MsFry skrev 2021-06-11 11:36:17 följande:
Ett får bör man inte vara, men det är inte heller definitionen av flockbeteende.
Det finns en butik för sådana med din kroppsform, det har alltså inget med din individualitet att göra eftersom butiken inte skulle kunna överleva utan ett kundunderlag (ni är fler som handlar där och affärsidén har någon redan kommit på).
Så du har dragit ner på köttätande, fortfarande är det inget unikt för ditt tänkande utan snarare något som ligger väldigt rätt i tiden och som många gör just nu (vilket är bra!) och det pratas mycket om det i alla möjliga forum.
Förklara gärna hur du menar när du säger att ditt tankesätt inte är som någon annans. För du lägger inte direkt fram något som tyder alls på att du skulle vara en utanför flocken på något sätt.
Jag menar inte att trycka till dig, jag är uppriktigt nyfiken på vad du tror är annorlunda med ditt tankesätt och varför du skulle vara opåverkad av din omgivning.
Det enda settet man teoretiskt skulle kunna vara opåverkad av andra människor är om man satts ut i skogen som spädbarn och sen uppfostrats av vargar. Men även då skulle ens överlevnad vara högst beroende av anpassningar ich påverkan av omgivningen.
Jag tror helt enkelt att du inte riktigt förstår begreppet flockbeteende och att det har många olika varianter varav en del är klart dåliga (det du kallar får beteende) där man inte reflekterar eller utvärderar utan bara går på ren instinkt och vana.
Jag har dragit ner på mitt köttätande så länge jag kan minnas - men man måste ju vara trevlig och äta upp kadavret som ligger på tallriken!!
Sen 20+ år tillbaka har jag nästan spytt av kött ...
Jag vet inte hur jag ska förklara... för mig är det mesta iaf tvärtemot-jag gör tvärtemot när det gäller det mesta saker...ett ex bara -Jag vill tvärtemot min man ha sex jämt-han börjar bli tråkig att han bara vill 1 g om dagen!! Och jag har sagt blir det inte mer så vet jag inte om jag vill ha han kvar!!
Jag tycker bara själva uttrycket flock = ett flock får som ska rakas...
Är alla människor så dumma att dom följer en flock människor som ska klippas tex...nej jag tror inte det--jag skulle iaf inte följa med in och bli klippt!!
Flock är fel ord...det finns ingen människo flock på 1000 typ som gör exakt som personen innan!!
I så fall har JAG missat det totalt!!