ju sent

vänta in bim och blir det ingen mens gör då ett nytt test

kan bli stressigt att testa sig varje dag och eventuellt bli besviken.

• Nótt
    Anonym (JG) skrev 2021-07-20 09:56:12 följande:
    Jag sa också augusti faktiskt och det var väl ändå tur man inte började då med tanke på att det verkar ta tid denna gången.

Blir mitt tredje försök nu men denna gång provar jag äl-test från clearblue. Aldrig haft äl test innan bara app

Om någon har erfarenhet av dessa så dels gärna med er
    Jag kör med clearblues digitala, samt testlagrets stickor! detta för att de är billigare haha. Jag har gjort så att jag börjar testa med stickorna när jag vett att det närmar sig, och när jag får stegring på dem då börjar jag testa med clearblue =) Har kört parallellt ett par gånger också för att bekräfta att de stämmer överens och funkar alltid!
  • Nótt
    rosahimmel skrev 2021-07-20 13:36:42 följande:

Ni som närmar er BIM, har ni några gravidsymtom? Jag har BIM den 22 och varit svagt illamående idag och igår, lite ömma bröst men annars inga andra känningar. Tveksam på om det tagit sig..:)

Jag tycker mig haft symptom som inför mens, dock utan mensvärk eller färgare flytningar. Har BIM imorgon, onsdag eller torsdag. Min temp har dock sjunkit så antar att mensen kommer, även om tempen inte brukar sjunka flera dagar innan..
  • Nótt
    rosahimmel skrev 2021-07-20 19:02:12 följande:

Samma här ungefär, inga större känningar än det jag brukar ha innan mens. Har dock ingen molvärk som jag brukar ha dagarna innan, men hade molvärk några dagar efter ägglossning.. Ingen som helst matlust heller, vet inte vad det beror på. Vi får uppdatera varann här!

Ja det får vi göra! Mest troligt hade jag en rätt så sen ägglossning, och det är därför jag inte känner av något ännu. Men det stämmer inte riktigt med tempen, som droppade natten till igår och den brukar droppa samma natt. Så får jag mens på fredag tex så är det väldigt långt innan! Men.det återstår& se!
  • Nótt
    rosahimmel skrev 2021-07-20 23:49:03 följande:
    Ja det var ju lite underligt att tempen sjönk idag när du har BIM senare, tempen brukar ju ha rätt annars!

Visst är det! Och varje dag flyttar NC fram min beräknade mens, vilket är skumt? Som att den inte tycker att tempdroppningen räknas? 

Fortfarande ingen mens. Tyckte jag hade liiiiite lite mensvärkskänningar igår, men fortfarande ingen färg i trosorna. Imorgon är sista BIM-dagen om jag hade äl i det fönster jag brukar ha, men kan ju ha kommit senare. Har mindre ömma bröst idag också än tidigare... Det är som att kroppen har mens fast glömde mensen haha!

Läste att du fick din mens nu, tråkigt =( Nya tag nästa månad!

• Nótt

Sista BIM-dagen imorgon.. (hade 21-23). Börjat få mensvärk så smått igår och idag så är nog kört. 

Ändå vill jag testa idag, varför är det så svårt att vänta? Man får ju veta tids nog eller inte haha..

Svar på tråden BIM JULI