Inlägg från: PrettyMoon |Visa alla inlägg
  • PrettyMoon

BIM JULI

Hej!

Hänger också på här istället för junitråden :)

X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

4/7 Elin11989

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

7/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

• PrettyMoon

Ni som har digital ÄL-sticka, hur funkar det? Är det "bättre" och i så fall på vilket sätt?

• PrettyMoon
    mamma8212 skrev 2021-06-08 18:15:19 följande:

Det är jättesmidigt, du behöver aldrig tolka svaret. Antingen får du en tom ring eller glad gubbe. Ev blinkade om det är på väg. Jag har använt mig av 20 stickor till snart 3 cykler. Jag börjar testa 3-4 dagar innan jag vet att äl ska komma.

Tack för svar!

Kanske en dum fråga, men allt det här är nytt för mig... Har man liksom en sticka med engångsremsor som samlar urinet eller slänger man varje sticka ändå?

Sen undrar jag rent allmänt hur folk resonerar kring vilka "insatser man ska sätta in" (haha låter som en militärkupp, det här), typ tempning o.s.v.? Hur snabbt började ni med det? Jag vet liksom inte om man ska köra "all in" från början. Vill så klart plussa snabbt, men är rädd att det ska kännas så omständligt och att jag då blir ännu mer besviken om jag inte plussar....
  • PrettyMoon
    mamma8212 skrev 2021-06-09 13:05:54 följande:

Den du mäter med använder du flera gånger, sen tar du en ny sticka varje dag och doppar i urin som vid gravtest :) och slänger efteråt. När du väl fått positivt så behöver du inte testa mer.

Det låter ju smidigt! :) tack för hjälpen!
  • PrettyMoon

Gud, luften bara gick ur mig, så jag har inte hängt med alls här.

Ska köra på ÄL-stickor nu, men är så mentalt slutkörd av flera anledningar och vill inte gå ännu en månad utan att plussa. Vi har inte försökt aktivt så länge, men hjärnspökena är redan där... Hoppas på att känna mig mer peppad i morgon. Hoppas också att det går bra för er andra!

Svar på tråden BIM JULI