Inlägg från: Bopbopipop |Visa alla inlägg
  • Bopbopipop

BIM JULI

Hej!

Har aldrig varit med i någon sån här tråd innan men hänger gärna på! Lägger till mitt namn i listan nedan.

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1:a försöket)

X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)[/quote]

• Bopbopipop

Åh håller tummarna för alla er som har äl denna veckan! För mig är det dags nästa vecka och väntan känns ootroligt lång och sen ska man vänta på att kunna testa också..

• Bopbopipop

Nu börjar äl-veckan och enligt app är det stor chans att bli gravid från och med idag. Nu är det bara att hålla alla tummar att det går vägen.

Hur går det för er andra? :)

• Bopbopipop
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 14:10:00 följande:

Är enbart på äl+6 eller 7 och testade idag, fick en mycket svag rosa skugga. Testet räknas som negativt men gud vad det drar upp förhoppningarna :D

Åh jag ser också! Håller tummarna för dig! <3
  • Bopbopipop
    Hoppas2022 skrev 2021-06-24 09:38:30 följande:

Här är jämförelse med gårdagens test:

Hoppas det blir positivt! Du är väldigt tålmodig, jag hade sprungit o köpt ett testa tidigt på en gång! Funderar på att beställa nu så jag har när det finns möjlighet att testa. Tror jag har äl idag, har lite värk långt ner i magen på höger sida :)
  • Bopbopipop
    Hoppas2022 skrev 2021-06-24 13:35:45 följande:

Lycka till i bebisverkstaden idag då :) Haha ja, försöker ha tålamod, om jag haft ett apotek i närheten hade jag nog redan köpt ett testa tidigt :) jag tog två till RFSU och fick lite tydligare skuggor än i morse men inte så starka som igår. Jag har bestämt mig för att ta testa tidigt testet direkt på söndag så förhoppningsvis ger det ett tydligare svar så man inte har förstora förhoppningar. Är få på äl+10-11 på söndag. Jag fick äl på natten till torsdagen förra veckan, strax efter midnatt så därför blir det lite klurigt att räkna vilken dag jag är på efter äl. Om jag inte är gravid så får jag mens senast på torsdag nästa vecka.

En vanlig och två retuscherade bilder:

Haha tack! Åh jag förstår, har man inte apotek så nära så är det ju såklart skillnad. Vågar inte säga grattis än men hoppas jag får göra det på söndag!

Vill inte få upp dina förhoppningar heller men har hört innan att spökstreck blir gråa(?!) Och på ditt test tycker jag inte att det ser grått ut!

Men det är lite svårt det där med graviditetstest ändå.. :)
  • Bopbopipop
    Hoppas2022 skrev 2021-06-26 14:39:12 följande:

Då är vi i samma sits, jag ska med testa med ett testa tidigt imorgon :) lycka till! Jag håller tummarna för oss!

Hur har det gått? Har du tagit något testa tidigt?:)
  • Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-06-27 12:32:55 följande:

Hej! Jag är ny i gruppen och är inne på månad 2 att försöka. Tagit två ÄL test idag, imorse visade det lite mindre och nu 4 timmar senare lite starkare Tror jag? Jag vet inte.. tror ni det är ägglossnings på g dom närmsta dagarna?

Sådär har mina sett ut hela tiden, alltså oavsett om jag testar före/efter äl så lite svårt att svara på:/ när är bim? :)
  • Bopbopipop
    Hoppas2022 skrev 2021-06-27 15:14:25 följande:

Det har inte kommit ännu på posten men fick en spotting idag och känner att det är kört :( är riktigt ledsen :( Tänker ta testa tidigt testet så fort det kommer så jag kan få bekräftat att det är negativt så jag kan ställa in mig på att få mensen på onsdag/torsdag.

Åh attans! Men jag fortsätter hålla tummarna för dig <3

Tror inte det blir något här den här månaden, är ju alldeles för tidigt för att testa men har bara en känsla att det inte gick vägen!
  • Bopbopipop
    Hoppas2022 skrev 2021-06-27 22:44:53 följande:

Tack för tummarna <3 tyvärr var testet blankt och har fått mer spottings så nu ställer jag in mig på nästa försök.

På tal om det med känsla så kan jag berätta att jag inte haft någon känsla på att jag skulle vara gravid i någon av mina graviditeter. Nu i den sista så var min första tanke när mensen uteblev att jag kommit i klimakteriet. Först när jag var fem dagar sen slog det mig att jag borde ta ett graviditetstest. Trodde ändå det skulle vara negativt men blev så överraskad när det visade positivt. Vi hade då haft oskyddat sex i 10 år och jag hade accepterat att vi inte skulle få fler barn så det fanns inte i min verklighet att jag skulle kunna vara gravid. Ville bara säga att man kan känna fel :) håller tummarna för dig <3

Fortsätter hålla tummarna för dig och hoppas att testet hade fel! Om inte så hoppas jag att nästa månad är din månad <3

Självklart kan man känna fel. Men med första barnet var jag helt säker på att det gick redan dagen efter, 9 dagar senare tog jag ett test som va positivt! Nu är känslan helt tvärtom, men jag fortsätter hoppas :)
Svar på tråden BIM JULI