Inlägg från: Anonym1720 |Visa alla inlägg
  • Anonym1720

Jag ångrar mitt andra barn

Embla twopointoh skrev 2021-06-04 21:12:02 följande:

Nej, det vet du inte alls! Troligen med din problematik hade du så småningom hittat något annat negativt som du ansåg förstört ditt liv och som du fixerat dig vid. Ditt problem är din fixering, inte det som fixeringen råkar rikta in sig på.

Sök hjälp igen. Prova en annan person, en annan infallsvinkel. Ge inte upp.

Nej problemet är inte min fixering, utan att jag ångrar mitt andra barn för det blev inte som jag tänkt mig och jag blev sjuk, och orkade med ett barn, fullt fungerande men kraschade helt vid ett till barn, och önskar därför vi aldrig hade fått henne
  • Anonym1720
    Anonym (k) skrev 2021-06-04 21:28:06 följande:

Självklart ska pappan inte säga att du dött. Om du nu ska må så dåligt under lång tid över nåt som inte går att ändra på, så måste du iaf vara ärlig (på ett barns nivå förstås och utan detaljer de inte mår bra av att veta).

Dottern behöver ju bearbeta, och sedan även den yngre när hon börjar ställa frågor.

Hur har ni tänkt att hantera detta när hon också börjar undra? 

Har barnen mor och farföräldrar i sina liv? 

Hur är man ärlig då? Jag orkar inte med att fortsätta säga att jag är sjuk, då är det bättre hon slipper ha mig där alls än att gå och hoppas på ngt som aldrig händer Jag tror pappan hoppas att jag ska bli frisk igen (därav inga diskussioner för framtiden) men det känns inte som det blir så, och även om det blir så, så vill jag inte leva ett liv med två barn, det vet jag nu. Eftersom. Jag inte vill leva med pappan och klarar inte av två barn varannan vecka. Jag önskar jag bara kunde träffa äldsta dottern, det sa en sköterska till mig, vissa har ju separat vårdnad där det ena barnet kanske inte åker till pappan tex, det borde väl inte vara omöjligt men jag fattar att det låter ovettigt kanske

Jag vet inte hur vi ska hantera detta, därför kanske bättre dom inte har mig där alls att jag bara släpper vårdnaden helt. Jag hatar honom så mycket, bland annat för han tjatade mig till elbehandlingen som

Troligen är en eller den främsta orsaken till att jag är så sjuk

Barnet har en moster och morbror, en farfar och en mormor som finns där.
  • Anonym1720
    Tow2Mater skrev 2021-06-04 22:50:34 följande:

Beklagar hela situationen, men vad gör du för att försöka bli frisk (friskare) då mer än att gnälla av dig här?

Tar mediciner. Gnället handlar om att höra om det är fler som går igenom samma sak
  • Anonym1720
    Anonym (k) skrev 2021-06-04 23:12:11 följande:

Men elbehandlingen propsade han väl ändå på i hopp om att det skulle hjälpa? Klart han inte vill ha det så här heller. Han agerade ju iaf. 

Blir ju nåt enormt skadligt mot den lilla att bara stänga ute bara henne och träffa storasyster, det går ju inte.. Du säger att du ångrar henne, samtidigt har du ju inte lärt känna henne heller eftersom du flydde... 

Märks att du lider jättemycket av alltihop, men det känns inte riktigt som att du vill bli bättre.. Att det är tryggt på nåt sätt att stanna i detta mående, älta och leva i den påhittade idén om att allt är totalt omöjligt nu. 

Om du och din man ändå är separerade, skulle det då inte kunna gå att prova att ha varsitt barn varannan vecka sen? Så du bara har en i taget hela tiden.

Även om det inte är optimalt för syskonrelationen, så får ju då bägge barnen iaf sin mamma. Eller vill du inte ha något med den lilla att göra alls? Känns mer som det är där det klämmer..?

Nej det tror jag inte heller han ville men önskar så han aldrig hade tjatat och tagit reda på mer fakta innan han övertalade mig, el att jag tog reda på mer fakta

Jag ångrar vi fick ett till barn, av alla ovan skäl och vill därför inte lära känna henne, för jag kan inte vara två barns förälder, därav att jag bara ville ha kontakt med min stora. Så som du skriver, det klämmer vid den lilla då jag inte orkar med att vara förälder till två barn och nu inte ens till ett barn Jag vill absolut bli bättre; om inte för barnens skull så åtminstone för min egen, för hela mitt liv är oxå över som det är nu

Det kan jag inte uttala mig om, ett barn varannan vecka, sagt det idag igen, lika bra han säger jag är död,

Vilket jävla helvete jag försatt barnen och mig själv i, för jag skulle propsa på ett syskon, mår så dåligt så jag lika gärna kan dö min familj orkar inte med detta heller så förlorar förutom barnen, även kontakt med dom
  • Anonym1720
    Anonym (k) skrev 2021-06-04 23:12:11 följande:

Men elbehandlingen propsade han väl ändå på i hopp om att det skulle hjälpa? Klart han inte vill ha det så här heller. Han agerade ju iaf. 

