Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Jag ångrar mitt andra barn

Anonym1720 skrev 2021-06-05 00:17:57 följande:

Finns det verkligen ingen som haft det som jag, ångrat att få ett till barn, att det inte blev som tänkt?

Tänker på mamman som ville ha en dotter istället för en son. Ngn måste ju ha känt att få ett till barn för sin äldstas skull inte blev som man hade tänkt sig, när man ?skaffade? barnet för den äldstas skull och sen inte insåg hur mycket mer jobb det skulle bli ett barn är inget, 2 barn är som fyra barn har jag hört ngn uttrycka sig, jag tror min depression blev så kraftig bland annat för barnet inte kom av naturlig längtan utan mer ?praktiska? skäl, som inte blev som det var tänkt och nu klarar jag inte av situationen vilket ger båda barnen ett livslångt lidande

TS vad vill du? Vill du hitta någon annan som haft lika så ni kan jämföra era känslor? Som bekräftar att det finns fler som känt så här? Men vad vill du sen? Vill du ha verktyg för att leva och ta hand om två barn? Stöd för att stöta bort ditt ena barn? Verktyg för att, ja vadå? Jag har läst dina flesta svar och ja det framstår som du ältar och trycker ner dig själv. Men innan du har bestämt vad du vill så finns det ingen som kan hjälpa dig. Vill du bara ha bekräftelse på ditt dåliga mående så känns inte FL rätt.
  • Anonym (Mia)
    Anonym1720 skrev 2021-06-05 21:37:54 följande:

Därför att jag var frisk när vi hade ett barn. Sjukdom kom i följd med andra barnet. Alltså hade det inte hänt annars, förlossningen eller att inte klara situationen gjorde att det blev såhär, eller depressionen och på den ECTn som förstörde mitt liv. Så, inget hade hänt om barn nr 2 inte fötts.

Det ger ingen trygghet att vara såhär sjuk, det är fruktansvärt, att inget blir bättre och att barnen förlorar sin mamma. Väntar varje dag på att må bättre men det kommer bara inte så nej, ingen trygghet alls. Bara en längtan tillbaka till ett barn, för då var jag frisk

Men nu kommer det aldrig bli så och det behöver du acceptera. Ju mer du gräver ner dig i gropen desto svårare kommer det bli att må bra. Men du måste bestämma vad du vill. Att önska något du aldrig kan få är menlöst. Kan du tänka dig att fundera över att din önskan ska vara att vara mamma till dina två barn? Om du önskar det så har du något att arbeta för. Just nu spelar det ingen roll vad du gör för du vill bara ha det du inte kan få. Så ändra din önskan och ta små små steg därifrån. Men som sagt det du gör med den här tråden är ju bara att fortsätta gräva ner dig i din depression.
Svar på tråden Jag ångrar mitt andra barn