• Elli123

BIM JULI

Hej! Jag är ny i gruppen och är inne på månad 2 att försöka. Tagit två ÄL test idag, imorse visade det lite mindre och nu 4 timmar senare lite starkare Tror jag? Jag vet inte.. tror ni det är ägglossnings på g dom närmsta dagarna?

• Elli123

Det är 12/7 enligt en app jag har däremot har jag oftast längre cyklar så det brukar bli något längre än vad appen säger, ligger oftast mellan 31-36 dagar!

• Elli123

Nu borde väl äl vara på g? Strecket är betydligt tydligare idag och tänkte testa ett till sen i eftermiddag.

• Elli123

Tog ett nytt äl test nu, från det väldigt starka imorse till detta svaga :( kan det redan ha gått över? På 11 timmar?

• Elli123
    Anonym4042 skrev 2021-06-28 21:44:35 följande:

Mina test såg ut såhär (på midsommarafton)

Hmm konstigt.. jag är inte så insatt så vet inte riktigt vad det kan bero på. Tänkte testa en till imorgonbitti och sen inte testa fler! Hur har det sett ut för din nu efter midsommar? Har du testat?
  • Elli123
    JonnaCamilla skrev 2021-06-28 22:42:36 följande:

Förra månaden blev mitt starkaste inte tydligare än vad ditt blev nu, på samma cykeldag som digitalt test blev positivt den här cykeln. Hade samma ÄL-symtom båda cyklarna och bekräftad ÄL genom natural cykle denna månad. Min slutsats är att mitt test var positivt förra månaden fast det bara nästan var lika starkt som kontrollstrecket, och att jag inte ska använda annat än digitala test i framtiden ;) Jag tror alltså ditt kanske också är så positivt det blir för dig och att det är dags för ÄL :)

Tack! Håller tummarna för det! Så bra att ha denna grupp som man kan bolla med :)
  • Elli123
    Anonym4042 skrev 2021-06-29 09:39:01 följande:

Har googlat lite nu och vad jag fattar så len det vara kort tid av LH-stegring utan att det är något konstigt. Men himla svårt att pricka in att man tar test just då!

Jag tog ett test till dagen efter och då var teststrecket väldigt svagt. Hade sån äggviteflytning den dagen (26:e), så gissar att ägglossning var då nångång.

Testade du idag också?

Jag testade idag men det var väldigt väldigt svagt (se bild) så gissar på att jag haft, får väl se om det blir äggviteflytningar inom kort!

• Elli123

[quote=81219819][quote-nick]Emmissss skrev 2021-06-30 16:56:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!!!! :)

• Elli123

Vet inte när jag ska våga testa mig för vet inte ens om jag prickat in ägglossning? Hade enormt ont i magen för en vecka sedan och då trodde jag det kunde vara ägglossning och fick rätt starkt på äl testet, men har inte haft nå äggviteflytningar, får man alltid det? Isåfall kan jag inte haft någon äl.. ska ha mens nästa måndag 12/7.. eller ska man bara låta tiden gå utan att testa sig och se om man får mens eller inte? Har köpt Natural Cycles som jag funderar på att börja använda om det inte blir graviditet denna månad!

• Elli123
    Anonym (JG) skrev 2021-07-05 08:41:05 följande:

Samma som för mig! Någon skrev här ovan att äl uteblir några gånger per år. Kände inte till det

Kanske det.. men jag fick inget positivt äl test förra månaden så då måste det uteblivit två månader och det känns ju lite oroande :( borde man göra en gynundersökning med ultraljud för att se så allt ser bra ut där nere med äggstockar och så?
  • Elli123
    mariamariamaria skrev 2021-07-05 11:34:41 följande:

Jag fick inte heller positivt äl test förra cykeln, men natural cycles bekräftade dock att en ägglossning hade skett senare.

Men jag fick dock äggviteflytningar en dag den cykeln.

Har du nånsin haft äggviteflytningar? Eller är det bara dessa två cykler de uteblivit?

