Inlägg från: Anonym1720 |Visa alla inlägg
  • Anonym1720

Jag ångrar mitt andra barn

Anonym (Liv) skrev 2021-06-06 06:17:00 följande:

Barnen kommer klara det. En förälder som älskar dem och ger omvårdnad är helt ok. Du måste fokusera på dig själv och ditt mående för att någon gång finnas i deras liv. De flesta barn föredrar att ha en sjuk mamma någonstans som hälsar på någon gång ibland än att inte ha någon mamma alls.

Tack <3 det är så sorgligt men det är oxå så jag känner. Att jag kommer inte att vara i deras liv på länge, om ens ngn gång hela deras liv är förstört till en frisk mamma känns det som känns inte som jag överlever efter ECT-behandlingen det låter så fruktansvärt det du skriver men det är ju så det kommer att bli, en sjuk mamma som hälsar på ngn gång ibland på sin höjd
  • Anonym1720
    Anonym (gg) skrev 2021-06-06 15:57:54 följande:

Sjukt att man får ge det under tvång, har du fortfarande lpt? Känner många som inte mått bra efter ect. Men jag tänker att eftersom det hade dålig effekt sist så kanske de inte ger det i första hand. Medicinerna du fått lär ju ska sättas in under en viss tid också, under den tiden mår man mycket sämre. Själv kan jag inte ta mediciner, utan i mitt fall har det fått ta tid. De flesta depressioner blir bra över tid.

Du skulle verkligen ha någon att prata med som lyssnar på dig och är snäll mot dig. Någon mer inriktad på just barn och anknytning osv, men det kommer säkert efter du fått vård på sjukhus, om du vill det.

Ja jag vet, fick det under LPT, läkarna ville tvinga mig men fick inte men till slut blev jag övertalad, finns inget jag ångrar mer liksom du skriver, många fler.

Tack för omtanken <3
  • Anonym1720
    Anonym (Liv) skrev 2021-06-06 06:17:00 följande:

Barnen kommer klara det. En förälder som älskar dem och ger omvårdnad är helt ok. Du måste fokusera på dig själv och ditt mående för att någon gång finnas i deras liv. De flesta barn föredrar att ha en sjuk mamma någonstans som hälsar på någon gång ibland än att inte ha någon mamma alls.

Återigen, det du skriver gör så ont i mitt hjärta, över hur det har blivit med allt!!!
  • Anonym1720
    Anonym (gg) skrev 2021-06-06 15:58:58 följande:

Ja, exakt sådär kände jag när jag hade små barn och var som mest deprimerad och blev inlagd. Jag tror det är riktigt vanligt.

Nu har jag fått ECT oxå som skadat mig, men hur lång tid tog det innan din depression gick över
  • Anonym1720
    Anonym (behöver) skrev 2021-06-06 16:31:10 följande:

man behöver inte älska sina barn och ja man får tycka bättre om något av dem. ts, nu är det som det är, du behöver utgå från verkligheten. känn sorg och ångest men gör vad du kan för att få en stabil tillvaro.

och: sluta scamma Ts alla präktiga småbarnsmammor därute som inte har samma problem.

Jag älskar barnen, eller iaf min äldsta för det är henne jag har anknytning till, inte det yngsta av naturliga skäl har det ju inte blivit så, och ja, man kan oxå ångra ett barn och därav känna mer kärlek till det äldsta. Men nu börjar allt bli typ distanserat mer och mer

Ja jag försöker göra vad jag kan för att ens överleva just nu, så jävla tragiskt är allt

Tack snälla för den omtanken
  • Anonym1720
    KKarate skrev 2021-06-06 16:41:51 följande:

Kemiska obalanser i hjärnan är inte att leka med. Du skulle behöva stöd av flera olika insatser och då är jag ganska mycket emot både slentrianmässigt användande av SSRI och ECT. Detta förstör mer än det bygger upp. Utan du borde jobba med ditt ego på ett väldigt djupt och andligt sätt, i kombination med B3-vitamin-behandlingar är väl det jag skulle tro var bäst. Men jag känner dig inte kan egentligen inte uttala mig om din situation, men det kan ju ingen här. Förstår att den är otroligt jobbig, men ditt andra barn är inte till last och pappans linje om att inte lämna bort dottern är det bästa, oavsett om du själv känner att det inte var rätt. Måste vara en ansträngande tid för hela er familj. Kanske kan ni fundera ut något tillsammans, kanske du behöver massivt med ensamtid för att bli återställd? Skulle pappan klara av det med barnen? Läka dig själv så att säga.

Ja ECT vill jag verkligen inte göra igen men ngt är fel; då jag bara blir mer och mer hypad mediciner hjälper inte nu ens längre vad det verkar ja pappan vill behålla henne, vilket jag önskar vore annorlunda önskar jag hade skaffat henne själv så jag fått bestämma, som ngn skrev tidigare att hon hade fått ett till barn men efter 6 mån så valde hon att lämna bort hen då hon inte klarade av det, så finns uppenbarligen andra.

Ja jag kan inte ta hand om barnen alls, pappan har haft dom själv sen oktober han klarar av det ?galant? är vad han säger själv, så kan vara trygg med det om ens det att jag känner sådan sorg för hur det blivit.
  • Anonym1720
    Anonym (iko) skrev 2021-06-06 16:47:43 följande:

Sluta tyck synd om dig och ta ansvar.

Jag hoppas verkligen denna bisarra tråd är rent "troll".

Inte ens värtatt
  • Anonym1720
    Anonym1720 skrev 2021-06-06 21:26:24 följande:

Inte ens värtatt

Inte ens värt att bemöta
  • Anonym1720
    Annita skrev 2021-06-06 17:59:58 följande:

TS har ju haft massivt med egentid eftersom hon varit inlagd sedan oktober... nä, slentrianmässiga behandlingar är väl aldrig bra och B12- brist ger symptom som kan förväxlas med depression.

Men min erfarenhet är att det är livsfarligt att undvika ssri/andra läkemedel när en person är så psykiskt sjuk som TS verkar vara. Det är på liv och död och är inget man ska flumma bort med vitaminer.

Lätt och måttlig depression kan nog bli bättre av vila, motion, bra mat och samtal. Men inte en riktigt djup depression.

Ja mitt liv är just nu på liv och död, pga den speedighet jag upplever som gör att jag inte kommer ner i varv
  • Anonym1720
    Annita skrev 2021-06-06 16:51:19 följande:

Jag har haft flera depressioner och jag har även varit inlagd. När man är mitt i det känns det väldigt verkligt med de mörka tankarna man har och det blir ens sanning att det aldrig blir bättre. Men får man rätt hjälp så rättar tankarna så småningom till sig och molnen skingras. Du tänker "fel" kring barnen, även om du är övertygad just nu om att det inte är så.

Jag tycker ändå det låter som om du inte är rätt medicinerad. Vissa antidepressiva gör så att man blir manisk och speedad. I och för sig får man väl hoppas att läkarna har koll på detta... Får jag fråga vilka mediciner du har?

Ja kanske är så, men det känns inte så

Ja jag blev det tidigare, så dom har tagit bort antidepp, för att sätta in litium som ska vara mot mani men det hjälper ju inte

I övrigt äter jag en antipsykotisk, resten sömnmedicin, som jag har behövt ta mer och mer för varje dag, livrädd över vad som håller på att hända med mig förutom all sorg över barnen
Svar på tråden Jag ångrar mitt andra barn