Oplanerat gravid och tätt mellan barnen - så svårt att bestämma sig :(
Har tre barn i åldrarna 4 år, 3 år samt en bebis på 8 mån. Är nu oplanerat gravid igen trots skydd i form av kondom samt att jag har undvikit sex helt under fertila dagar, men har ändå blivit gravid.
Överväger abort men tycker att det känns så fruktansvärt jobbigt, gråter hela tiden. Det är just det där att man vet vad man får när man har barn sedan innan. Får ångest när jag tänker på att ta den där tabletten och avsluta graviditeten. Hur samlar jag styrka till att göra det?
Samtidigt så fattar jag inte hur man skulle orka ett barn till, alla mina graviditeter har dessutom varit jättejobbiga med foglossning från vecka 20, extremt illamående och kräkningar från start fram till typ vecka 25 och konstant "bakfyllekänsla". Såg fram emot att njuta av de jag har nu och kanske skaffa en sladdis när de andra barnen blivit äldre och så händer detta.
Skuldbeläggande och otrevliga pekpinnekommentarer undanbedes, jag mår väldigt dåligt just nu och velar hela tiden i hur jag ska göra. Behöver stöd och pepp, kanske från er som varit i liknande sits eller sitter på kloka tankar. Tack <3