Inlägg från: mariamariamaria |Visa alla inlägg
  • mariamariamaria

BIM JULI

mamma8212 skrev 2021-06-26 20:29:50 följande:

Någon som tempar eller vet med sig att äl kan komma senare än dom där 24-36 timmarna efter positivt äl-test? Jag fick positivt dag 15, dag 18 var jag så fruktansvärt öm i magen, vi kunde knappt ha sex, det gjorde SÅ ont och det har jag aldrig varit med om innan. Det har inte känts något efter det, eller innan. Om det hänger ihop med äl så kom den ju mer 72 timmar efter positivt. Jag misstänker att jag har ägglossning 2 dagar efter positivt test annars, för det stämmer med när mensen sen kommer.

Annars har jag inga känningar än, vilket är bra. Förra månaden fick jag mensvärk redan runt den här tiden.. Så jag hoppas det håller sig borta.

Jag tror faktiskt att det kan hända.
  • mariamariamaria

Hejhej!

Jag joinar denna tråd nu när mensen kom i juni.... jag tempar med NC.

Undrar också hur ni gör med tempningen under semestern? NC skriver att man inte ska ta med sin tempstatistik under semestern då det kan påverka, alltså när man inte sover hemma. Vet inte hur jag ska göra.

1/7 Hoppas2022 (4:e försöket för 4:e barnet)

1/7 Längtar efter dig (4e försöket för barn nr 4, 1 MF)

1/7 JonnaCamilla ( 2a försöket, 1a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

5/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

7/7 mangelica92 (2a försöket, 6:e barnet)

8/7 Jolly74, 47 år (1:a sedan MA för 3:e barnet, 1 MA)

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2a försöket efter mf, tredje barnet)

14/7 muffins88, 33 år (tredje försöket, ett mf, andra barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, andra barnet)

24/7 mariamariamaria, 30 år (3e försöket, första barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (andra försöker, första barnet)

25/7 Anonym (tusen), 33 år (5:e försöket, andra barnet, ett MA)

29/7 Soffsen, 27 år (1 års försök, första barnet, 2 tidiga missfall)

30/7 johanna1992, 28 år (första försöker, första barnet)

• mariamariamaria
    Elli123 skrev 2021-07-05 09:49:40 följande:

Kanske det.. men jag fick inget positivt äl test förra månaden så då måste det uteblivit två månader och det känns ju lite oroande :( borde man göra en gynundersökning med ultraljud för att se så allt ser bra ut där nere med äggstockar och så?

Jag fick inte heller positivt äl test förra cykeln, men natural cycles bekräftade dock att en ägglossning hade skett senare.

Men jag fick dock äggviteflytningar en dag den cykeln.

Har du nånsin haft äggviteflytningar? Eller är det bara dessa två cykler de uteblivit?
  • mariamariamaria
    Inorina skrev 2021-07-06 16:30:00 följande:

Vad tror ni om det här? BIM idag.

Jag ser ett tydligt rosa streck! Grattis :)))
  • mariamariamaria

Jag har bim 24/7 enligt NC.

Har haft mycket äggviteflytningar igår, vilket var CD10, och mycket vattniga flytningar också både igår och idag (känns som att det är mycket mer än vanligt denna gång). Vad har ni för erfarenhet gällande ägglossningsdag efter sånna flytningar?? När har ni haft ägglossning då? Borde jag börja ta ägglossningstest redan imorgon?

Förra cykeln fick jag lite äggviteflytningar en gång när jag gick på toa och sen ingenting mer, så denna gång känns det verkligen som mycket mer. Kan det vara att det betyder att man är extra fertil då? Eller hittar jag på nu för att tagga upp mig själv haha

• mariamariamaria
    LakritsHallon87 skrev 2021-07-11 07:51:19 följande:

Gjort mitt grav-test blev inte som jag hade hoppats på:/ får väl hoppas att nästa månad ger ett annat testresultat. Ingen bra start på dagen.

Usch va tråkigt.. håller tummarna för dig till augusti!

Jag vill inte heller få min mens, men kommer säkert bli så ändå antar jag...
Svar på tråden BIM JULI