Blir ju nåt enormt skadligt mot den lilla att bara stänga ute bara henne och träffa storasyster, det går ju inte.. Du säger att du ångrar henne, samtidigt har du ju inte lärt känna henne heller eftersom du flydde... 

Märks att du lider jättemycket av alltihop, men det känns inte riktigt som att du vill bli bättre.. Att det är tryggt på nåt sätt att stanna i detta mående, älta och leva i den påhittade idén om att allt är totalt omöjligt nu. 

Om du och din man ändå är separerade, skulle det då inte kunna gå att prova att ha varsitt barn varannan vecka sen? Så du bara har en i taget hela tiden.

Även om det inte är optimalt för syskonrelationen, så får ju då bägge barnen iaf sin mamma. Eller vill du inte ha något med den lilla att göra alls? Känns mer som det är där det klämmer..?

Nej det tror jag inte heller han ville men önskar så han aldrig hade tjatat och tagit reda på mer fakta innan han övertalade mig, el att jag tog reda på mer fakta

Jag ångrar vi fick ett till barn, av alla ovan skäl och vill därför inte lära känna henne, för jag kan inte vara två barns förälder, därav att jag bara ville ha kontakt med min stora. Så som du skriver, det klämmer vid den lilla då jag inte orkar med att vara förälder till två barn och nu inte ens till ett barn Jag vill absolut bli bättre; om inte för barnens skull så åtminstone för min egen, för hela mitt liv är oxå över som det är nu

Det kan jag inte uttala mig om, ett barn varannan vecka, sagt det idag igen, lika bra han säger jag är död,

Vilket jävla helvete jag försatt barnen och mig själv i, för jag skulle propsa på ett syskon, mår så dåligt så jag lika gärna kan dö min familj orkar inte med detta heller så förlorar förutom barnen, även kontakt med dom
  • Anonym1720
    Anonym (Nej) skrev 2021-06-05 00:03:24 följande:

Har du kontakt med psykiatrin? Det hoppas jag för det är väldigt skruvade/udda/störda resonemang du skriver

Jag har kontakt med psykiatrin men blir bara sämre, inte bättre
  • Anonym1720

Finns det verkligen ingen som haft det som jag, ångrat att få ett till barn, att det inte blev som tänkt?

Tänker på mamman som ville ha en dotter istället för en son. Ngn måste ju ha känt att få ett till barn för sin äldstas skull inte blev som man hade tänkt sig, när man ?skaffade? barnet för den äldstas skull och sen inte insåg hur mycket mer jobb det skulle bli ett barn är inget, 2 barn är som fyra barn har jag hört ngn uttrycka sig, jag tror min depression blev så kraftig bland annat för barnet inte kom av naturlig längtan utan mer ?praktiska? skäl, som inte blev som det var tänkt och nu klarar jag inte av situationen vilket ger båda barnen ett livslångt lidande

• Anonym1720
    Tow2Mater skrev 2021-06-04 22:59:27 följande:

Antar du blivit sjukskriven iallafall? och pappan har fl-ledigheten.

Jag är sjukskriven ja, och pappan har f-ledigheten. Känns lite som att om jag inte gjorde ECT så hade jag åtminstone haft en liten chans till ett bättre mående och kanske träffa barnen till en viss del, känns som mitt liv blev ödelagt på fler än ett sätt
  • Anonym1720
    Tow2Mater skrev 2021-06-04 22:59:27 följande:

Antar du blivit sjukskriven iallafall? och pappan har fl-ledigheten.

Jag är sjukskriven ja, och pappan har f-ledigheten. Känns lite som att om jag inte gjorde ECT så hade jag åtminstone haft en liten chans till ett bättre mående och kanske träffa barnen till en viss del, känns som mitt liv blev ödelagt på fler än ett sätt
  • Anonym1720
    Anonym (lizz) skrev 2021-06-05 01:01:18 följande:

Ja jag ångrade mitt andra barn men gav det en chans ett halvår, funkade inte så lämnade bort det.

Är nu lycklig med ett barn:)

Är det så? Nu kan ju inte det ske i mitt fall för pappan vill ju ha henne, jag önskar jag oxå hade kunnat göra så. Vad hände med barnet då? Adopterade du bort det? Ska ni ha kontakt? Vad sa myndigheterna om ditt resonemang, att du ville lämna bort det? Blir avundsjuk på dig, önskar oxå jag bara hade ett barn är/var du ensam då när du fick andra barnet el lämnade pappan eller vad?
Svar på tråden Jag ångrar mitt andra barn