Ja jag har haft det tidigare men inte reflekterat så mycket kring det då vi tidigare ej försökt få barn, minns inte exakt senast men kanske 2 månader sedan!
  • Elli123

Tagit mitt första graviditetstest för denna månad, mens ska komma om 6 dagar (på måndag). Jag anar ett streck men vågar inte tro allt för mycket, kan det vara ett spökstreck eller positivt? Mina bröst är dessutom så ?hårda/svällda? och det brukar dom inte vara haha snarare tvärtom!

• Elli123
    Anonym (Esma) skrev 2021-07-06 07:58:44 följande:

Absolut positivt skulle jag säga. Du är gravid, grattis!<3

Vilken chock jag fick nu haha, vågar inte hoppas ännu ska ta flera test. Tack!! <3
  • Elli123
    Elin11989 skrev 2021-07-06 09:21:33 följande:

Ser också strecket kom de på en gång?

Ja rätt så snabbt, inom 2 minuter!
  • Elli123

Gjorde ett till test nu och det visade ingenting? kan det vara så? Varför visade det imorse och nu inget? Det kanske var ett spök imorse trots allt.. blev besviken

• Elli123
    mamma8212 skrev 2021-07-06 19:05:28 följande:

För att du har jättelångt kvar till bim. Innan bim ska man bara testa med morginurin eftersom det då har blivit så koncentrerat över natten.

Gjorde ett ultratidigt nu imorse.. det visade såhär men det var dock efter det hade gått ett tag så det är nog inte rättvist. De första 10 minutrarna var det inget streck. Tanken är att jag ska ta vaccin imorgon därav testar hela tiden.. för om jag är positiv måste jag avboka det.

• Elli123
    Frolis skrev 2021-07-08 07:28:14 följande:

Hej på er. 

Jag har följt er de senaste veckorna och har min BIM på Lördag (10 Juli) och hade ÄL kring den 28 Juni enligt NC, men jag tror att det var midsommarafton, 25 Juni, då jag hade vattnit fertilt sekret och var överlag supersugen. Som den invriga person jag är så testade jag redan i Tisdags, men det var negativt, ÄL +8. 

Min bild kom inte med på förra så här är den. 

Den ser positiv ut! Ungefär sådär såg min ut också i början på veckan men efter det har jag bara fått negativa svar så det är svårt att säga.. jag har inte vågat testa mer nu tänkte vänta till lördag. Du kanske kan köpa ett digitalt?
  • Elli123

Jag gjorde ett test i måndags som visade ett svagt streck, sedan har 3 test i veckan varit negativa. Nu gjorde jag ett till test som visar såhär, har beräknad mens imorgon. Är det positivt eller är det spökstreck? Anledningen varför jag testade idag är för att jag fått såna sjuka humörsvängningar och mina bröst är så svullna.. men varför visar isåfall test i måndags positivt sedan flera negativa och nu såhär igen?

• Elli123
    Elli123 skrev 2021-07-11 11:05:05 följande:

Jag gjorde ett test i måndags som visade ett svagt streck, sedan har 3 test i veckan varit negativa. Nu gjorde jag ett till test som visar såhär, har beräknad mens imorgon. Är det positivt eller är det spökstreck? Anledningen varför jag testade idag är för att jag fått såna sjuka humörsvängningar och mina bröst är så svullna.. men varför visar isåfall test i måndags positivt sedan flera negativa och nu såhär igen?

Här är en till bild!

• Elli123
    Bopbopipop skrev 2021-07-11 12:01:44 följande:

Jag skulle testa med digitalt om jag var du :)

Själv fick jag ett svagt streck på rfsus test vid äl+10 för att sedan bli negativa. Äl+12 tog jag digitalt och fick plus. Och på bim tog jag rfsu igen och fick såhär, visst det syns men tycker det är svagt ????

Okej tack! Kanske får köpa ett digitalt, blir ju inte helt klok på rfsu testen?
Svar på tråden BIM JULI